Stötte oväntat på underbara, speciella Khali på vift i stan:
01 maha khali_12857.jpg

Khali känner igen mig blixtsnabbt oavsett hur jag än ser ut/har på mig/vart jag än är i stan och iom att hon inte enbart litar på att flocken håller henne trygg utan kör sitt eget race och tänker själv så kommer hon fram även om hon är ensam. Hon är så fin! :heart
 
Ballerinan är likadan men hon har inget hyffs! Ballerinan bara landar rätt på axeln utan att jag är beredd, en gång stod jag intet ont anande och väntade (bland folk) på en busshållplats. :eek:

Det största problemet med det är att Ballerinan syns väldigt tydligt för andra duvor och då kan en lätt bli... många, många duvor, vilket inte är bra alls på fel ställen. Det är ju viktigt att de inte stör eller skrämmer andra människor genom att ett helt gäng plötsligt kommer flygande för att de får syn på mig och det kan också bli farligt om de ger sig ut i trafiken efter mig, så Ballerinan fick jag tyvärr helt sluta ge godis när hon dök upp från ingenstans på olämpliga platser, även om jag tyckte det var trevligt när det bara var hon. :heart

Ballerinan lider inte av det dock, hon får uppmärksamhet och godis på bestämd plats istället:
02 ballerinan113732.jpg


Jag har märkt att det är bäst att ha tydliga rutiner med vilda duvor (iaf när det gäller så stora flockar) för att det inte ska bli kaos! Så jag är noga med att vi möts på bestämd plats/tid och att de inte följer med mig när jag går därifrån, för deras egen säkerhets skull. De verkar vara superlättlärda åt alla håll och kanter så man får verkligen passa sig för vad man belönar!
 
Men Khali är mycket diskret, försiktig och otroligt klok så med henne går det bra att göra undantag med när hon kommer smygande. Det är nästan som om hon vet att det är lite hemligt.

Khali hade med sig Per-Åke (en härlig gammal gubbe med brutna tår) denna gången, de kan vara ett par men jag är inte alls säker. Khali är hemlighetsfull med allt!
02 peråke och khali _113035.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp