EM i dressyr 2023

Jag gillade verkligen Charlotte Dujardins ritt! Pete ser mycket starkare och säkrare ut och det finns ändå mer att ta fram. Svansen var bland det bästa, den bara guppade med i allt så fint.

Therese hade tryckt på energiknappen på Dante idag! Det blev lite för jagat ibland men älskar kontakten!

Jag har de engelska kommentarerna och de är outstanding. Vet inte om Natasha Barker är domare? Hon ger kritik som en domare med att flrst lyfta nåt positivt och säger sen vad som behöver bli bättre. Mycket information om ekipagen från John så de kompletterar varandra mycket bra.
 
Jag gillade verkligen Charlotte Dujardins ritt! Pete ser mycket starkare och säkrare ut och det finns ändå mer att ta fram. Svansen var bland det bästa, den bara guppade med i allt så fint.

Therese hade tryckt på energiknappen på Dante idag! Det blev lite för jagat ibland men älskar kontakten!

Jag har de engelska kommentarerna och de är outstanding. Vet inte om Natasha Barker är domare? Hon ger kritik som en domare med att flrst lyfta nåt positivt och säger sen vad som behöver bli bättre. Mycket information om ekipagen från John så de kompletterar varandra mycket bra.

Var ser du dem?
 
Gunilla pratade om att Dujardins häst var så trång i piaffen men ändå höll balansen så fint. Men det såg ut som triangulering tyckte jag. Borde man inte nämna att hästen behöver mer styrka och då kommer det inte bli så trångt mellan fram och bak?
 
Vad hände med den unga ryttaren som var inne före Eggenberger? Satt i möte och hade ljudet avstängt och fokus på mötet.
 
Jag gillade verkligen Charlotte Dujardins ritt! Pete ser mycket starkare och säkrare ut och det finns ändå mer att ta fram. Svansen var bland det bästa, den bara guppade med i allt så fint.

Therese hade tryckt på energiknappen på Dante idag! Det blev lite för jagat ibland men älskar kontakten!

Jag har de engelska kommentarerna och de är outstanding. Vet inte om Natasha Barker är domare? Hon ger kritik som en domare med att flrst lyfta nåt positivt och säger sen vad som behöver bli bättre. Mycket information om ekipagen från John så de kompletterar varandra mycket bra.
Natasha är pararyttare som tagit en herrans massa medaljer, 6 guld och 2 silver på Paralympics. Hon är förlamad sen födseln och tränar hästarna med rösthjälper, en ny idol för mig kände jag.
 
Det är väl ingen som sagt att Flambeau varit avelshingst i Sverige?

Jag var i ringen när han visades på treåstestet på Strömsholm och minns hur trevligt han hoppade trots sin dressyrstam, det är alltid lika roligt att se hur långt han kommit sedan dess.
 
Det är väl ingen som sagt att Flambeau varit avelshingst i Sverige?

Jag var i ringen när han visades på treåstestet på Strömsholm och minns hur trevligt han hoppade trots sin dressyrstam, det är alltid lika roligt att se hur långt han kommit sedan dess.

Nix, inte ett ljud. Jag minns tom att jag gillade honom när jag såg honom på bruksprovet och då är det inte varje år jag kikar på det.
 
Det är väl ingen som sagt att Flambeau varit avelshingst i Sverige?

Jag var i ringen när han visades på treåstestet på Strömsholm och minns hur trevligt han hoppade trots sin dressyrstam, det är alltid lika roligt att se hur långt han kommit sedan dess.

Om du vill göra en lista på allt relevant som hade/borde kunnat sägas men inte sägs, så skriver jag under allt med mitt namn på att det är sådant jag också saknar och sitter och skuggkommenterar för mig själv. :mad: Har inte följt Flambeau lika länge men sett en trevlig avkomma till honom och gillar honom också.
 
Om du vill göra en lista på allt relevant som hade/borde kunnat sägas men inte sägs, så skriver jag under allt med mitt namn på att det är sådant jag också saknar och sitter och skuggkommenterar för mig själv. :mad: Har inte följt Flambeau lika länge men sett en trevlig avkomma till honom och gillar honom också.
Ska fundera vidare på det i kväll, nu varvar jag jobb med intressanta ritter, tack och lov är det lugnt på jobbet :)
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 271
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: Gunnar
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
42 308
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter EM i dressyr inleds under tisdagen i tyska Hagen och den svenska förbundskapten ser fram emot mästerskapsstarten med sitt lag. – Vi...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp