Bukefalos 28 år!

En färgtråd igen...

majola

Trådstartare
Får jag starta en sån där färgtråd (som jag alltid tyckt varit ganska larviga :o)

Vad passar till en ljusbrun häst?
Jag är sugen på mörkblått och naturfärger (vitt, creme etc.). Är det någon som har ett annat kreativt förslag. Det gäller en liten märr...

När det gäller läderfärger är man ju lite mer begränsad, jag köper väl en sadel som passar, och sedan ett matchande träns helt enkelt. Har hittills alltid haft svart.

Men när det gäller grimma kan man ju tillåta sig lite utsvävningar! :) Tror ni att mörkbrunt blir fint?
 
Mörkbrunt blir säkert fint på grimman ;)

På schabraket passar blått å grönt :D
 
Jag skulle nog hellre ta klarblått än mörkblått om hästen är väldigt ljus, är den mörkare så mörkblått.

Creme kan nog oxå bli väldigt snyggt men kanske inte till vardags eftersom det ju blir skitigt fort. Grönt vore nog oxå snyggt, el grått.
 
Welano är ju ljusbrun. Han är otroligt fin i naturfärger som beige, brun, creme osv. Vitt är ju snyggt på alla hästar oxå. Sen tycker jag faktiskt att han passar i ljusblått oxå. Och i grått, det är jättefint på honom.

Läder är det fint med både svart och brunt på en ljusbrun häst, tycker jag. W har svart sadel o träns (ärvde Ms) men rödbrun lädergrimma, lite åt havannhållet. Jättefint!
 
Då var jag inte helt fel ute...

Der kommer väl ett kort på lilla tjejen så småningom! :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 819
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Okej, jag inser att det är två rätt så olika raser. Dock, så är båda rätt passande för mina framtidsplaner och önskemål jag har på en...
2
Svar
35
· Visningar
5 606
Senast: vallhund
·
I
Hundavel & Ras Så var det dags igen att få tips och råd om diverse hundraser från er här på Bukefalos. Men till skillnad från i det förflutna så är...
2
Svar
32
· Visningar
12 418
Senast: Izzie
·
Utrustning 1. Vad har din häst för färg? 2. Vad har ni för färger till eran häst? (Läder, täcken, grimma - Allt!) 3. Är ni noga med att...
2
Svar
28
· Visningar
2 135
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp