Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 391
Fyller på händelselistan under tiden jag väntar på att alla ska ramla in i tråden:angel:

DL 1
Habina lynchas, var Lina ( byfåne)
Under natten:
ängeln skyddar någon
Ulvarna försökte äta den ängeln skyddat( för ser inget annat i rollistan som kan ha orsakat det ?)
Ida (BW) bör ha påstått något till LL och fått svar? @Lobelia har Ida nattDL? ( hittade inte det i rollistan)
Emil bör använda ett av sina hyss
Krösamaja (spionlärlingen) bör ha fått minst en, kanske flera spionrader
Kommandoran ( modifierad trollpacka) kan ha använt sig av att hindra Emil ( dock inte Alfred iom det misslyckade käket )*
Goda Lyan får full spioninfo och skall bestämma en innan DL som ska få en rad skickad till sig efter DL2

DL2
goda lyan bestämmer vem som ska få spionraden
ulvarna gissar på någon som är svarta fåret gissar de rätt kommer den in i lyan
MikaTela lynchas var ulv
Lyan får svar på sin gissning om vem som är Svarta Fåret ( de bör ha gissat fel iom att de käkade JFrelin :p)
Den som goda lyan valt får sin spionrad ( mest troligt den som ulvarna försökte käka skulle jag tro )
under natten:
Ida (BW påstår något till LL och får svar efter nattDL)
Emil kan ha använt något hyss
Krösamaja bör ha fått minst en spionrad , kanske flera från LL efter natten
Kommandoran kan försökt hindra Emil eller distrahera ängeln
Goda lyan får full spioninfo och skall bestämma innan DL vem som får en rad skickad till sig efter DL3
DL 3
goda lyan bestämmer vem som ska få spionraden

Fasts, även om hon gett sig på ängeln DL1 så hade det ju inte gällt förränn DL2. Iom att Jfrelin käkades då så kan vi ju ändå utesluta det nu, tänker jag.
Jag tror som du, att vi tyvärr kommer mista vår ängel inatt...

Fasts, även om hon gett sig på ängeln DL1 så hade det ju inte gällt förränn DL2. Iom att Jfrelin käkades då så kan vi ju ändå utesluta det nu, tänker jag.
Jag tror som du, att vi tyvärr kommer mista vår ängel inatt...
jag har kommit till samma slutsats
Jag blir spooky på paddington, ser att du lyft lite samma funderingar om henne,så är nyfiken på hur du tänker om henne?

intressanta tankar
Du hade ju helt rätt i att Paddington inte var Svarta fåret, och du har också helt rätt i att vi inte sitter i lyan ihop...
Men vad tycker du annars om paddington?
och gärna lite om lite fler deltagare nu när det gått några DL, det måste ju finnas iaf 2 onda kvar tycker jag och även 4 /15 är i snålaste taget med tanke på att en inte ingick i lyan, så jag tycker att det troligaste är att det var 5 onda från början -i så fall finns det 3 kvar
Så vilka 3 ligger sämst till hos dig ? ( dvs vilka tre borde kunna vara ulvar ?)
Tänkte precis läsa igenom vad som hänt idag men såg att du citerat mig så tog det först :)
Jag har inte hunnit läsa mer av Paddi än så det är inga nya funderingar sen igår, förutom att vi kan stryka får-funderingen då.
Skall läsa igenom så får jag återkomma!

jag har kommit till samma slutsats
Jag blir spooky på paddington, ser att du lyft lite samma funderingar om henne,så är nyfiken på hur du tänker om henne?
Som jag skrev ser jag det inte som omöjligt att hon beslutade att ändra rösten för att skaffa alibi, att lyan då gått med på att lita på lotten. Det som skaver där är Emils hyss som kunnat (eventuellt faktiskt har) ställt till det för dem då han kan ha valt en extra röst.
MEN, nästa fundering då - om Kommandoran valde honom första natten så vet lyan att han inte kan utföra något hyss och vet att de kan lita på resultatet som syns i tråen.
Det betyder fortfarande för mig att de chansade, och (om du är god) förlorade den chansningen.

Så - är du ond och vanlig ulv tillsammans med Paddi ser jag möjligheten att hon gjort röständringen för att vinna alibi.
Är du god, så är det fortfarande en möjlighet tror jag. Även om det då var ett större risktagande från lyan. Men det är inget jag vill avskriva.
(synd, för jag behöver inte fler potentiella ulvar i min ekvation:/)

Som jag skrev ser jag det inte som omöjligt att hon beslutade att ändra rösten för att skaffa alibi, att lyan då gått med på att lita på lotten. Det som skaver där är Emils hyss som kunnat (eventuellt faktiskt har) ställt till det för dem då han kan ha valt en extra röst.
MEN, nästa fundering då - om Kommandoran valde honom första natten så vet lyan att han inte kan utföra något hyss och vet att de kan lita på resultatet som syns i tråen.
Det betyder fortfarande för mig att de chansade, och (om du är god) förlorade den chansningen.

Så - är du ond och vanlig ulv tillsammans med Paddi ser jag möjligheten att hon gjort röständringen för att vinna alibi.
Är du god, så är det fortfarande en möjlighet tror jag. Även om det då var ett större risktagande från lyan. Men det är inget jag vill avskriva.
(synd, för jag behöver inte fler potentiella ulvar i min ekvation:/)
jag har på tok för många möjligt onda så fattar precis
jag är helt paranoid just nu

Glömde såklart lägga en säkerhetsröst innan idag :banghead: så nu sitter jag här och ska försöka lista ut vem som skulle kunna vara i lyan med en trött son i famnen som hela tiden försöker ta mobilen. O_o

Q,q... Jag tycker tyvärr inte att du har bättrat på dina resonemang efter idag utan tvärtom faktiskt. Sen kommer Artline med sina märkliga bortförklaringar på ditt beteende som gör att jag undrar om inte ni sitter i lyan ihop. Tillsammans med vad jag tidigare skrev om att lyan inte borde valt käk bland de som röstat på dig om du hade varit god med risk för att käka fåret gör att jag faktiskt tror att det var två ulvar uppe för lynch igår.

fio röstar på quarter4ever

Är du god nu så får du oxå slå mig med en stekpanna i huvudet ;)

Jag hänger runt här och kollar in om det kommer fram något annat men sitter på middag så känns säkrast att lägga en röst nu.

och ja håller med om att det är högt spelat så fall och det är därför jag blir så villrådig angående Paddington...

Q,q... Jag tycker tyvärr inte att du har bättrat på dina resonemang efter idag utan tvärtom faktiskt. Sen kommer Artline med sina märkliga bortförklaringar på ditt beteende som gör att jag undrar om inte ni sitter i lyan ihop. Tillsammans med vad jag tidigare skrev om att lyan inte borde valt käk bland de som röstat på dig om du hade varit god med risk för att käka fåret gör att jag faktiskt tror att det var två ulvar uppe för lynch igår.

fio röstar på quarter4ever

Är du god nu så får du oxå slå mig med en stekpanna i huvudet ;)
varsågod att få bulor
samma gäller för dig som @cirkus
antingen är ni fastkörda i ett hjulspår som goda eller så är ni onda
är ni goda hoppas jag ni får svar om jag skulle åka

I min paranoida värld så har jag på tok för många som jag tycker kan vara onda:arghh:
och iom att Lobelia just konfirmerade min uppfattning om hur det borde vara så ja jag blir rejält spooky på Paddington utifrån det jag skrev innan
samt jag tycker att hon gärna vill ha mig som misstänkt lite väl mycket- har skrivit mycket om det, som jag reagerat på ( men ska stapla upp det också )
Samtidigt så ändrar hon röst från mig till MikaTela igår så jag vill ju ha henne åt det godare hållet?
:crazy:

Exakt varför reagrar du på Paddi pga det? Pls utveckla (ja jag letar tecken på att du ev är god)

Exakt varför reagrar du på Paddi pga det? Pls utveckla (ja jag letar tecken på att du ev är god)
att hon inte verkar tycka att det är så angeläget att hitta kommandoran? när det de facto verkligen var det ?
jag ville det ju själv igår och jag upplever det som att hon försöker liksom säga att nä det är lugnt..
@Paddington du får gärna komma in och kommentera ,hur tänkte du?
tillägg: iom att som paddis själv konstaterar att valet görs ena natten och verkställs nästkommande natt ( när det gäller alfred ) så det var verkligen igår det var viktigt att hitta kommandoran ..
blir så spooky över detta, + att jag tycker hon gärna vill vrida alla mina inlägg till min nackdel ( ej inte så svårt dock) samtidigt tidigare idag vill hon hålle Artline mer misstänkt än mig ?
Jag får grubblerier men har också en fundering på en ev god roll på henne så
ja jag är spooky !

varsågod att få bulor
samma gäller för dig som @cirkus
antingen är ni fastkörda i ett hjulspår som goda eller så är ni onda
är ni goda hoppas jag ni får svar om jag skulle åka

Det är möjligt..men då är det en klantig lya och det vet jag inte riktigt om jag tror på...beror ju på vem som sitter där. Men jag har svårt att tro att lyan skulle chansa så vilt för att hitta Emil (som du påstod) att dom riskerar sitt får.

Nä, säkrast att jag röstar nu, känner jag - ifall jag somnar igen :p

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

Båda hennes röster tyder på att hon skulle kunna sitta i lyan, på Habina för att rädda MikaTela, och på Q för att ge MikaTela en bättre chans.
Dessutom har hon redan en röst idag, och Q 2, och eftersom jag i mina tidigare teorier redogjort för mina funderingar kring Q som god (Jfrelin borde ha fölt ulvarnas röster igår = troligt har de röstat på Q, + att ag inte ser anledningen till Q's miss DL1 om hon är ond... Lite för bra alibi för att jag ska tro att det var menat eller ens så att det var tänkt att rösten komma i tid och MT offras direkt) så får det bli såhär.

Det är möjligt..men då är det en klantig lya och det vet jag inte riktigt om jag tror på...beror ju på vem som sitter där. Men jag har svårt att tro att lyan skulle chansa så vilt för att hitta Emil (som du påstod) att dom riskerar sitt får.
jag hade en fundering- det var inte ett påstående. Jag försökte hitta en förklaring till varför de valde JFrelin. det kan precis lika enkelt vara så att de bara ville göra mig mer misstänkt utifrån hur alla uppfattar det
som sagt vem vet hur lyan tänker ? ibland är de klantiga och det går skitbra, andra gånger försöker man vara skitsmart och det går åt skogen- gjort båda och sett det hända i båda fallen i många lekar
det finns en anledning till att många säger - vem vet hur lyan resonerar? typ
eller Lyor kan göra precis vad som helst...

DL 3
16:28 Artline röstar på Snurrfian
18:19 cirkus röstar på quarter4ever
19:58 fio röstar på quarter4ever
20:13 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

Snurrfian 2
Q 2

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka