EM i Aachen

Det enda de nämnde vara att dubbelnollorna fick bonus.

Det var en klass i klassen också. Men eftersom det inte är en vanlig tävling kanske de landade på delad seger, en omhoppning efter att medaljerna är klara känns lite överflödigt liksom. Trodde tiden i andra rundan skulle avgöra men det ser inte ut så på resultatlistan.
 
Jag håller med, den hoppar väldigt högt över och jag tycker det känns som att hästens teknik förändrats. Å andra sidan har ju Meredith ganska speciell ridstil så det påverkar förmodligen en del... Jag hoppas att det bara beror på det! :meh:

Tekniken kan ju visserligen förändras/förbättras med helt schyssta metoder och erfarenhet. Men som du skriver, högt över och samma stil som typ alla Merediths hästar får efter ett tag med henne. Så fantastiskt rider hon inte (jämfört med resten av världseliten) så att alla hästar borde börja flyga över hindren. Bra träning? Ja, men resten känner också till hur man tränar hästar.

Dock får man ju säga att hästen ser välmående ut, galopperar runt med spetsade öron och verkar gilla läget.
 
Om allt går vägen skulle Sverige kunna ha ett väldigt fint OS-lag nästa år. Douglas och Henrik, Peder med All In (hur går det med Sparven, den är väl lika gammal och har gått bra?), fjärde ryttaren mer osäker men hoppas RGB har en lämplig häst och så Charlotte då om hon fortsätter så här. Sen lite frågetecken kring hästmaterial på Malin och Alex?
 
Såg det efterhand så kunde inte kommentera här samtidigt som alla andra :angel: Håller dock med om att det var fantastiskt fint ridet av Dubbeldam. Han verkar verkligen ha en bra känsla för hästarna :)

Är det förresten någon som vet var Roger Yves Bost tagit vägen? Är det så som det ofta är att hästmaterial saknas, eller blev han bara inte uttagen iår?
 
Såg det efterhand så kunde inte kommentera här samtidigt som alla andra :angel: Håller dock med om att det var fantastiskt fint ridet av Dubbeldam. Han verkar verkligen ha en bra känsla för hästarna :)

Är det förresten någon som vet var Roger Yves Bost tagit vägen? Är det så som det ofta är att hästmaterial saknas, eller blev han bara inte uttagen iår?

Han var väl reserv? Han red Grand Prix igår och var fyra där.
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
799
Senast: Rosett
·
Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 747
Senast: Hoarfrost
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp