Sv: El-cigg

Det ska vara ett luktfritt alternativ till cigg. Man håller den mellan fingrarna och drar bloss precis som vanligt men innehåller inte tjära och sånt, däremot kan man använda den med nikotinolja om man vill ha kvar nikotinet. Skadar inte omgivningen heller. Googla, det är väldigt intressant faktiskt :)

Just det, man måste ladda den, det går som via batteri.
 
Sv: El-cigg

Man kan väl kalla det en elektrisk vattenpipa! Då det är vattenånga som kommer ut istället för rök. :D
 
Sv: El-cigg

Jag röker el-cigg.
Min luktar ingenting. Och man kan ha olika smaker på patronerna.
Som rökare tycker jag inte alls att det är samma sak dock..
El-ciggen är tung och svår att röka, får inte alls samma känsla.
 
Sv: El-cigg

Upplever du att den "duger" som ersättare under vissa tider på dygnet? Säg att du inte orkar pallra dig ut i ösregn och stannar inne och tar en elcigg eller två och överlever ett par timmar på det?
 
Sv: El-cigg

En kompis till mig röker elcigg ibland, vet inte om hon tycker den ersätter vanliga cigaretter men jag kände ingen lukt ens när hon blåste på mig :)

Ot men måste svara på det tender skrev ang röklukt ... Rökare känner det kanske inte själv, men de luktar även om de duschar, tvättar kläder och borstar tänderna. För inte gör ni allt det där efter varje cigarett? Tvättar ni ytterkläderna dagligen? Efter en rökpaus kan en ickerökare känna att ra kläder och er andedräkt luktar. Arbetar själv på äldreboende och det är rent skamligt att personalen får lov att röka i arbetskläderna och sedan gå in till vårdtagare. Och som det luktar i vårt omklädnibgsrum när en rökare hängt in sin jacka där. Inte så man själv vill lägga sina kläder där precis ...
 
Sv: El-cigg

Ska jag till någon vän som inte uppskattar min rökning, så duschar, borstar tänderna, byter till nytvättade kläder, väljer min ena jacka jag inte röker i och stoppar ett tuggummi i käften. Sen försöker jag gå en bra bit utomhus innan jag går in hos personens boende.

Min hyperrökkänsliga vän (har doftallergi, minsta gnutta rök/tobaksdoft inomhus, så kan hon få ett astmaanfall.) känner inte ett knyst när jag kommer till henne. :) Jag har aldrig lyckats trigga ett astmaanfall hos henne iallafall!

Övriga vänner tycker inte mina ytterkläder är inrökta. Dom känner iallafall ingen rökdoft när min jacka hängs i deras hall.
Man får helt enkelt tvätta sina kläder och vädra, så luktar man inte askkopp. Min jobbjacka luktar dock askkopp, då den inte går att tvätta för ofta och med special tvättmedel. (varselkläder) Stoppar man näsan i jobbjackan och min vanliga jacka, så är min vardagsjacka iprincip väldoftande!
 
Sv: El-cigg

Nej, varken psyiskt eller fysiskt tillfredställande är det.
Mer bara ännu en dum vana man ersätter med.
 
Sv: El-cigg

Alltså jag har en här nu som jag försöker få igång men den fungerar inte?

Kommer ingen smak eller rök?
 
Sv: El-cigg

Aktviera/Avaktivera batteriet genom att trycka 5 snabba på knappen... Aktivera gick bra men det går inte att avaktivera den?
 
Sv: El-cigg

Det är faktiskt möjligt att vara luktfri även som rökare. Det tog mina kollegor två år att få reda på att jag röker och det var bara för att då tände jag en framför ögonen på dem. Samma sak med mina vänner. Ingen har märkt något förrän jag tänt en cigg.

Många är förvånade över att jag mycket sällan luktar rök. De gånger det händer är det när jag varit full och bolmat ett halvt paket.
 
Sv: El-cigg

Samma här! Jag kan umgås med icke-rökare som blir förvånade när jag röker.
Dom har inte kännt det på doften.
Mina jackor luktar endast när jag varit tvungen att stå direkt i mycket rök eller när man måste lägga fimparna i fickan (vissa ställen slänger man inte fimpar helt enkelt!!).
Sen är jag ingen jättestorrökare då jag enbart röker ca 1/3 paket på en dag, jag kunde lätt gå igenom en arbetsdag på drygt 8 timmar utan att röka.

Dessutom tjuvrökte jag för min sambo i ett år innan han kom på mig (slarvade med fimpar i jackfickan). Man jag blåser alltid röken bort från mig.

Men åter till elcigarett. Stod att dom flesta smaksättningar man har till dessa är PG dvs propylene glycol - det låter ju inte vidare nyttigt??
 
Sv: El-cigg

health canada rekommenderar inte att man anvander dom. Varfor har jag kass koll pa, sjalv provade jag en och kan saga att ingen cigg i varlden har fatt mig att hosta och gett mig ont i lungorna som denna tingest gjorde! bleh. Skyr dom som pesten

aprapa att rokare luktar, har sjalv doftallergiska/rokallergiska personer i min omgivning har - ingen av dom har reagerat pa mig, eller ens av att ga in i mitt hus. (Ja, jag roker inne da och da, under koksflakten! jobbar pa att sluta dock) Jag kanner sjalv rokdoft, fran andra rokare, i ena bilen, askfat, och fimpar (jag lagger ocksa fimpar i fickan da och da - kan jag inte slanga dom direkt nar vi ar ivag tar jag dom med mig... min daliga vana ska inte behova smutsa nan annans hem/omrade). Det luktar APA med fimpar i fickan.. jag hatar det, fyyy sa jakla ackligt. Anvander stangda askfat och tvattar handerna efter varje cigg. Vet inte om vissa marken av cigg luktar mer an andra? Eller om vissa personer bara "drar at sig" doften mer?
 
Sv: El-cigg

När min slutar funka sätter jag den i etuiet och trycker på knappen tills "glöden" börjar blinka. Då laddas den
 
Sv: El-cigg

Han har ju faktiskt inte köpt någon och jag har inte köpt åt honom heller så jag kanske ska ta och fixa det till när han fyller om inte alls lång tid. Jag har ett par varianter som alternativ så han får helt enkelt välja vilken :)

Det verkar ändå som om det finns en del nöjda ändå så det får bli ett försök.
 
Sv: El-cigg

Hej!
Vart lite nyfiken när jag såg denna tråd på nätet. Hur har det gått för din sambo? Har han börjat använda el-ciggaretter?
 
Sv: El-cigg

Knapp

Eftersom tråden är väckt ger jag mig in diskussionen om röklukt... Jag upplever att det är skillnad på vilka märken som röks. Med vissa märken blir det inte inrökt i kläder och sånt, andra blir det det.
 
Sv: El-cigg

Ja, delvis. Han har inte helt övergått till elcigg och inte helt slutat men nu börjar viljan att sluta komma iom att vi fått en dotter så vi får hoppas att den håller i sig länge nog för att han ska ta tag i det på riktigt med.

Hans egen utvärdering är att den inte ger det psykiska, det är ju en annan känsla så i stället för att övergå helt till elcigg tror jag att han kommer sluta i så fall. Den användes hyfsat flitigt på förlossningen när det inte var läge att lämna rummet och modellen han har är helt luktfri.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 493
Senast: Qelina
·
Relationer Skriver i ren desperation, anonymt nick, kommer säker bli ett långt inlägg, behöver skriva av mig, och om någon har råd eller tips så är...
Svar
6
· Visningar
882
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 349
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp