Sv: Egen tid?
Jag jobbar 8-16 (hoppar över raster för att komma hem tidigare till dottern på dagis)
och sambon jobbar 5-13.30 eller 13.30-21.30
Den vecka han jobbar förmiddag så hämtar han på dagis, lagar maten. Vi äter tillsammans när jag kommer hem. Han går ut och pysslar med ngt, jag är med dottern. Han kommer in när hon ska nattas, han nattar och jag går ut i stallet. Ca 18-18.30.
Kommer in vid 20-tiden då pustar vi i tv-soffan en stund och somnar sen vid 21-tiden, om det inte är jakttider så åker han ut å tränar hunden. (den veckan ser huset inte alltför vackert ut...dåligt städat etc. )
Den vecka han jobbar kväll så kliver jag upp tidigare en del dagar och rider innan jobbet, de andra dagarna mockar jag bara innan jobbet (har en treåring så han rids ej så ofta)
Ibland har jag barnvakt någon kväll om jag behöver rida men inte orkar kliva upp så tidigt
Maten lagar jag på söndagen innan så det bara är för oss att värma maten, sambo värmer lunch till honom och dottern och jag kan värma till middag sen när vi kommer hem.
När dottern somnat släpper jag in alla djuren, fodrar, plockar/diskar etc.
På helgerna är jag mest ensam. Då jagar min sambo fre.lör.sö
Jag städar hela huset på lördagförmiddag. Handlar inför veckan.
När sambo kommer hem så äter vi tillsammans sen går jag ut i stallet medan han gosar med dottern och nattar henne.
Söndagen ser likadan ut
Så jag tycker det gå bra med egen tid, fast sämre med tid "tillsammans" eftersom vi båda är helt slut efter en dag

Men det är detta liv vi valt och vill ha. Jag vill inte ge upp hästarna och han vill inte ge upp jakten och hundarna. Tid med dottern får vi båda fast inte samtidigt. Det är iaf skönt. hon går som max fem timmar per dag på dagis
Dottern är prio 1 för mig, därför kan huset se lite kaotiskt ut ibland. Men ser man till att "plocka" varje dag så tar det inte så lång tid och ser rent ut även om man inte dammsugit