Kommer i håg att Mats Eriksson när han kommenterade OS sa något i stil med att han ställde sig frågande till anledningen till lössvansen på en häst där det tydligt syntes att den hade lössvans. Han undrade om den var till för att dölja dålig aktivitet i bakbenen och kompensera för sämre ridning. Typ kan man inte vara bäst kan man alltid vara snyggast… Kommer dock inte ihåg vilken häst det gällde, men någon som inte hade något i toppenstriden att göra i alla fall.Otroligt många verkar ha lössvans på sina hästar, lyssnat på poddar i sommar och t ex har både Lina Dolks och Carl Hedins hästar lössvans åtminstone på tävling(antar bara Carls dressyrhästar, och när han pratade om det tror jag det var redan för ett antal år sen då han hade och tävlade fler än nu)
Jag har liksom aldrig ens tänkt tanken, trots att jag nu har en häst med ganska fånig svans. Gör det mycket för intrycket tycker ni?
@Görel blev ju lite kär i den iafså det kanske funkar?
Så domarna verkar inte vara så imponerade av lössvansar, känns mer som att de är till för att imponera på publiken.