Bukefalos 28 år!

EM i Aachen

Mm, det får vi hoppas. Tror ändå både Helena och Douglas kommer ösa på lite mer imorgon, Helena verkade ju revanschsugen direkt! :)

Helena rider ju typ alltid med handbromsen i. Tränade för henne förr, slutade för att mina heta hästar inte funkade att bromsa ned till undertempo som hon tjatade om jämt. Douglas brukar ju dock ha lite mer tryck, kanske lite nerver som spelade in idag?
 
Jag gillar Maria, hon som sköter intervjuer och sånt, äntligen något som känns som en riktig sportjournalist i ridsportsändningar! :) Vet inte om ni såg dressyren, men hon som hade den rollen där var otroligt oproffsig och inte påläst för fem öre. När hon intervjuade Bo Jenå bad hon honom svara på en fråga samtidigt som hon skulle titta hit och dit för att försöka få dit Tinne... :crazy:

Ja, hon är klart bättre. Men däremot hon som kommenterar, alltså inte Lotta utan den andra, är sjukt jobbig.
 
Måste lägga till att Tornesch verkligen såg superfin ut. När det pratades om att han såg så fin ut igår trodde jag att det överdrevs lite. Hoppas han håller sig så fräsch hela veckan.
 
Vet inte om ni såg dressyren, men hon som hade den rollen där var otroligt oproffsig och inte påläst för fem öre. När hon intervjuade Bo Jenå bad hon honom svara på en fråga samtidigt som hon skulle titta hit och dit för att försöka få dit Tinne... :crazy:

Ja och det var rätt uppenbart arton inte lyssnade på Bos svar heller för när han svarat klart hade hon ingen aning om vad hon skulle ställa för följdfråga...
 
Ja, hon är klart bättre. Men däremot hon som kommenterar, alltså inte Lotta utan den andra, är sjukt jobbig.
Håller med, vart trött på henne när hon kommenterade skidskytte i vintras. Känns som hon inte kan låta det var tyst, utan måste alltid prata och hon är expert på att prata om ingenting :p

Tycker ändå att svenskarna gjorde hyfsade rundor idag, synd att inte bommarna fick ligga kvar för någon. Var ju inga grova rivningar direkt
 
Nä, imorgon hoppas jag på lite mer "stolpe in" istället - alla fyra gjorde ju egentligen bra rundor idag med riktiga skitpet.

Jag gillar för övrigt att det känns som att SVT tar lite "allvarligare" på hästsändningarna nu för tiden. Sändningen börjar nästan en timme innan start, det intervjuas och de har extramaterial på webben som från dressyren där man kunde jämföra ritter. Kul tycker jag! :)
 
Vet inte varför SVT angett så konstiga tider. Idag börjar sändningen 13.00. Klassen börjar 13.45.
 
Det konstiga är nog att de "från början" satt 14.05 som start på sändning, precis som igår. Det måste ha blivit justeringar i tidsschemat men det är inte uppdaterat på tex ridsport sist jag kollade.
 
@Pancakes det var nog kanske i måndags-tisdags som de ändrade, iaf när TS startade tråden var det andra tider som gällde. Jag tog en screenshot på hela EMets tv-tider och det var rena turen jag inte missade starten igår!
Men det är ju sånt som händer :)
 
fy jag blir nästan sjösjuk av kameravinkeln, dvs snett ovanifrån och följer med i farten :p - konservativ - vill ha kameravinkeln från sidan från "stillastående" kameror
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
471
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
819
Senast: Rosett
·
Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 879
Senast: Hoarfrost
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp