Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 391
om jag förstår detta rätt så borde de alltså gjort sina val till nattDL1 och att om de valt ngt så träder det ikraft under lekdygn2 (dagDL el nattDL). Så eftersom de misslyckades m käket i natt så är det inte troligt att de valt att göra ngt fuffens med den personen under detta dygn iaf - å det är ju en lättnad.

Sedan visst det är viktigt att få ut kommandoran men just nu nöjer jag mig med vilken ulv som helst inkl svarta fåret.....

det är detta inlägget jag reagerar på hos Paddington:

det känns som hon försöker släta över att det inte är kommandoran vi ska ha ut , men å andra sida kanske jag feltolkar henne också?
det stod inte riktigt så som jag mindes att jag kom ihåg ändå
men det är den raden med att det va en lättnad att inget skulle hända under denna natten som gick
Jag tycker att det med den slutsatsen borde vara än mer viktigt att faktiskt hitta kommandoran så hon inte ska lyckas hinna göra det valet ? Eller är det bara jag som tycker så ?

Ja du feltolkar det jag skriver, eller läser in något jag inte skrivit i det.
Eftersom de flesta innan mitt inlägg var spooky att ngt skulle hända dygn två tyckte jag det var viktigt att visa att om Alfred skyddad sig själv natt1 och om denne var ulvarnas käk så skulle inte kommandoran kunna göra ngt m Alfred dygn2 vilket var en lättnad (tycker jag). Sedan är ju risken stor att det händer sedan, men jag tycker där farligt när du koncentrerar jakten till en roll när det faktiskt finns flera onda roller där ute - man riskerar att missa det väsentliga om man bara går efter en roll hela tiden.

Och ja, jag skrev att jag nöjer mig med vilken ond som helst för alla är viktiga att bli av med.

Sedan funderar jag på om inte några av de sena rösterna på MT igår kan ha varit alibi?

Dl2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar till MikaTela

Jag tänker scenario där Q är god och det verkar som hon ska åka, då är det logiskt om iaf en ulv lägger en alibiröst på MT. I det här fallet är då Ferrari eller Artline mest troliga

för min del finns det inte så mycket att fundera över i denna lynchen
Iom att Snurrfian la en tredje röst på Habina så känns det verkligen att vilja ta bort fokus från MikaTela som innan dess låg lika tillsammans med Artline som också kan kan ha varit föremål för en räddningsaktion, Mirtai lägger sedan en röst på Artline som gör att Habina och Artline hamnar lika , sedan lägger bollen__ en röst på MIkaTela som gör att de kommer lika ( min röst kommer tyvärr försent annars hade den varit avgörande )
Oavsett vad så tycker jag att snurrfian gjort lite för många bekväma val och jag tycker också att hon försökt så misstankar hit och dit och besides det- så MikaTela ville inte ta med henne i sin fundering i Sven- diskussionen alls så sammantaget för mig så börjar hon verkligen bli en kandidat att iaf vara i lyan!
quarter4vever röstar på Snurrfian

edit tog bort stavfel

Senast ändrad:
Ser att Snurrfian fått några röster men jag har själv inte hunnit gå igenom denne å vet inte vad jag ska tro än. Q är fortfarande på tapen och jag önskar att hon kunde lugna ner sig lite för just nu känns allt lite desperat och jag hinner inte med i hennes tankar förrän hon dragit den 180grader åt ett annat håll.

Eftersom jag har besök och inte tänker sitta vid datorn resten av kvällen så plockar jag upp från de jag hunnit gå igenom idag och fastnar på Ferrari.

Jag känner mig lite misstänksam mot Ferrari faktiskt. Och det mest udda är nog att hon tycker att rösterna på Habina kändes onödiga och skumma, men hon röstade ju faktiskt på Habina själv! Hennes röst kom 21.03 och var visserligen en första röst på Habina men det gjorde ju att Habina kom upp i lynchen tillsammans m övriga som hade en röst, dvs Mirtai, Ferrari själv, Dentaku, Snurrfian, Artline och MikaTela.
Sedan att även JFrelin röstade på Ferrari i DL1 kan ha varit ett sätt att signalera till lyan.

Paddington röstar på Ferrari

Ja du feltolkar det jag skriver, eller läser in något jag inte skrivit i det.
Eftersom de flesta innan mitt inlägg var spooky att ngt skulle hända dygn två tyckte jag det var viktigt att visa att om Alfred skyddad sig själv natt1 och om denne var ulvarnas käk så skulle inte kommandoran kunna göra ngt m Alfred dygn2 vilket var en lättnad (tycker jag). Sedan är ju risken stor att det händer sedan, men jag tycker där farligt när du koncentrerar jakten till en roll när det faktiskt finns flera onda roller där ute - man riskerar att missa det väsentliga om man bara går efter en roll hela tiden.

Och ja, jag skrev att jag nöjer mig med vilken ond som helst för alla är viktiga att bli av med.
ok fine
men hur går dina tankar nu?
edit ser att du röstat på ferrari...

för min del finns det inte så mycket att fundera över i denna lynchen
Iom att Snurrfian la den en tredje röst på Habina så känns det verkligen att vilja ta bort fokus från MikaTela som innan dess låg lika tillsammans med Artline som också kan kan ha varit föremål för en räddningsaktion, Mirtai lägger sedan en röst på Artline som gör att Habina och Artline hamnar lika , sedan lägger bollen__ en röst på MIkaTela som gör att de kommer lika ( min röst kommer tyvärr försent annars hade den varit avgörande )
Oavsett vad så tycker jag att snurrfian gjort lite för många bekväma val och jag tycker också att hon försökt så misstankar hit och dit och besides det- så MikaTela ville inte ta med henne i sin fundering i Sven- diskussionen alls så sammantaget för mig så börjar hon verkligen bli en kandidat att iaf vara i lyan!
quarter4vever röstar på Snurrfian

Men om MikaTela och Artline låg lika och hon ville rädda MT, varför rösta på Habina och inte Artline?

Jag känner att jag inte får grepp om denna lek. Vilket säkert har med inlagd (eller inte inlagd) tid att göra.

Det verkar finnas en hel del misstankar på q4 och oavsett om dessa läggs ab goda eller onda så blir jag mer suspekt över q4s sätt att svara på dem.

Det är lite ni kommer ångra er och jag vet ju min roll och skulle jag åka ut så skulle ni fatta en hel del.

Så tenderar q4 att skriva när hon är ond och trängd vill jag minnas och i brist på andra onda väljer jag att lägga min röst här.

Skulle q4 trots allt vara god så hoppas jag att hon har rätt i att en lynch av henne ger goda svar.

TLV röstar på q4

Jag ser att fler funderat över om Ferraris röst på MikaTela kan ha varit en alibiröst. Jag tycker också att hon väldigt lättvindigt avfärdar att fåret röstade på henne. Det i kombination med att hon röstade på Habina i DL1 gör att jag känner att jag vill syna henne.

Dentaku röstar på Ferrari

Ser att Snurrfian fått några röster men jag har själv inte hunnit gå igenom denne å vet inte vad jag ska tro än. Q är fortfarande på tapen och jag önskar att hon kunde lugna ner sig lite för just nu känns allt lite desperat och jag hinner inte med i hennes tankar förrän hon dragit den 180grader åt ett annat håll.
sorry :o

Hmmm jag undrar vad detta om @Snurrfian handlar om? Jag kan inte hitta något direkt misstänkt om henne så vad missar jag?

Jag kan inte låta bli att misstänka att lyan skulle hitta en syndabock för att få ögonen bort från en förmodad kommandoran dvs Q. Nu tror jag inte lyan skulle outa sig på detta viset visserligen, fast med tanke på hur klantigt dom tänkte när dom käkade sitt får så vet man ju inte... ;)

Jag blir jättenervös över att jag har gjort ett BIG mistake och kommer få en stekpanna i skallen.

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

Någon ulv borde alibiröstat på MikaTela och jag undrar om det inte är så att det kan vara Artline. När hon hade röstat så var det bara MikaTela kvar och hon skulle med största sannolikhet rösta på q så MT bord kunnat ses som safe. Om nu inte Paddi sitter i lyan så kunde de ju inte veta att Paddi skulle ändra röst i sista sekunden.

Hmmm jag undrar vad detta om @Snurrfian handlar om? Jag kan inte hitta något direkt misstänkt om henne så vad missar jag?

Jag kan inte låta bli att misstänka att lyan skulle hitta en syndabock för att få ögonen bort från en förmodad kommandoran dvs Q. Nu tror jag inte lyan skulle outa sig på detta viset visserligen, fast med tanke på hur klantigt dom tänkte när dom käkade sitt får så vet man ju inte... ;)

Grejen är att jag inte tror att de är så förfärligt många kvar i lyan att de liksom kan starta ett drev. Jag börjar tro att BW HAR frågat om Q och fått svaret att hon är god.

Jag fortsätter min tanke sedan tidigare och lägger min röst på Artline

Jag tycker hennes motivering i dl skaver, framförallt hennes förklaring efteråt. Varför hitta på en sådan sak?

Sedan tror jag antingen Ferrari eller Artline kan ha lagt en alibiröst på MikaTela igår och sammanlagt gör det att det väger tyngre mot Artline.

Mirtai röstar på Artline

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka