Bukefalos 28 år!

EM i Aachen

@Ceta Jag sitter med appen samtidigt men just nu verkar den inte uppdatera. Sist satt live-markören på Geir fast flera ryttare ridit efter honom.
Använder den bara för startlistan, men störs väldigt mycket av att behöva leta upp listan varje gång jag öppnar upp appen efter att ha kollat buke :angel:
 
Fin ritt av Malin tycker jag, synd med bakbensfelet där. Men 8 tycker jag är en skaplig placering i detta läget. Så länge ingen förbättrar ledartiden så är hon ju bara ett nedslag efter ledaren...

Nu får jag dock pausa till ikväll, får försöka tajma läsandet i denna tråden med ryttarna när jag tittar på inspelningen sen :p
 
Tycker Malin red jättefint, så himla synd på nedslaget. Hoppas hoppas Helena kan rida fort för en gångs skull, hennes häst brukar ju t.o.m hoppa bättre när hon vågar galoppera på lite bättre.
 
kl

Jättekul med Fibonacci!

Jag tycker det är lite tråkigt att de inte pratar lite mer om CueChanna som gick felfritt med finske Sebastian Numminen, hoppade superfint och är bara 9 år, både svenskuppfödd och svenskägd. LB sa inget om det utan hummade bara med lite när stammen lästes upp. Jag missade Celestine och Satu, som även hon är det, så jag vet inte om de pratade något om henne.
Carisma kommer sedan, får se om de nämner att hon är svenskfödd. Alla de tre är e. Cardento!
 
Nu är det väl bara att hoppas att Henrik får till en superrunda, men det har ju inte riktigt gått Sveriges väg hittills. Synd att Helena skulle ta ett extra galoppsprång, utan det hade hon kanske sluppit rivningen :(
 
Vet inte vilket ekipage ni skriver om, men jag såg nyss en häst som hade nån lapp som såg ut som en sådan men som satt alldeles för högt upp, så jag vet inte vad det var.

Nä jag vet inte riktigt, men det är det enda jag kan tänka mig att det kan vara. Men den jag såg hade svart tejp också och de brukar ju vara vita så det är ju kanske något annat.
Googlar man nasal strips horse får man upp bilder på såna som sitter lite olika långt upp, men det var bara en gissning från min sida :)
 
Lite oroande inför fortsättningen att både Douglas och Helena såg ut att ha sån respekt för den här banan, som ändå inte var så stor. Om maxtiden blir snål imorgon så har dom ju inte råd att rida så mycket långsammare. Hoppas Sverige kan ha lite tur med bommarna imorgon.
 
Jag gillar Maria, hon som sköter intervjuer och sånt, äntligen något som känns som en riktig sportjournalist i ridsportsändningar! :) Vet inte om ni såg dressyren, men hon som hade den rollen där var otroligt oproffsig och inte påläst för fem öre. När hon intervjuade Bo Jenå bad hon honom svara på en fråga samtidigt som hon skulle titta hit och dit för att försöka få dit Tinne... :crazy:
 
Lite oroande inför fortsättningen att både Douglas och Helena såg ut att ha sån respekt för den här banan, som ändå inte var så stor. Om maxtiden blir snål imorgon så har dom ju inte råd att rida så mycket långsammare. Hoppas Sverige kan ha lite tur med bommarna imorgon.

Mm, det får vi hoppas. Tror ändå både Helena och Douglas kommer ösa på lite mer imorgon, Helena verkade ju revanschsugen direkt! :)
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
809
Senast: Rosett
·
Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 830
Senast: Hoarfrost
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp