Vad roligt med en uppdatering. :)

Jag hoppas de saknade ändå mår bra även om de flyttat, men livet är hårt för små fåglar och i synnerhet så här års med dåligt väder och fyrverkerier, bortsett från smittan. :sorry:
 
Det sämsta med duvor är att de kan få för sig att skaffa ungar under hela året, men att bebben kommer få det jättesvårt att överleva sen det tänker de inte på!

Jag tror tyvärr inte bebben med mössan finns längre för den har varit borta ett tag nu. Jag hoppas jag har fel. Jag vill ändå visa lite mer äv den för den var så himla hjärtknipande söt på alla sätt.

Den skruttade omkring runt mina fötter och jag hade Trollbebbsabstinens så jag plockade upp den, värmde den och gav den massor med mat men tänkte att "det här är kört" för en decemberbebbe har inga bra förutsättning för att överleva och den var så himla mager, väldigt borta i huvudet och jättetrött.

Det här är från första gången jag träffade den, den är inte riktigt med på vad som händer men nöjd över att det plötsligt kom mat och värme:
01bebb110456.gif
 
Jag tänker alltid att jag inte ska bli så himla fäst mig vid sådana här duvor som verkligen har alla oddsen emot sig. Att jag bara ska försöka hjälpa dem men inte kära ner mig totalt. Det går dock oftast helt åt pipsvängen med det!

Bebbe kämpade på, lät mig fortsätta plocka upp den från marken rätt över vingarna och satt sen gärna kvar så länge som möjligt och värmde sig. :heart Det gick åt rätt håll, den blev mycket alertare och började till och med försvara sin plats:
02bebb232954.gif
 
Älskade blickarna den här gjorde, den verkligen vrålstirrade på saker. 😂 Tyckte den hade så himla vackra ögon också. Den hade en mörkare ring runt pupillen, precis som Månsson:
04bebb 113922.jpg

Den var så jäkla trullsig, trollig och söt! 🥰
 
Gulleeebebbe!
06bebb 72730.gif

Man ska absolut inte pussa på dem! :o Det är inte hälsosamt och jag rekommenderar det verkligen inte, man kan bli sjuk. Men dum som jag är och så söt som den var så fick den en liten puss ändå. Kunde bara inte låta bli! Så söööt! 😍

Jag hoppas den fortfarande finns därute någonstans men jag tror tyvärr inte jag kommer få se den igen. 💔
 
Det är inte enbart tråkiga försvinnanden dock. Det blir även en del kära återseende nu under vintern. Kaos är tillbaka! Inte sett henne sen förra vintern men nu är hon här! 🤩 Hon är duvan mitt i högen som tittar upp:
07 kaos 122236.jpg

Hon vill inte komma fram och jag har inte försökt locka på henne heller - jag minns nämligen väldigt väl hur hårt den donnan pickar så jag tänker inte uppmuntra henne :p men jag är väldigt glad över att få se henne igen!
 
Älskade Krokus: :love:
08 zkrokus111920.jpg

Krokus är en sån där som det inte spelar någon roll om han vill veta av mig eller inte, han äter som sagt aldrig någonsin ur min hand men han är en storfavorit ändå. :heart

Jag sliter mitt hår över hur svårt det är att få i honom mat men bara att se den lilla gulliga herren komma struttandes gör mig glad. Han är som stadens egen lille hustomte och har man tur kan man få se honom ibland. Han är bara så himla härlig!
 
Det största problemet när det kommer till att få med alla 3 vitingarna på samma bild:
09 Lillevit.ballerina.modig.15706.jpg

Det blir bråk! Ballerinan vill absolut inte ha andra duvor för nära och även Lillevit har börjat ta plats i världen (det är Lillevit som drar i Ballerinan här :eek:). Modig är dock fortfarande liten och snäll för det mesta.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp