EM i Aachen

Nu får vi se om åskan kan hålla sig borta bara.Var väldigt imponerad av Dubbeldaam i första. Fina avslutningsrundor av svenskarna med.
 
Verkligen! Inte minst när man vet hur känslig hästen är :)

Ja det märktes ju verkligen idag när det krånglade så mycket inför första rundan. Just att ha förmågan att hålla sig kall och vänta ut hästen snarare än att försöka tvinga in den på banan och sen gå in och leverera en fantastisk runda var otroligt imponerande.
 
Ja det märktes ju verkligen idag när det krånglade så mycket inför första rundan. Just att ha förmågan att hålla sig kall och vänta ut hästen snarare än att försöka tvinga in den på banan och sen gå in och leverera en fantastisk runda var otroligt imponerande.
Coolt också när hästen skrittar ut från banan på långa tyglar!
 
Tycker både Douglas och Henrik visade att de verkligen har i en EM-final att göra :bow: lite onödiga nedslag. Kloka reflektioner över sin rundor också, och jag gillar Douglas inställning när det blev lite bråttom för honom och han sa att det är sånt man får lära sig. Inga bortförklaringar.

Men menade Henrik att hästen aldrig hoppat en sån oxer överhuvudtaget?! Inte ens på träning? Det var ju en aning klantigt i så fall.
 
Då är det bara att se fram emot fälttävlan då. Tyvärr känns ju medaljchanserna där ganska små nu när laget är försvagat, hoppas dom kan överraska.
 
Nån som vet hur dagens tävling avgjordes? Blev det omhoppning mellan de två dubbelnollorna eller räknades tiden?
 
Jag tycker Fibonaccis hoppning ser misstänkt ut faktiskt. Den är lite för annorlunda mot hur han såg ut innan han kom till Meredith och lite för högt över hinderna :cautious:

Jag håller med, den hoppar väldigt högt över och jag tycker det känns som att hästens teknik förändrats. Å andra sidan har ju Meredith ganska speciell ridstil så det påverkar förmodligen en del... Jag hoppas att det bara beror på det! :meh:
 
De hade ju med sig sina resultat från hela tävlingen, så ingen hamnade ju på samma resultat i slutändan.

Jag menade dagens tävling. Alltså klassen i klassen sas. Inte EM såklart :D

I resultatlistan står alla på samma fel på samma placering, så det kanske bara räknades som delad seger.
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
799
Senast: Rosett
·
Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 748
Senast: Hoarfrost
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp