Bukefalos 28 år!

En histioria som rör ens hjärta ...

H

hastgalen

hej tänkte jag måste berätta en hemsk grej som hände en jag känner.Hon hade precis avlivat sin liv kärlek denna hästen lärde henne allt att våga mer hon red barbacka helt själv på han med grimma och grimskaft runt halsen!!!iaf hon bestämde sig för att leta efter en ny vän ,hon hittade en vbl valack som hon åkte provred ,hon blev störtkär!jag tänkte äntligen hon hade varit så nere ett tag.Snart var han på plats och allt va så spännande ,han var helt underbar hon älskade han verkligen ,han var bara 7år och hon red han barbacka själv med bara grimma och grimskaft!!han kom galopperandes när hon ropa!hon till o med sov med han iboxen.Men tillslut kom den dagen han börja bocka lite grann ,inte allvarligt så mest för glädje ,fast de blev bara värre och värre ...Han börja stegra kasta sig i luften tillslut blev allt bara farligt.Hon känner att hennes dröm har blivit en madröm:cry:han börjad även sparka andra hästar och bita dom,vi tänkte att vi skulle ge han mer hö då han var iväxande ålder,de hjälpte inte alls.Han blir mer och mer ilsken tillslut orkar hon inte mer,hon vågade knappt hämta honom ihagen längre förrän hon börja gråta.Hon bad stallägaren om hjälp men han var precis lika mot henne,hon försökte kontakta ägaren men hon bara lägger på ,sen när hon väl svara sa hon att hon inte bryr sig ni får göra vad vill me han.Fodervärden försöker hitta ett bra hem till han men självklart är de ingen som vill ha en vbl som är aggresiv.De va då hon bestämmde dw bästa för mig och hästen är att han får gå till de evigt gröna ängar,de var de bästa mot han då han mådde sämre hela tiden ,han fick stå själv till slut då han var aggresiv mot de andra hästarna,den dagen trots sin rädsla stog hon och höll om honom tills bilen kom och hämta han ,vill bara säga är att de är lätt hänt att ens dröm blir en madröm,,,jag skulle bli helt förstörd om detta hände mig!!men tror han har de bra nu
 
Sv: En histioria som rör ens hjärta ...

Det är naturligtvis jättetråkigt för din kompis.
Men det låter lite konstigt i mina öron. Kollade dom upp hästen hos veterinären? För mig låter det klockrent som att hästen inte mådde bra i den meningen att den säkerligen hade något kroppsligt fel.

En häst går inte från super duper till mega aggresiv utan anledning.

Just denna delen låter som väldigt naivt okunnigt agerande tyvärr.
"han börjad även sparka andra hästar och bita dom,vi tänkte att vi skulle ge han mer hö då han var iväxande ålder,de hjälpte inte alls.Han blir mer och mer ilsken tillslut orkar hon inte mer,hon vågade knappt hämta honom ihagen längre förrän hon börja gråta.Hon bad stallägaren om hjälp men han var precis lika mot henne,hon försökte kontakta ägaren men hon bara lägger på"

En 7 åring är färdigväxt, redan när tendenserna började komma borde vet. kallats ut för att gå igenom hästen, när det gått så långt så man inte ens kan hämta hästen i hagen då ringer man väll inte förra ägaren, då ska man vara inskriven på klinik för utredning....
 
Sv: En histioria som rör ens hjärta ...

Förlåt, såg nu att hon inte köpt hästen utan bara var fodervärd.
Då var det naturligtvis rätt av henne att kontakta ägaren. Tråkigt att ägaren inte brydde sig att ta hästen till klinik dock....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 034
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 590
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp