Det är skitjobbigt när det är "mina" duvor som drabbas fast på ett helt annat sätt mot de främmande, de som känner mig är så tillitsfulla och det är tufft på sitt eget sätt. De vet ju inte att vad som är bäst för dem är att få somna in. :cry:

Det känns ändå mycket bättre när jag åtminstone kan ge dem en riktigt bra sista stund i livet efter att de kämpat så i motvind med det här hemska skitviruset i kroppen. De behövde inte vara rädda, desperata eller förvirrade på slutet, de fick äntligen mätta magar, återfuktade strupar, fotbad, ha det varmt och gott, lugnt och skönt, vila sina trötta ögon och sova sött tillsammans innan det var dags. 💔
04 3203556.jpg
 
Som om smittrisk inte vore nog för Godisnosen så har någon/något snott hans stjärt!!! :rage: De släpper stjärten helt om de blir fasthållna i den.
05 918031695.jpg

Ibland dyker någon upp stjärtlös, sällan men det händer ändå och ibland är de av med fjädrarna på gumpen också och kan ha sår där med då. Hoppas det var en hund eller ngt som bara fick tag i Godisnosens stjärt, tycker det är mycket obehagligare om det är en människa som gjort det.

Godisnosen är sitt vanliga kaxiga jag iaf, men han behöver ju sin stjärt. :( De växer ut rätt snabbt igen men tills dess blir det mycket svårare för honom att parera i luften.
 
Liten bebbe som fastnat i hår:
06 18132655.jpg

Trodde det var värre än det var för den verkade så medtagen, men det var mest för att den är så ung och att fötterna satt fast i varandra så den bara kunde snubbla fram. Fötterna var som tur var helt oskadda.

Den gick med på att bli i proppad mat också så den fick lite ny energi. Det känns mycket bättre när de går med på att bli matade ordentligt efteråt, det behövs när de har haft det svårt med trådar och skit! Det är inte alla som vill förstås, vissa vill helst bara flyga iväg och då är det ju bara att släppa dem men denna bebben ville iaf gärna ha mat! :heart
 
Trollbebben vill också ha mat! :love:
07 12511 (1).jpg

Det har börjat växa ut fjädrar runt näbben nu! :D Strupen är fortfarande kal men det kommer nog med tiden. Tycker den har blivit finare men den har tunnt med fjädrar överlag och är så smutsig. Det oroar mig, speciellt nu när det faktiskt börjar bli lite kallt. Det lilla trollet kämpar i alla fall fortfarande på för fullt!
 
Söta Titti: :heart
08 11927.jpg

Hon är så himla liten, har alltid funnits där i lilla flocken, kommer oftast inte upp i handen men är förvånansvärt balanserad när hon väl flyger upp trots hennes helförstörda små fossingar. Tittade på fötterna och tog bort lite tråd förra vintern men skadan var redan skedd och läkt sen länge. Hon verkar klara sig fint ändå.
 
Ficktjuven:
17 35247.gif

Den smyger alltid omkring och stoppar huvudet i fickorna. Gärna bakifrån - upp på höften, ner i knäet, för att sen knö sig in under armen och in i fickan. Oftast märker jag den inte föränn jag själv försöker stoppa in handen och det inte går för att är något mjukt och fluffigt ivägen! 😂 Men nu tog jag den på bar gärning!
 
Upprörd Gullunge med vibrerande vinge:
18 12419 (1).jpg

Hon är så himla söt när hon är sur! 🥲😆Jag bara älskar det här lilla livet, hon är så otroligt go, så charmig och jag skrattar ihjäl mig åt hennes humör. Hon gör ju nästan aldrig något utan sätter sig bara och surar såhär över att det inte alltid blir precis som hon vill. Verkligen världens gulligaste Gullunge.🤗
 
Fel vit axelfågel! Modig låtsas att den också är en Ballerina:
19 01 3343.jpg

Trodde ju inte jag skulle kunna se skillnad på de vita men de har ju olika huvudformer och beteende utöver att de åtminstone brukar ha någon liten färgklick någonstans på kroppen. Förutom Modig då som verkligen är kritvit överallt. :heart
 
God Jul! :heart
Jag ska försöka uppdatera om duvorna så fort jag orkar, pesten härjar fortfarande men de flesta av favoriterna mår ändå bra än så länge.

Sålänge får ni hålla till godo med denna lilla urgulliga vinterbebben. Viktigt med mössa på när det är kallt!
Jul17.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp