EM i dressyr 2023

Är det någon som är intresserad av alla personbästa poäng som de rabblar?

Inte ett ord om Flambeaus karriär som avelshingst i Sverige idag heller :(
Tja fast, varför skulle de? Det är ett sportmästerskap, hästarnas avelskarriärer är ganska ointressanta i sportsammanhang. Annat om det var unghästVM eller liknande avelsmästerskap. I de här sammanhangen är personbästa och sportmeriter mer relevant i mina ögon.
 
De brittiska kommentatorerna nämnde för övrigt Zonik Hits och Total Hopes stammar, men fokus är på tävlingsmeriterna.
 
Är det någon som är intresserad av alla personbästa poäng som de rabblar?

Inte ett ord om Flambeaus karriär som avelshingst i Sverige idag heller :(
Jag vill absolut höra om ekipagets personbästa. Ex så pratade John om att Pauluis personbästa igår gjorde att Belgien hoppade framåt i lagtävlingen. Alla stammar och släktskap är nödvändigtvis inte superintressant även om John pratat både om Zack, Bourdeaux, Johnson och Quaterbacks alla deltagande avkommor. Även att Flambeau och Abbeglen båda är e Ampere. Han säger det kort och konsist och nämner även personbästa osv.
 
Tja fast, varför skulle de? Det är ett sportmästerskap, hästarnas avelskarriärer är ganska ointressanta i sportsammanhang. Annat om det var unghästVM eller liknande avelsmästerskap. I de här sammanhangen är personbästa och sportmeriter mer relevant i mina ögon.
För att de som kommenterar hoppning säger sånt. För att många av som tittar inte när medvetna om att de ser sin hästs pappa eller kanske morfar.
 
Tja fast, varför skulle de? Det är ett sportmästerskap, hästarnas avelskarriärer är ganska ointressanta i sportsammanhang. Annat om det var unghästVM eller liknande avelsmästerskap. I de här sammanhangen är personbästa och sportmeriter mer relevant i mina ögon.

Håller med om att personbästa och meriter är mer relevant men hade ändå varit roligt at nämna som kuriosa. Men det hör kanske bättre hemma på "nördiga" CMH. Någon som vet om Bergåkrorna tog upp detta?

Annars kunde de ju också sagt att han tävlades av Caroline Darcourt som unghäst. Och att Rebecca Milton hade honom som hopphäst också ett tag!
 
Jag vill absolut höra om ekipagets personbästa. Ex så pratade John om att Pauluis personbästa igår gjorde att Belgien hoppade framåt i lagtävlingen. Alla stammar och släktskap är nödvändigtvis inte superintressant även om John pratat både om Zack, Bourdeaux, Johnson och Quaterbacks alla deltagande avkommor. Även att Flambeau och Abbeglen båda är e Ampere. Han säger det kort och konsist och nämner även personbästa osv.
Fint att höra att någon är intresserad av det, de jag pratar med om det tycker inte att det är särskilt intressant med alla tidigare personbästa.
 
För att de som kommenterar hoppning säger sånt. För att många av som tittar inte när medvetna om att de ser sin hästs pappa eller kanske morfar.
Fast att hästen stått på station i Sverige är väl inte så intressant? Släktskap mellan hästar som tävlar på EM kan ju vara lite intressant och kort info om stammen absolut men var de stått för avel, njaaa. Hade varit mer intressant om de sagt att Lövsta avvecklade Flambeau för att han ansågs så oridbar, det är riktig kuriosa för mig!
 
Fast att hästen stått på station i Sverige är väl inte så intressant? Släktskap mellan hästar som tävlar på EM kan ju vara lite intressant och kort info om stammen absolut men var de stått för avel, njaaa. Hade varit mer intressant om de sagt att Lövsta avvecklade Flambeau för att han ansågs så oridbar, det är riktig kuriosa för mig!
Jag har inte skrivit något om var han stod i avel? Han har drygt 60 registrerade avkommor i Sverige, och jag vet de som undrat över om den Flambeau som tävlade i OS är densamma som är pappa till hästar de träffat.
 
Är det någon som är intresserad av alla personbästa poäng som de rabblar?

Inte ett ord om Flambeaus karriär som avelshingst i Sverige idag heller :(
Jag sållar mig nog till de som är mer intresserade av personbästa än av allt för invecklad avels-info. Däremot om några i startfälten är släkt, svenskfödda/ägda eller liknande så är det ju alltid intressant. För mig som inte är insatt så bryr jag mig snarare inte om de namn hoppkommentatorerna rabblar eftersom jag inte har någon kontext på namnen.
 
Så synd på sista piaffen med Thiago. Tyckte det var en fin ritt! MAR rider verkligen bättre nu än när ha hade Totilas.
 
Therese har verkligen gaspedalen i mattan den här tävlingen😅. Den sista piruetten var absolut fantastisk! Tycker hon förtjänat några tior där. Älskar att Dante verkligen utvecklats senaste året, det är liksom inte för sent med en 16-åring😁.

Så roligt att höra! Dante är underbar när allt stämmer!
 
Fö tycker jag domarna gör ett riktigt bra jobb det här mästerskapet. Tycker de ger rättvisa poäng och strösslar inte ut dom pga ryttarens namn/status.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 524
Senast: Mirtai
·
  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: Gunnar
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
43 030
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter EM i dressyr inleds under tisdagen i tyska Hagen och den svenska förbundskapten ser fram emot mästerskapsstarten med sitt lag. – Vi...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp