Effekter av sluta med p-piller

Sv: Effekter av sluta med p-piller

Kl

Idag har jag bokat tid för att plocka ur min hormonspiral. Om två veckor blir det och nu börjar jag noja, tänk om jag får tillbaka mensvärken? Eller att mina bröst blir supersmå?

Äh vad fan, det blir väl bra?
 
Sv: Effekter av sluta med p-piller

Det är det enda "negativa" tycker jag.. Att mina bröst blev mindre. Det är lite synd tycker jag eftersom dem inte var speciellt stora. Hela jag blev mindre!
Men what the hell. Jag mår ju ändå så mycket bättre!
 
Sv: Effekter av sluta med p-piller

Kl

Idag har jag bokat tid för att plocka ur min hormonspiral. Om två veckor blir det och nu börjar jag noja, tänk om jag får tillbaka mensvärken? Eller att mina bröst blir supersmå?

Äh vad fan, det blir väl bra?
Jag fick lite mer mensvärk (du kanske inte har haft mens, men jag hade det som vanligt med h-spiral). Brösten ändrade sig nog inte alls. Hur som helst, det var en befrielse att bli av med skiten!!!
 
Buhu! Det har gått 6-7 månader sen jag slutade med p-piller och nu börjar jag få finnar på ryggen/skuldrorna!:arghh:
Någon som har något bra tips hur jag ska få bort dem?! Jag tvättar och smörjer in dem på typ samma sätt som jag gör rent ansiktet, och idag har jag börjat smörja in dem med 100 % aloe vera! Hoppas att det hjälper!:(
Kan inte gå i linne just nu!
 
Jag slutade med cerazette för ca 1,5 månad sedan. Lite mer sexlust har jag fått och jämnare humör. När jag åt pillerna så var jag inte alltid säker på om det var jag som reagerade eller om det var en biverkning från pillerna.
Mensen har inte riktigt kommit tillbaka och extra kilona är kvar. Dock tycker både jag och sambon att jag smalnat av lite kring midjan.
Sötsuget är betydligt mindre!
 
Jag fick minskad sexlust, en sjuhelsikes mensvärk och sjukt fet hy med sjuka mängder finnar.. Började igen, orkade bara ett år utan piller.
 
Jag var utan hormoner i två månader, hann få mens och sånt. Men jag mådde mycket sämre utan så jag började med p-ring. Funkar bra!
 
@YaHilweh : Tråkigt att du "gav upp". Kroppen behöver ju väldigt lång tid för att ställa om.
Jag tycker att det suger med min hy! Har alltid haft bra hy och nu är den inte alls bra! Men jag tycker att det är värt att vänta och se. Är ju rätt skrämmande när man läser om p-piller och vad som verkligen sker i kroppen!
 
@YaHilweh : Tråkigt att du "gav upp". Kroppen behöver ju väldigt lång tid för att ställa om.
Jag tycker att det suger med min hy! Har alltid haft bra hy och nu är den inte alls bra! Men jag tycker att det är värt att vänta och se. Är ju rätt skrämmande när man läser om p-piller och vad som verkligen sker i kroppen!

Jag är inte alls sugen på gummi och inte sambon heller. Vi har pratat om det, men den största anledningen till att jag vill ha mina piller är att jag mår riktigt dåligt psykiskt under mens.. Riktigt dåligt, lite "ta livet av mig"-känsla de dagarna. Så med pillren jag har,har jag inte mens alls.
 
@YaHilweh : Jag håller med angående gummi, det är rätt jobbigt, men men.. Jag förstår. För mig blev humören snarare bättre. Jag blev mig själv igen! Den glada Got2be!
 
Jag är inte alls sugen på gummi och inte sambon heller. Vi har pratat om det, men den största anledningen till att jag vill ha mina piller är att jag mår riktigt dåligt psykiskt under mens.. Riktigt dåligt, lite "ta livet av mig"-känsla de dagarna. Så med pillren jag har,har jag inte mens alls.

Mår du så dåligt psykiskt under mens så förstår jag definitivt att du vill ha dina piller. Jag mår nog generellt bättre utan mina piller, men tycker att det är grymt opraktiskt med mens, vilket jag slapp när jag åt piller.

Mitt kortsiktiga jag vill börja igen, men mitt mer långsiktiga jag vill undvika eventuella biverkningar. För mig ligger "Tänk om jag har mens när jag ska springa Berlin maraton?" i ena vågskålen och risken för bröstcancer och benskörhet ligger i den andra. Det är ju uppenbart att världsliga saker inte kan väga tyngre. Men för dig handlar det om ditt psykiska mående här och nu och det väger ju oerhört tungt.
 
KL

Jag märkte ingen skillnad överhuvudtaget, men överväger att gå tillbaka till piller bara för att det är så väldigt praktiskt. Resonerar ungefär som Philosophia, fast något maraton planerar jag då rakt inte inte att springa! :p Jag slutade dels p.g.a lathet och dels för att jag ville se om det blev någon skillnad samt hur stor den skillnaden var, men nu är jag som sagt lockad att börja igen.
 
Ni som slutat med p-piller (förutom för att bli gravida), vad har ni märkt för fördelar resp. nackdelar för kropp och humör?

Nu är det längesen jag slutade med p-piller, men det var enbart fördelar. Jag fick mindre mens under färre dagar och blev kåt, glad och tacksam.

Har inte använt hormonpreparat sedan dess.
 
Jag har också mindre mens!:D Fattar fortfarande inte, blir lika förvånad varje gång!:D
Kåt, glad och tacksam blev även jag!:D
 
Jag är också sugen på att sluta med mina, egentligen tycker jag att det är läskigt med hormoner. Jag äter Yasmin nu, har gjort de senaste 4-5 åren och ätit p-piller sedan början av 2007.
Jag har haft problem med dålig hy som jag upplever hålls i schack med Yasmin, och sedan är jag helt ärligt livrädd för att jag inte längre ska vara det jag som jag känner mig som… :p
Jag har inte gått upp i vikt av mina, har samma mens som tidigare och är väl hyfsat kåt ändå. Har dock ganska torra slemhinnor till "vardags", men har inga jätteproblem med att bli våt vid sex.

Jag är inte så sugen på sex med gummi, dels för att jag tror att vi skulle slarva (och vi ska inte bli gravida nu), och sedan tycker jag inte att det är särskilt skönt..
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 970
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag funderar lite kring preventivmedel... Jag vill inte knapra p-piller pga risken för blodproppar, samt att jag inte vill strula med...
2
Svar
35
· Visningar
2 544
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Har precis fått andra p-piller (Cerazette) och nu efter typ 3 veckor är jag helt deppig, trött, håglös etc. Har försökt googla, men...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 392
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 517
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp