EM i dressyr 2023

Johanna misstänker tungan över eller mellan betten, av ritten att döma tror jag samma, Mary såg ut att vara jättebakom skänkeln vilket typ aldrig händer, hon brukar piaffera så hovarna trummar och nu stannade hon nästan, aldrig sett henne gå sådär, tyckte synd om Johanna.
 
Måste säga att kvalitén på de "sämre" ekipagen verkligen har ökat! Ungraren red jättefin och fransmannen Serre rider också väldigt fint. Kul att se!

Hoppas att Quincallo kommer vidare till küren, det är ett så härligt ekipage!
 
Nej detta var inte Sveriges dag, vi ligger nia bland lagen nu. Malin red fint men ville nog lite för mycket tyvärr. Bästa ritten idag var verkligen Carl Hester med Fame. Så oerhört mjukt och trevligt! Om britterna fortsätter så här lär de ta guld!
 
Ja det var mycket sämre tyvärr. Det brann fullständigt i bytena i varje, taktmissar i piaff och passage, dålig böjning i skolorna och tappade bakdelen i travslutorna. Förstår att hon är besviken.
Ah vad trist… jag tror ju inte de oavsett skulle gått vidare till nästa omgång eller räknats med i lagets resultat men det är ju roligare om man gör sig själv rättvisa på ett mästerskap
 
Johanna misstänker tungan över eller mellan betten, av ritten att döma tror jag samma, Mary såg ut att vara jättebakom skänkeln vilket typ aldrig händer, hon brukar piaffera så hovarna trummar och nu stannade hon nästan, aldrig sett henne gå sådär, tyckte synd om Johanna.
Vad trist!
 
Såg att f d avelshingsten Flambeau 1313 startar för Belgien. Det kommer väl de svenska kommentatorerna inte heller uppmärksamma. Tycker att det är snudd på skandalöst att de inte har nämnt sånt som att Zack tävlade mot sin egen son Zonik flera gånger. Eller att Isabell Werth red Total Hopes mamma.

Har för mig att de vid VM förra året till slut kläckte ur sig att Sir Donnerhall II var pappa till Astoria, det var första gången något sånt nämndes.
 
Såg att f d avelshingsten Flambeau 1313 startar för Belgien. Det kommer väl de svenska kommentatorerna inte heller uppmärksamma. Tycker att det är snudd på skandalöst att de inte har nämnt sånt som att Zack tävlade mot sin egen son Zonik flera gånger. Eller att Isabell Werth red Total Hopes mamma.

Har för mig att de vid VM förra året till slut kläckte ur sig att Sir Donnerhall II var pappa till Astoria, det var första gången något sånt nämndes.

Eftersom Anna-Maria kvittrande glatt och tvärsäkert presenterade Weihegold som "en hingst" i någon av hennes sista starter så känns det ju väldigt osannolikt att de dessutom skulle lyckas reda ut att det är Total Hopes mamma. :crazy:
 
Nu finns äntligen dressyren på SVT Play så jag också kan se 👍
Ligger efter, jobbet störde mitt dressyrkollande, men hunnit se de fyra första och trots att det varit rätt låga resultat och många misstag så ÄR det himla roligt att kika på dressyr numera ❤️
Det blir absolut fel, hästarna blir spända och ryttarna gör misstag men det känns som om alla försöker visa upp mjuka och trevliga uppvisningar 👍
Jag gillar!
 
Jag stör mig på att dressyr är en gångartstävling framför allt annat...
Vilket väl egentligen inte är så konstigt? En häst med bra gångarter kommer få bättre poäng än en häst med sämre gångarter om de gör rörelsen lika bra tekniskt sätt. Den gör ju rörelsen med mer gest och uttryck och då blir det bättre poäng. En häst med stor gång kommer tex träda över mer i i sidvärtsrörelser än en häst med begränsad gång.
 
Nu har jag kollat ikapp. Är glad att vi äntligen får se galoppombytena i rätt vinkel, men jag stör mig på att man ibland slutar filma skrittdelen och istället visar kiss&cry. Jag vill ju se vad som händer när man tex gör övergången ökad-samlad skritt. :(
 
Herrejösses så bra britterna varit så långt 😍
Outstanding! Hittills.
Men hoppas hoppas Therese kan få en fin ritt med bra bedömning nu ✊
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 273
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: Gunnar
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
42 310
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter EM i dressyr inleds under tisdagen i tyska Hagen och den svenska förbundskapten ser fram emot mästerskapsstarten med sitt lag. – Vi...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp