En känsla av momentum

Sleepy

Trådstartare
Saker som borde ha fungerat bättre så länge men inte gjort det, ska det nu bli ordning på. Med den nya sexualbrottslagen i hamn ska nu Polisen utbildas för att bli bättre på att utreda sexbrott, så att den utsatte bemöts på rätt sätt och att rätt frågor ställs. Det känns så himla bra och ett stort steg i rätt riktning.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6991136

Det ska bli intressant att följa utvecklingen över tid. Efter Metoo osv, har ni fått en känsla av momentum?
 
Saker som borde ha fungerat bättre så länge men inte gjort det, ska det nu bli ordning på. Med den nya sexualbrottslagen i hamn ska nu Polisen utbildas för att bli bättre på att utreda sexbrott, så att den utsatte bemöts på rätt sätt och att rätt frågor ställs. Det känns så himla bra och ett stort steg i rätt riktning.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6991136

Det ska bli intressant att följa utvecklingen över tid. Efter Metoo osv, har ni fått en känsla av momentum?
Ja! Och det var väl ta mig fasen på tiden. Det förvånar mig att samtyckeslagen dröjde så länge i ett land som Sverige.
 
Saker som borde ha fungerat bättre så länge men inte gjort det, ska det nu bli ordning på. Med den nya sexualbrottslagen i hamn ska nu Polisen utbildas för att bli bättre på att utreda sexbrott, så att den utsatte bemöts på rätt sätt och att rätt frågor ställs. Det känns så himla bra och ett stort steg i rätt riktning.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6991136

Det ska bli intressant att följa utvecklingen över tid. Efter Metoo osv, har ni fått en känsla av momentum?

Ja men lite, och framförallt har jag fått en känsla av att svenska folket har fått upp ögonen för vad vi faktiskt kan åstadkomma om vi sluter upp och håller varandra om ryggen. Tycker att det visar sig bland annat när det kommer till #backadurmaz och diskussionen kring Mr Cools låt. Folk tar mer aktivt ställning är min känsla och det är toppen!
 
svenska folket har fått upp ögonen för vad vi faktiskt kan åstadkomma om vi sluter upp och håller varandra om ryggen.
Visst är det så. När alla kliver fram och hjälps åt blir vi starkare. Det öppnar möjligheter att driva förändringar. Det känns så bra. :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 252
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Vi har en riktigt tråkigt historia här nu. En man filmade sig själv när han hade sex med hundarna och skickade detta på snapchat till...
Svar
13
· Visningar
1 687
Kropp & Själ En amerikansk lobbyorganisation stödjer alltså de abortvägrande svenska barnmorskorna i arbetsdomstolen...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 001
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp