Bukefalos 28 år!

En dag jag kunnat hoppa över

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det regnar ihållande så jag har inte haft den minsta lust att gå ut så jag sitter inne och häckar. Dessutom har någon glömt att stänga av en vattenkran så vattnet har sinat. Det var bara luft i vattenkranen i morse. Hyresvärden hade stängt av pumpen så att det skulle kunna fyllas på igen. Hon trodde att det skulle ta 1-2 timmar. Nu har jag förvisso vatten i kranen igen så jag kunnat göra mig en kopp kaffe och sätta en kastrull ris på kokning, men trycket i kranen är fullständigt uselt och det är över 3½ timme sedan jag upptäckte att det var tomt.

Det är ingen idé att ta en dusch, trots att jag behöver det. Trycket i kranen är för dåligt och jag tror inte att det är bättre i duschen. Jag skulle behöva städa också men inspirationen vill inte infinna sig. Det är nog nödvändigt att få sig själv "städad" först. Jag funderar på om det skulle vara värt att åka någonstans bara för att kunna duscha, frågan är bara vart?

Eller så fortsätter jag med mitt hemnetknarkande.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 332
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 528
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 921
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är det man associerar med rätt ofta när man kliver in i duschrummet och det är banne mig inte jag som skitar ner. Jag gör rent efter...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Valp 2023 -den andra
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp