Inte läst igenom tråden men sitter här i mörkret. Har en lampa tänd så jag kan se och skriva men oroar mig för elpriset och vad som stod om gasen från Ryssland nu (även om jag inte är särskilt insatt). Kanske jag inte behöver göra när jag bor i lägenhet? Men min lilla elräkning var nästan dubbelt så dyr förra månaden än månaden innan det…
Lite samma här. Har rörligt elpris och förra vintern hade vi helt okej räkningar - en eller två månader när det drog iväg till det dubbla ungefär. Den senaste fakturan nu ligger på det dubbla av månaden innan. Bor i lägenhet med varmhyra, så all uppvärmning/varmvatten ingår i hyran - enbart hushållsel på elräkningen. Måste dock köra torktumlare i lägenheten när vi tvättar, pga ingenting torkar i torkrummet på en tvättid (brukar boka tvättiden efter också om den är ledig när min tar slut, då är det bara sängkläderna som tumlas.). Känner mig rådvill kring hur vi borde göra, har alltid haft rörligt. Vi snittar väl på runt 140-150kwh/månaden. Att binda priset blir snordyrt det med..