en fråga ang meeting

ZanMiguel

Trådstartare
Nu har jag en fråga igen...
Om man är på meeting får man då leda hästen i grimma på tävlingsplatsen eller är det träns utanför boxen?
Under själva dagen då de är tävling så ska man ju ha träns men under kvällen och när tävlingen är över för dagen?

Sanna- frågot poppar upp när man är på meeting hela dagen..

Sv: en fråga ang meeting

Nej, huvudlag på hela tävlingsplatsen, många går runt med hack eller sidepull.

Eh jo? Hack (hackamore) och sidepull är huvudlag utan bett.

Händer ju att folk även på dagarna promenerar omkring med enbart grimmor på hästarna.

Lite utanför ämnet sådär..

Senast ändrad av en moderator:

Var det inte en ändring att man får ha grimma med kedjegrimskaft för ett tag sen? Dvs när jag fortfarande tävlade för sisådär fyra år sen. Kanske inte gick igenom mitt tr är tyvärr inte särskillt aktuellt :o

Jo man får leda hästen i grimma och kedjegrimskaft på tävling. Helst ska det väl vara lädergrimma. Men vid veterinärbesiktning ska det vara träns på hästen.

Nej det får man inte, det sattes in på prov men folk använde det på fel sätt och det är inte tillåtet längre.

Sidostyckena måste ju vara kvar så att du har ngt. att fästa bettet.

På mitt ledträns har jag dock plockat bort nosgrimman.

Men hur är det om uppstallningen är en bit bort från själva tävlingsplatsen? (Tänker t.ex Strömsholm där vi hade ute och betade hästen i bara grimma...)

Men vad bli kvar av ett träns om man plockar bort sidostyckerna och nosgrimma? Jo nackstycket och det kan jag lova dig inte är tillåtet att promenera om kring med en häst i bara nackstycket. :smirk:

Fast ett Hackamore fäster du I sidostycken. Ett sidepull kan du oftast inte plocka isär på det viset.

Men vad bli kvar av ett träns om man plockar bort sidostyckerna och nosgrimma? Jo nackstycket och det kan jag lova dig inte är tillåtet att promenera om kring med en häst i bara nackstycket. :smirk:

Sorry, jag är lite morgontrött:rofl:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 411
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 500
Senast: zarmino
·
Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka