Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Appen behöver veta vid vilken tidsgräns den ska bli upprörd över uteblivet knapptryckande.Flic tror jag också kan vara ett bra manövergränssnitt. Men man får nog hacka ihop en egen app; poängen var ju att skicka ett sms om knappen inte trycks.
inte trycks.
Tillsammans med en mobiltelefon så kan kanske "Flic buttons" fungera.
https://flic.io
De verkar finnas i Sverige. Sök på smartknapp, så dyker de upp.
Det kan dock behövas en app till for att få ihop det hela
https://zapier.com/apps/flic/integrations/sms/11592/send-sms-messages-from-flic-buttons
Nej innehåller inte allt. Fungerar tillsammans med ett nätverk eller en mobil.Jättefin knapp, men inte sköter den väl hela jobbet själv? Den verkar för liten för att innehålla sändare, antenn och sim-kort.
Jag med.Trygghetslarm???
Så olika vi tolkar frågeställningen, nu har det väl inte sagts uttryckligen vad manicken skulle reglera - men jag tänkte genast att det hade med lunchfodring av hästar eller utsläpp eller något sådant att göra.![]()
Nej innehåller inte allt. Fungerar tillsammans med ett nätverk eller en mobil.
Blir nog tyvärr svårt att få till allt i samma mannick
Jag med.
(I sommarhuset har jag en manick som gör att jag får sms om värmen lägger av. Men det hjälper tyvärr inte TS.)
Just det! Att något någon gör - trycker på en knapp - hindrar ett sms att gå iväg. Hos mig är det uppmätta värden, temperaturer, som har den funktionen.Det är ju någon liknande teknik vi skulle behöva, men kopplat till en knapp. Eller en kanera.
Det låter som personen inte är helt frisk. Kan ni inte få hjälp av samhället t.ex. trygghetslarm?
Jag tror att möjligheten att få hjälp av samhället är begränsad. Även om det vore en trygghet att lösa detta problem.
Wunderlist?Ett alternativ skulle kunna vara en app där man markerar att man löst uppgiften. Alla som ska lösa uppgiften har smartphone. Facebook är inte ett alternativ. Men någon app där alla inblandade som önskar kan få en avisering om uppgiften inte är löst.