Bukefalos 28 år!

Sv: Efternamn

Bo Fjellner är hudläkare. Marianne Frisk är professor och leg. läkare. Finns också en allmänläkare som heter Jörgen Syk (sjuk på norska). Riktiga Kalle Anka-namn på doktorerna. :D

Annica Winsth är chefsekonom på Nordea.

Men min favorit i genren är ändå Benny Ruus. Innan han bytte jobb var han ordförande för Motorförarnas Helnykterhetsförbund:D

Herregud, det bara fortsätter! :rofl:
 
Sv: Efternamn

KL

Tro mig, detta är alldeles sant. Jag har haft en lärare som hette Sten Granit. Till saken hör att han också levde upp till sitt namn. Det var en hård lärare.
 
Sv: Efternamn

Jo just det, en sak till.

Var på dressyrtävling en gång när det anlände en hästtransport med namnet Per Simon på. Hur jag än bläddrade och tittade i startlistan kunde jag inte hitta någon ryttare vid namn Per Simon, så jag fick aldrig riktigt ihop det där. Förrän jag plötsligt hör speakern presentera ryttaren X X på hästen Persimon... Så kan det gå!
 
Sv: Efternamn

*kl*

Jerker Persson är ett vettigt (ja någorlunda) namn så länge man inte befinner sig i engelsktalande land.

Jag är dessutom en sån som brukar sätta mitt eget förnamn framför mäns namn. Har insett att nån man som heter Ny i eftersamn skulle bli märkligt. Jag heter My:p.
 
Sv: Efternamn

*KL*

Jag kom på att ett klasskamrat från gymnasiet bodde granne med en Jukka Lustig. Inte ett lätt namn att bära!
 
Sv: Efternamn

En justitieminister hette Gun Hellswik (Pistol Helvetesvecka).

En sjöfartsinspektör under Estoniautredningen hette Johan Båth.
 
Sv: Efternamn

Min mamma som jobbat många år på nummerupplysningen berättade en gång att en vanligt förekommande busringning var att ringa och fråga efter numret till Tung Pung. Det fanns tydligen någon som hette så... :D
 
Sv: Efternamn

*KL*

Min bror gick i samma klass som ett par med de välklingande namnen Slak respektive Stake. Det skämtades en del om att de skulle gifta sig och ha dubbelt efternamn.

Under min mycket korta karriär som tidningsutdelare han jag passera en dörr tillhörande S. Lampa.
 
Sv: Efternamn

Enligt Ratsit finns det ingen nu iaf.

Däremot är det väldigt populärt att ringa nummerupplysningen och fråga efter adressen till Mekonomen i Falun, lite på samma tema :D
 
Sv: Efternamn

Tro mig, detta är alldeles sant. Jag har haft en lärare som hette Sten Granit. Till saken hör att han också levde upp till sitt namn. Det var en hård lärare.
Inte riktigt lite hårt, men på samma tema: Min, numera avlidna, släkting hette Stig Berg. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 751
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Har ställt frågan till Skatteverket men hoppas nån här kan vara snabbare på att svara än vad dem är. Jag skulle vilja lägga till ett...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 644
Senast: lingonben
·
Kläder & Bli fin Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst? Jag vill nog inte...
Svar
19
· Visningar
785
Senast: MiniLi
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp