EM i dressyr

Bukefalos 30 år!

Otroligt många verkar ha lössvans på sina hästar, lyssnat på poddar i sommar och t ex har både Lina Dolks och Carl Hedins hästar lössvans åtminstone på tävling 😅 (antar bara Carls dressyrhästar, och när han pratade om det tror jag det var redan för ett antal år sen då han hade och tävlade fler än nu)

Jag har liksom aldrig ens tänkt tanken, trots att jag nu har en häst med ganska fånig svans. Gör det mycket för intrycket tycker ni?
@Görel blev ju lite kär i den iaf 😁 så det kanske funkar?
Kommer i håg att Mats Eriksson när han kommenterade OS sa något i stil med att han ställde sig frågande till anledningen till lössvansen på en häst där det tydligt syntes att den hade lössvans. Han undrade om den var till för att dölja dålig aktivitet i bakbenen och kompensera för sämre ridning. Typ kan man inte vara bäst kan man alltid vara snyggast… Kommer dock inte ihåg vilken häst det gällde, men någon som inte hade något i toppenstriden att göra i alla fall.
Så domarna verkar inte vara så imponerade av lössvansar, känns mer som att de är till för att imponera på publiken.

När jag skickade salufilmen på min nya häst till min dressyrtränare var hon bombsäker på att han hade lössvans :D Men den är helt äkta. Tyvärr svart, så jag kan nog inte ha en sidoinkomst som svansfarmare då?

Såg en video med någon, minns inte med vem nu som presenterade olika lössvansar och pris. Inte billigt direkt såklart.
Tror de kostar från 1700 och upp mot 3000 har jag kompisar som köpt för

Själv är jag för snål så jag fick mot en påse morötter en del svans av en kompis som har ridskola och har en ponny med sjukt tjock svans 😂😂 flätade in det i Bollens svans så den blev fylligare. Tror ingen såg att det va extra svans i men jag orkar inte hålla på med det jobbet så han får springa med sin klena svans 😂😂😂

Bara en liten bit in i dagens första ryttare kom även dagens första "smacksugen". Tur att man inte gjort ett så kallat drinking-game av detta, då hade man varit redlös en timme in i sändningen 😅.
Men det är ju så smidigt med svtplay i övrigt, och helt utan ljud vill jag ju inte kolla. Synd att man inte kan stänga av enbart kommentatorspåret

Zokik plus är galet fin, men för mig skymde svansen resten av hästen en aning. Tittade alldeles hänförd på den istället för resten av riten.

Nej det är riktigt tagel, och man kan sälja svanstagel från sina hästar till rätt bra pris tydligen. Minns jag rätt var skimmelsvansar absolut dyrast.
Gissar att man säljer (delar av) svansar av mer välbehårade raser och att svart tagel är vanligast?

Vadå nej? Det gjorde hon visst 🤣

Nej det är riktigt tagel, och man kan sälja svanstagel från sina hästar till rätt bra pris tydligen. Minns jag rätt var skimmelsvansar absolut dyrast.
Gissar att man säljer (delar av) svansar av mer välbehårade raser och att svart tagel är vanligast?
Synd att min skimmel snarare skulle behöva få ha lössvans. Finns inte mycket att sälja. :p

Bara en liten bit in i dagens första ryttare kom även dagens första "smacksugen". Tur att man inte gjort ett så kallat drinking-game av detta, då hade man varit redlös en timme in i sändningen 😅.
Men det är ju så smidigt med svtplay i övrigt, och helt utan ljud vill jag ju inte kolla. Synd att man inte kan stänga av enbart kommentatorspåret

Det har jag mailat som önskemål flera gånger. Ffa i küren vill jag höra musiken och inget mer.

ja det är ju antingen det eller att man vill säga till dem att ta det lite lugnare så de inte behöver ligga så i handen... Men det säger inte Gunilla så ofta. :)
Så sant! Tycker det skiftar på var i programmet de är bitvis ser det ut som om det är Täby nästa och stundtals som om det är dags med godnattkram.

Liknande trådar

• Skillnad i bedömning mellan domare

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Årets bantningstråd