Bukefalos 28 år!

Anfall från ovan! Bäst att bara snällt ta emot Karlsson när han kommer såhär, så att jag har lite mer kontroll över vart han landar.
Duktig Karlsson! :heart
01 karlsson 235650.gif
 
Härliga Persson på ingång: 🤣
03 persson 083705383.jpg

Han är alltid så duktig, men hjälper inte människan till alls och bara tar kort så kan det bli såhär.

När han tar helt egna initiativ till att komma upp så brukar han stanna och hovra i luften framför mig tills jag visar en plats för honom på armen eller helt enkelt slänger upp duvorna som redan sitter där i luften och tar emot Persson istället. :o Känner ändå att viss särbehandling är berättigat när man har så svårt att gå som Persson har. Han är dock väldigt skicklig i luften och har även blivit mycket säkrare och starkare när det kommer till att balansera och klänga sig fast. Det är underbart att se! 🥲
 
I övrigt.. ptja.. Dr Jekyll/Mr Hyde Ballerinan slår till igen!
05 ballerinan 224720875.jpg

Tänkte skriva att hon är gullig mot mig men ett litet monster mot andra duvor men det stämmer ju inte. Hon kör ju med mig med! :rofl:

Hon har definitivt blivit bättre med bitandet och rivandet (Hon tar den ganska vassa näbbspetsen och skrapar och skrapar mot mitt kindben tills jag reagerar...) men hon tar absolut till det om hon känner sig helt bortglömd och är jättehungrig. Lite mer tålamod har damen utvecklat men det enda helt säkra är att förekomma henne och helt enkelt inte glömma henne!
 
Ballerinan kan även ta till ljud för att visa sitt missnöje över att hon inte får godis, är hon på riktigt grinigt humör så grymtar hon! 🤣 Det är som att ha en tvärsur minigris som grymtar en rätt i örat. Så hör jag det får hon snabbt godis, grymtade är definitivt behagligare än pickande!

Hon är så himla speciell och påhittig denna donnan och så ljuvligt söt:
06 ballerinan 112458.jpg
 
På tal om duvor som knör så har jag en hel mapp med duvbilder som heter "Kaos och Stök". Jag tänkte att jag skulle dela med mig av lite bilder ifrån den!

Den här är så dramatisk, det är tjuvnyp höger och vänster och det slutar med att de trillar av. Inblandade duvor är Karlsson som biter en stor grå, Pärlan som knör, och en sur Ballerina som drar i stackars Mårten:
13 Karlsson.pärlan.mårt.ballerin130013.jpg
 
Blickie och Solaris är ärkefiender. Bägge blir vrålilskna om de råkar hamna bredvid varandra:
17 blick solaris 114055.jpg
Om Solaris nu skulle visa sig vara en hona hoppas jag bara att "kärlek börjar alltid med bråk" är applicerbart här för de skulle ju få så fina bebbar tillsammans!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp