Bukefalos 28 år!

EM i dressyr 2023

Tycker Patrik lotsar Touchdown så fint. Helt klart med OS i sikte. Väldigt fint övertramp i ökad trav, vilket inte känns så vanligt längre :p
 
Dalera hade inte så fin mun hon brukar ha idag...

Tycker att Patrik tappat i precision när han rider. Formen är som i en MsvB och han lotsar runt hästen istället för att r i d a ett mästerskap. De kan mycket bättre.
 
Jag är helt klart team Glamourdale, Dalera är mjuk och fin men hon hade kunnat vinkla inunder sig lite mer i ökade traven.

Är inget jättefan av Touchdown, tycker den är lite trist? Drömmen hade ju varit om han hade kunnat ha kvar Bohemian till sig själv istället för till försäljning 😬
 
Jag är helt klart team Glamourdale, Dalera är mjuk och fin men hon hade kunnat vinkla inunder sig lite mer i ökade traven.

Är inget jättefan av Touchdown, tycker den är lite trist? Drömmen hade ju varit om han hade kunnat ha kvar Bohemian till sig själv istället för till försäljning 😬
Patrik borde faktiskt ha de ekonomiska förutsättningarna att få loss Bohemian. Vem vet, det kanske finns en plan inför Paris😁.
 
@Fiorano Håller med om Patrik men får mer känslan att han bygger förtroende för större grejer? Vilket man såklart inte vill se i ett mästerskap utan då ska det ju vara plattan i mattan :)

Tycker också Dalera gapade mycket idag.

*kl* Glamourdale saknar mycket i trav mot Dalera men så kommer galoppen................. herregud alltså.
 
Dalera hade inte så fin mun hon brukar ha idag...

Tycker att Patrik tappat i precision när han rider. Formen är som i en MsvB och han lotsar runt hästen istället för att r i d a ett mästerskap. De kan mycket bättre.
Jag håller med dig om Touchdown, så som den går gick den när den debuterade, den borde vara starkare och ha lite mer uttryck nu!
 
Jag är lite pessimist och tror inte på medalj. Kanske en fjärde- eller femteplats för laget. Men jag gillar att det är lite nya namn som får ta plats i laget.

Har noll koll på vilka hästar de andra länderna har i sina lag, så jag får kanske återkomma med vad jag tror/tänker efter första dagen. Om jag orkar titta. Känner mig inte jättepepp med kommentatorerna, men kanske om jag stänger av ljudet...

Fick rätt lagmässigt. Individuellt är det lite svårt att säga då jag bara sett halva startfältet då SVT (som vanligt...) inte sänder från första tävlingsdagen. Kunde iaf se svenskarnas ritter från igår och det såg ut ungefär som ni andra rapporterat. Kul ändå med lite nya namn som sagt.

Undrar vad publiken skulle sagt om SVT inte visat tidshoppningen från EM:s första dag...

Jag hejar lite extra på Charlotte Dujardin och Jessica Bredow-Werndl. Tycker att de har mjuk ridning bägge två. Charlotte Fry får vara med också, hennes häst är verkligen så häftig i galoppen. Jag som tycker att min är storgalopperad med mycket rygg. Hur sitter hon kvar? ;)
 
Vad mycket bättre Nanna passar på Zepter än Patrik, även fast jag gillade dem också som ekipage, men han känns som en tjejhäst.
 
Jag vill se Carl Hester, vilken sändning är det jag ska kolla på förmiddagen eller eftermiddagen?
 
Gunilla pratade om att Dujardins häst var så trång i piaffen men ändå höll balansen så fint. Men det såg ut som triangulering tyckte jag. Borde man inte nämna att hästen behöver mer styrka och då kommer det inte bli så trångt mellan fram och bak?
Har bara läst hit så någon annan kanske svarat.
Att säga det skulle ju vara kritik och att vara kritisk mot världsryttare går inte.
Undrar fortfarande vad SVTs kommentatorer är till för de förstör ju bara upplevelsen med sina värdelösa kommentarer.
 
Kul med Therese och Dante! En av deras bättre ritter på mästerskap, och mycket som såg riktigt trevligt ut. Piafferna är ju svaga men man måste ju få ha någon brist med.

Charlotte och Glamourdale är underbara att se 😍 Fantastisk galopp, och härlig ridning!
Dalera är inte lika karismatisk men det är kul att två så olika hästar är de två ”giganterna” just nu. Och Jessica rider ju fantastiskt med.

Patrik ja… har Touchdown verkligen visat så matt ”passage” förut?
Han nystade (EDIT: han nystar alltså inte men nä han ”samlar” så börjar bakbenen göra en cirkel mer än att de aktiveras och böjer genom lederna) ju mer än när han travade men vete sjutton om det blev någon mer samling och aktiviteten och energin kändes riktigt låg?
Piafferna blev ju inte heller så roliga när det blev så ”slappt”.
Men det är en riktigt fin häst och man gillar ju Patrik. Och såklart är ju många saker väldigt fina med, det kändes bara inte som om det gått framåt sen senast man såg dem mästerskap (VM ifjol)
Man får väl hoppas att han visste att chansen till lag medalj var borta och att han visade banan bara… för lite mer förbättring än så där vill man ju gärna se för en satsande ryttare med de resurserna han har.
 
Senast ändrad:
Svårt att ha mer uppförsbacke i galoppen än Glamourdale, och fortfarande vara kvar på marken...
Serierna och saxen är ju helt enorma 😍
Så ser man en del som har tio meter kvar när de tagit sig genom dem 😅 i saxen hade Charlotte och Glamourdale knappt plats för sista bytet vid G ju 😁 Enorm, och underbar, galopp 😍 Aldrig sett någon i världstoppen med en liknande galopp förut, han sätter en ny standard där.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 841
  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Gunnar
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
42 599
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter EM i dressyr inleds under tisdagen i tyska Hagen och den svenska förbundskapten ser fram emot mästerskapsstarten med sitt lag. – Vi...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp