En dag till

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har vaknat till ytterligare en ny meningslös dag. Jag önskar att jag kunde få sova dygnet runt. Den vakna tiden finns det ingen mening med.

Jag har ätit frukost och i BuJon stod att jag skulle gå ut med komposten så jag har gjort det också. Det blir inget stallbesök idag. Hästen har känts knackig och nu är ägaren här och kollar honom.

Dagen framför mig ligger tom. Fåglarna ska få mat, men i övrigt finns inget att göra. Eller det finns det väl men det är inget som lockar det minsta lilla. Igår lagade jag en massa mat så jag kommer inte att behöva laga mat på flera dagar då jag har två rätter att äta av närmaste tiden.

Tankarna gnager hela tiden. Det tär och jag har ingen lösning på problemen. Det tär också att vara ensam hela tiden.
 

Känns det inte roligt att ens åka och pyssla om hästen, utan att rida?
För mig ger det massor i mående just för stunden att vara i stallet och bara mocka eller borsta lite.
Tyvärr, det känns inte heller kul. När jag åker dit så är det bara för att jag bestämt mig för att åka dit, inte för att det är kul. Allt går på rutin och autopilot. Jag bara gör. Jag tänker inget och känner inget.
 
Jag hoppas att det snart kommer att lätta så du finner glädje i det lilla. Kan det hjälpa att koncentrera sig på förändring i ett litet hörn av huset? Planera, fullfölja och glädjas. Kram ❤️
 
Jag hoppas att det snart kommer att lätta så du finner glädje i det lilla. Kan det hjälpa att koncentrera sig på förändring i ett litet hörn av huset? Planera, fullfölja och glädjas. Kram ❤
Mitt hem ser hyfsat ut numera då arbetsterapeuten hjälpt mig med det. Men det är klart att det ändå finns förbättringspotential.

Jag har väl ändå rätt svårt för att glädja mig åt det materiella då jag själsligt känner mig så tom.
 
Mitt hem ser hyfsat ut numera då arbetsterapeuten hjälpt mig med det. Men det är klart att det ändå finns förbättringspotential.

Jag har väl ändå rätt svårt för att glädja mig åt det materiella då jag själsligt känner mig så tom.
Det ena kan förhoppningsvis, till viss del, bidra till det andra. Vet ju att du mått väldigt dåligt av röra innan, så är det bättre kanske det på sikt kan leda till mer sinnesfrid som kan leda till att du orkar känna dig mer content överlag.
 
Det ena kan förhoppningsvis, till viss del, bidra till det andra. Vet ju att du mått väldigt dåligt av röra innan, så är det bättre kanske det på sikt kan leda till mer sinnesfrid som kan leda till att du orkar känna dig mer content överlag.
Förvisso, men det löser inte det Stora Problemet. Det river i mig varje dag oavsett hur fint jag har det hemma.
 
Förvisso, men det löser inte det Stora Problemet. Det river i mig varje dag oavsett hur fint jag har det hemma.
Nej, det vet jag. Och jag brottas själv med något liknande nu, även om det är ett annat problem. Men just att finna mening i vardagen trots att större problem suger livsluften ur en, i perioder har jag lyckats bättre med det. Nu är inte en sådan period. Poängen var väl iaf att påminna om att du skrivit ganska mycket om hur oordningen hemma tärt på dig, upplevde det lite skilt från det Stora Problemet, men förstår verkligen att det också innebär att det river i dig oavsett.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
386
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 030
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 076
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp