Jag har lite fullt upp men det går iaf rätt bra för duvorna atm. :) Här är en liten videosnutt sälänge, tills jag hunnit sätta mig ner och göra en bättre uppdatering:


Jag ville fånga hur fint de krokbenta underbaringarna Persson och Månsson satt tillsammans. :heart Men Persson blev surgubbe så fort jag inte höll koll och Månsson som ofta är lite bland molnen svarade upp med att bita sig fast i min tröja istället. :rofl:

Smällarna man kan höra är Ballerinan som snärtar med vingarna, man kan se henne kana ner från axeln för att läxa upp en annan duva som satt längre ner på armen. Vettesjutton varför hon blev så grinig på just den men det är mycket jag inte förstår! 😅

Ögonblicksbilden blev ju väldigt söt iaf! 🥰
Persson.månsson.9.jpg
 
Är det fel på foten?
Ja, hon har fastnad i tråd eller hårstrån någon gång i sitt liv. De kan inte ta bort det själva utan istället så snörs tråden/hårstråna åt hårdare och hårdare, tills det skär genom både hud, kött och ben och så blir de av med tårna och ibland hela fötterna. Om de överlever det och inte får någon allvarliga infektion i såren.

Jag brukar ta loss dem, men Khali fick skadan långt innan jag lärde känna henne så hon har bara en tå kvar på den foten tyvärr.
 
Herregud stackars fåglar som går runt med det där hela livet. Vilket elände
Ja, de har tuffa liv de små. 💔 Man kan iaf hjälpa dem bara genom att plocka upp snoddar och trådskräp man ser och att inte slänga långa hårstrån på marken. Bristen på rovfåglar i stan gör att de klarar sig även med lite skavanker och häftiga teckningar/färger men baksidan är att när de väl blir dåliga eller skadar sig kan de få lida länge innan de dör.

Vad kul att du tyckte om duvorna! 🤗
 
Kloka, underbara Khali:
12.khali122143.jpg

Jag brukar aldrig lyfta upp henne högt i luften. Vi har våra rutiner hon och jag och de inkluderar inte sånt här. Men jag fick känslan av att hon inte skulle misstycka just då så provade att försiktigt lyfta upp henne, och hon satt bara så fint och tittade sig omkring. Finaste tanten! :heart
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp