N
Nicke
Sv: en fråga till hästägare med hund
Vilken bra tråd!
Det är klart de "pratar olika språk", men jag har också alltid undrat varför man inte tränar hästar i samma övningar som med hundar.
Det skulle verkligen behövas.
Ledarskapsproblem verkar vara en "hästmänniska-folksjukdom" om man säger så..
Inte så konstigt, med tanke på att Horsemenship-kunskap har på sätt och vis hoppat över en generation, efter de, som en gång använde hästen i vardagen.
Inom Trick-training övar man faktiskt såna saker som Inkallning tex.
Och det är ju ÄNNU viktigare att man övar såna saker med en häst, som är några nummer större än hund, med tanke på vilka krafter den besitter jämfört med människan.
Stormizza skrev:ok...fuderar lite på hur lätt det är att lära hästar kommandon? typ som stanna, inkallning o sånt. vad jag vet så bryr man sig inte om att tränna in det på samma sätt som med hundar, inte har jag lagt stor vikt på sånt när jag höll på med hästar iaf., varför gör man inte det, det borde ju underlätta mycket i vardagen?
Vilken bra tråd!

Det är klart de "pratar olika språk", men jag har också alltid undrat varför man inte tränar hästar i samma övningar som med hundar.
Det skulle verkligen behövas.
Ledarskapsproblem verkar vara en "hästmänniska-folksjukdom" om man säger så..
Inte så konstigt, med tanke på att Horsemenship-kunskap har på sätt och vis hoppat över en generation, efter de, som en gång använde hästen i vardagen.
Inom Trick-training övar man faktiskt såna saker som Inkallning tex.
Och det är ju ÄNNU viktigare att man övar såna saker med en häst, som är några nummer större än hund, med tanke på vilka krafter den besitter jämfört med människan.