En djävulsk vecka!

eviliny

Trådstartare
Just nu känns det som om jag bara har lust och ge upp och inte kämpa något mer.

Börja i måndags med att jag åkte hem till pappa för att bo där när dom tapetsera min lägenhet. Jag djupt försjuknken i mina studier, så hunden låg mest vid min sida å tänkte inte mer på det. Sen kommer pappa hem, försöker hälsa på ozzy som varken vill resa sig eller hälsa. Både jag och pappa regera, han brukar riva halva kåken i sin glädjtjuta över att någon kommer hem. Går sedan ut med han och diarren sprutar, regera inte allt för mycket pga av att han har problem mage som i bland gör att han får tillfällig diarre.

Sen på tisdag så lämnar jag han på morgon hemma hos pappa för att åka till skolan är borta hela dagen och kvällen. väl hemma så möter jag mamma och en väldigt loj hund. diarren sprutar fortfarande, plus att vid flertal tillfällen under dagen tjutigt(sånt där tjut dom ger i från sig när det verkligen gör ont) när han har lagt sig eller blivit kramad. Diarren tänkte jag inte så mycket på mer än att kolla så han hade druckit vilket han hade gjort. men dock ej ätit.

på onsdagen ringer jag vetrinären för att få en tid och kolla vart han har ont. hon tycker allt är diffust och ber mig avvakta till efter helgen. åker hem med hunden för att kolla målarens jobb.Min damp hund hälsar på målarna och går sen och lägger sig i sängen och somnar!!! har aldrig varit med om att han har kunnat sova när det varit fler personer hemma än mig. Diarren fortsätter och först nu börjar jag regera över att va fan han har ju inte ätit sen i måndags kväll och bara diarrar hela tiden. Men som sagt avvaktar.

Sen på morgonkvisten så börjar han oxå att spy å spy. Nu börjar jag inse han mår inge bra. ringer min vetrinär som hänvisar mig vidare till kliniken som just denna dag väljer att ha morgonmöte och öppnar i telefontiden förens vid 10.30. bara vänta och vänta undertiden som min ängel bara ligger och sover. får en tid tillslut på kliniken, in med han blir undersökt och prover. prover vissar inget mer än uttorkning. pga att det är första gången han mage kraschar så här ville dom inte gå in med slngarå röntgen. utan får piller som ska ställa bakteriefloran rätt i magå tarmar. men han får inte äta på ett dygn för risken att spy mer och bli mer uttorkad. Vetrinären sa att det var extremt viktigt att han börja dricka. väl hemma så vägra han dricka. inte ens isbitar som han älskar gick att få i han.

lite lätt panik när jag vaknar på fredags morgon och har en hund som inte har druckit en dropp vatten sen onsdag morgon och som ligger som en klump i sängen och knappt orkar lyfta huvudet. ringer kliniken som direkt skickar en remiss till strömsholm djursjukhus. bara att fixa skjuts ditt på en gång(fan att man inte har körkort). diarren fortsätter. men nä väl inte hos vetrinären efter några timmars väntan då ska han bli piggas i stan och absolut inte vara sjuk. hela dagen hade jag erbjudit han vatten men nä vägrat dricka men sen inne hos vetrinären så drack han så himmla glatt. men som tur är så trodde hon på mig och tog lite prover som påvisa akut uttorkning. så han vart inlagd direkt med vätske och näringsdropp, dom trodde att han kan ha fått något virus och sen har diarren å de lät till uttorkningen. om han idag börja äta och dricka själv så är det lugnt, annars så kan det vara något större problem som dom då blir tvungna att utreda vidare. med röntgen och slangar och gud vet allt.

hoppas bara att min ängel blir frisk snart. Så fruktansvärt jobbigt å bara sitta å vänta å inte kunna göra något. men om 1½ timme får jag ringa och kolla hur det är med han....
Ville mest skriva av mig så orkar ni läsa allt mitt dravel så blir jag glad...
 
Sv: En djävulsk vecka!

Jag har hft två hundar inlagda på Strömsholm för samma sak som ni råkat ut för. Du kan vara lugn :) Han kommer att få precis den vård hanbehöver och han kommer att vara frisk och glad när du hämtar ut honom igen. Möjligtvis lite smalare!!

Ibland blir det bara så där en ond cirkel. Men lite vila för magen och skonkost hjälper!
 
Sv: En djävulsk vecka!

nu är han hemma igen, glad och mår bra. men trött.
Smal har han som sagt blivit. vägde han för en månad sen och då vägde han 47kg. i torsdag vägde han 43,7kg och igår hade han gått ner till 41,6kg vissligen olika vågar men man ser att han har gått ner. Nu är det medeciner och diet som gäller. Hoppas på att han får behålla maten det närmsta tiden.

Men så skönt att ha han hemma igen...
 

Liknande trådar

L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig. Min bostonterrier...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 648
Senast: Diabetikern
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp