Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 391
TLV lägger ju en tidig röst på Q igår och röständrar sedan. Som Q påpekar så kan det ha fått några att tro att TLV är BW och hade info om Q. Jag tycker dock inte att det förekom några sådana tankar igår? Ingen skrev iallafall ut det öppet i tråden, om man jämför med förra leken där vi var flera som trodde att BSF hade info om Paddi när hon inte hade det.
Men pga röständringen så lär TLV inte ha haft info om varken Q eller MikaTela.
Om Q är god, så tänker jag att TLV inte bör vara ond? Väldigt onödig röständring att göra som ond i det fallet när de isåfall hade chans på att få ut en god.
Om Q är ond, tja som ond spelar det väl ingen roll vem av dom som åker om inte den ena har en viktigare roll än den andra men då bör hon ju inte ha lagt den första rösten på Q ifall Q är kommandoran. Vi vet ju att MikaTela inte var det.
Finns lite för lite skrivet av TLV men jag tycker att röständringen trots allt ger henne ett plus i kanten, för är både hon och Q goda, känns den rimlig, och den känns även rimlig om TLV är god men Q ond eftersom hon då förmodligen inte vet Qs roll. Men att göra den röständringen som en ond TLV tycker jag känns rätt orimlig.

jag hade en fundering- det var inte ett påstående. Jag försökte hitta en förklaring till varför de valde JFrelin. det kan precis lika enkelt vara så att de bara ville göra mig mer misstänkt utifrån hur alla uppfattar det
som sagt vem vet hur lyan tänker ? ibland är de klantiga och det går skitbra, andra gånger försöker man vara skitsmart och det går åt skogen- gjort båda och sett det hända i båda fallen i många lekar
det finns en anledning till att många säger - vem vet hur lyan resonerar? typ
eller Lyor kan göra precis vad som helst...

Fast jag tror ju inte lyan riskerar att käka fåret för att göra dig mer misstänkt :D

Jag ska försöka få ihop något nu med risk för att det blir förvirrat eftersom jag måste dela uppmärksamheten mellan middag, hundar och datorn.

quarter4ever - En allmän notering är att misstankarna mot Q verkar kvarstå från flera håll. Det är väl i och för sig inte jättekonstigt, jag tycker fortfarande att hon är skum(och med tanke på att hon var en av dem som reagerade på min så kallade godförklaring har hon själv gjort många mycket mer tydliga sådana) men samtidigt blir jag lite nervös. Med tanke på att det rykt två onda på raken nu så vore det nog jättebekvämt för ulvarna just om folk fortsatte på invanda spår, naturligtvis förutsatt att röstningen igår inte stod mellan två onda. Jag släpper inte mina egna misstankar om Q men jag vill verkligen inte spela ulvarna i händerna nu.

Ferrari - Håller jag ögonen på lite mer nu. Tror själv att fåret röstade på henne för att inte vara synlig i början och för att hon är känd för sina "knepiga uttalanden". Men rösten på Habina samt den sena rösten på MikaTela(alibi?) skaver onekligen.

Paddington - Kommer med vettiga teorier och verkar inte låsa sig åt något håll. Med förbehåll att hon nog kan lura mig totalt håller jag henne neutral, åt det goda hållet, inte minst på grund av röständringen i DL2.

Snurrfian - Har varit misstänkt sedan rösten på Habina i DL1. Jag har svårt att hitta något att gå på hos henne efter det, hon skriver vettigt men jag saknar pusselbitar för att placera henne. Kvarstår som misstänkt.

Blacksmithfarm - känns definitivt åt det godare hållet i och med hur röstningarna sett ut och resonerar bra.

bollen_ - Hennes röst i DL1 gjorde att MikaTela riskerade att åka ut och jag har svårt att tänka mig att en ulv tar en sådan risk om hon inte i så fall sitter i lyan tillsammans med Artline.

Artline - Har jättesvårt att säga vart jag har henne. Jag röstade på henne i DL1, sedan sjönk hon i glömska men med mer info är det en spelare som jag verkligen inte vet var jag har.

Mirtai - Också svår att säga var jag har, eftersom hennes röst placerade Artline i omröstning kan det spela roll när(om) jag får mer info. Fortsätter hålla koll.

fio - Röstar på Habina i DL1, tredjeröst på Q i DL2 och känns som om hon går rätt hårt ut mot Q överlag. Det gör att jag i vart fall inte kan placera henne som neutral och i nuläget drar hon mer åt det onda än åt det goda.

TLV - Den ändrade rösten i DL2 är svår att säga något om i och med att jag har så svårt att placera Q. Jag behöver se mer för att kunna säga något.

cirkus - Är en duktig spelare och kommer hela tiden med bra kommentarer. Verkar inte lita på Q, jag har mycket svårt att tro att de sitter i lyan tillsammans. Med risk för att bli lurad håller jag cirkus åt det godare hållet.

Puh, jag har inte ens kollat hur många jag misstänker är goda respektive onda eller om det finns någon logik i det jag skriver. :banghead:

DL 1 kl 21.30
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21:26 bollen__ röstar på MikaTela

21:31 (quarter4ever röstar på MikaTela)

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

Ferrari röstar Habina, MikaTela
Paddington röstar MikaTela, Q4/MikaTela
Snurrfian röstar Habina, Q4

Habina röstar Snurrfian
Blacksmithfarm röstar MikaTela, MikaTela
quarter4ever röstar
MikaTela (för sent), MikaTela
bollen__ -röstar MikaTela, MikaTela
Artline röstar Mirtai, MikaTela
Mirtai röstar Artline, Q4

fio röstar Habina, Q4
TeamLundVer röstar missar, Q4/MikaTela
Dentaku röstar Artline, Q4

Jfrelin röstar Ferrari, Q4
cirkus röstar Artline, Q4
MikaTela röstar Dentaku, Q4

När TLV ändrar röst till MikaTela, så står det 2-2 mellan M och Q. Sedan röstar jag och därefter kommer det 4 röster på Q. Här tänker jag att OM Q är god så bör väl någon ond ha lagt någon/några av dessa röster, för att jämna ut mot MikaTela? Det är alltså dessa 4 jag tänker på:
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00 Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q

Noterbart att Mirtai röstat likadant som Dentaku, men efter, i 2 lyncher.
Snurrfian har röstat lika som fio, men efter, i 2 lyncher.
Plockar upp mitt inlägg från igår.
fio
Mirtai
Jfrelin
Snurrfian

Här trodde jag att någon/några borde vara onda. Nu vet vi att Jfrelin var svarta fåret, så där är en ond röst.
Jag funderade om Mirtai kunde vara får och Dentaku ond, eller om Snurris kunde vara får och fio ond, eftersom de var de som röstat lika. Men ingen av dem var får.
Däremot har Snurrfian röstat ganska graverande? Hon ger Habina en tredje röst i första DL och ser till att hon leder. Arts roll vet vi ju inte men hon kan här ha försökt att rädda MikaTela och ev. Art. Men Art kan förstås vara god också, hon hade ju isåfall två goda att välja på.
Igår röstade hon på Q och gör att ställningen blir 6-3 till Q. Efter Snurrfian är det bara MikaTela som lägger en röst på Q. Så Snurrfian har sina röster emot sig tycker jag.

TLV lägger ju en tidig röst på Q igår och röständrar sedan. Som Q påpekar så kan det ha fått några att tro att TLV är BW och hade info om Q. Jag tycker dock inte att det förekom några sådana tankar igår? Ingen skrev iallafall ut det öppet i tråden, om man jämför med förra leken där vi var flera som trodde att BSF hade info om Paddi när hon inte hade det.
Men pga röständringen så lär TLV inte ha haft info om varken Q eller MikaTela.
Om Q är god, så tänker jag att TLV inte bör vara ond? Väldigt onödig röständring att göra som ond i det fallet när de isåfall hade chans på att få ut en god.
Om Q är ond, tja som ond spelar det väl ingen roll vem av dom som åker om inte den ena har en viktigare roll än den andra men då bör hon ju inte ha lagt den första rösten på Q ifall Q är kommandoran. Vi vet ju att MikaTela inte var det.
Finns lite för lite skrivet av TLV men jag tycker att röständringen trots allt ger henne ett plus i kanten, för är både hon och Q goda, känns den rimlig, och den känns även rimlig om TLV är god men Q ond eftersom hon då förmodligen inte vet Qs roll. Men att göra den röständringen som en ond TLV tycker jag känns rätt orimlig.
Jag håller med om att TLV på grund av röståndringen inte borde vara ond- har själv kommit till samma slutsatser :)

Jag tänker mig nog ändå Paddington neutral m +. Hon la en andraröst på MikaTela när både Art och Habina hade två röster var i DL1. Här hade hon ju som ond inte behövt föra upp sin kollega lika m ev. två goda?
Röständringen DL2 tycker jag ändå passar bättre in i ett scenario med en god Paddi. Visserligen kan lyan göra vad som helst men det känns alldeles för högt spelat att rösta på sin kollega på det sättet i två lyncher, oavsett Qs roll?!
Q påpekar att P verkar vilja släta över hur viktigt det var att få ut Kommandoran igår, och det är väl isåfall det jag kan hitta som talar till Ps nackdel. Sedan är frågan om hon var med på Lobelias förtydligande av rollen? Har du fått något svar på det @quarter4ever ?

Jag tänker mig nog ändå Paddington neutral m +. Hon la en andraröst på MikaTela när både Art och Habina hade två röster var i DL1. Här hade hon ju som ond inte behövt föra upp sin kollega lika m ev. två goda?
Röständringen DL2 tycker jag ändå passar bättre in i ett scenario med en god Paddi. Visserligen kan lyan göra vad som helst men det känns alldeles för högt spelat att rösta på sin kollega på det sättet i två lyncher, oavsett Qs roll?!
Q påpekar att P verkar vilja släta över hur viktigt det var att få ut Kommandoran igår, och det är väl isåfall det jag kan hitta som talar till Ps nackdel. Sedan är frågan om hon var med på Lobelias förtydligande av rollen? Har du fått något svar på det @quarter4ever ?
nej jag har försökt tagga henne för att få svar i det också...

och av det du skriver så följer jag ditt resonemang

Nu hinner jag inte mer, jag återkommer nog inte förrän efter DL :( måste göra middag och väcka karln och traska ut m vovven.
Jag skulle ha velat ha lite mer tid att vända och vrida känner jag, då jag känner mig osäker på Q och även P (och flera som inte varit på tapeten förstås). Därför vill jag inte rösta på Q idag, då det trots allt finns scenarior som verkar vettiga m en god Q i. Utan jag tar en kandidat som jag tror lite mer på. Nämligen Snurrfian. Det känns som en starkare teori trots allt.
Jag tror att hon röstade på Habina för att rädda sin kollega MikaTela. Jag tror också att hon röstade på Q för att öka klyftan till MikaTela. Är Q också ond, så känns ändå rösten där rimlig iom att hon hade flest röster när Snurrfian röstade. Är Q god så förklarar det verkligen varför Snurr röstade där.
bollen__ röstar på Snurrfian

Kom precis hem igen och har försökt läsa under dagen. Har märkt att strålkastarna har varit riktade mot Q pga Jfrelins röst. Nu ser jag att Snurrfian fått några röster pga sin röststatistik.

Paddington tycker jag beter sig ovanligt mysko.

Jag tycker Paddington och bollen känns mindre misstänkta eftersom de röstade på MT i första lynchen. Ffa bollen, som la upp MT för lottning får plus i kanten.

Jag hade en tanke igår om att Artline skulle vara fåret, baserat på hennes teori om mig som får och att hon sedan fortsatte skriva om det men har av förklarliga skäl släppt den tanken ;)

Men... eftersom jag inte alls vet ut eller in angående Snurrfian och Q så gör jag såhär.

Ferrari röstar på Mirtai
För att rösten i DL1 på Artline fick både Art & Habina på fler röster än MikaTela. Och i DL2 la Mirtai fjärde rösten på Q så det stod 3-4 till MikaTela och Quarter. Räddningsförsök av kollegan?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka