Bukefalos 28 år!

En lat dag

Jag har mest såsat idag och inte gjort många knop. Men jag har trots det varit ute och matat fåglarna två gånger. Sen hängde jag tvätt. Och så var jag ut med komposten. Jag har också gjort lite bokföring. Behöver ju komma ikapp med det.

Jag har för övrigt lagat lite mat idag också. Det blev en gryta med grytbas, frysta wokgrönsaker och tofutärningar. Det är så enkelt att blanda ihop och värma så jag knappt kallar det för matlagning. Men jag behöver äta en gång till idag och har inget annat färdigt så jag får laga mat en gång till idag. Förvisso har jag en fiskgratäng i frysen men den är äcklig. Tror jag någon gång får lov att äta upp moset och såsen och så får jag ge fisken till katterna. Tänkte i stället laga färssås sen och har förberett lite genom att hacka gul lök och vitlök, och så har jag tagit fram en bytta frusen squash som jag delat på.

I förmiddags satt jag på Tinder och matchade med en snubbe och vi började prata. Efter ett tag framkom det att han var antivaxxare. Så trist men tur att det kom fram tidigt så slapp jag lägga mer energi på det. Det är inte så enkelt att hitta någon jag matchar med på Tinder. Många har inte skrivit något om sig själva. Tycker det är så trist att folk inte kan berätta något om sig själva. Och då sveper jag vänster.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp