En makalös manick...

svea

Trådstartare
Jag är på jakt efter en lösning där en person enkelt (genom att t ex trycka på en knapp) kan markera att hen har utfört en uppgift. Om markeringen uteblir vill jag att det går ett sms till en grupp utvalda personer. Det finns el där "knappen" ska sitta, men inte fast internet.

Flic tror jag också kan vara ett bra manövergränssnitt. Men man får nog hacka ihop en egen app; poängen var ju att skicka ett sms om knappen inte trycks.

Jättefin knapp, men inte sköter den väl hela jobbet själv? Den verkar för liten för att innehålla sändare, antenn och sim-kort.
Nej innehåller inte allt. Fungerar tillsammans med ett nätverk eller en mobil.
Blir nog tyvärr svårt att få till allt i samma mannick

Trygghetslarm???

Så olika vi tolkar frågeställningen, nu har det väl inte sagts uttryckligen vad manicken skulle reglera - men jag tänkte genast att det hade med lunchfodring av hästar eller utsläpp eller något sådant att göra. :confused:

Trygghetslarm???

Så olika vi tolkar frågeställningen, nu har det väl inte sagts uttryckligen vad manicken skulle reglera - men jag tänkte genast att det hade med lunchfodring av hästar eller utsläpp eller något sådant att göra. :confused:
Jag med.

(I sommarhuset har jag en manick som gör att jag får sms om värmen lägger av. Men det hjälper tyvärr inte TS.)

Det är ju någon liknande teknik vi skulle behöva, men kopplat till en knapp. Eller en kanera.
Just det! Att något någon gör - trycker på en knapp - hindrar ett sms att gå iväg. Hos mig är det uppmätta värden, temperaturer, som har den funktionen.

Det enda jag ser av det hela är just smsen.

Ett alternativ skulle kunna vara en app där man markerar att man löst uppgiften. Alla som ska lösa uppgiften har smartphone. Facebook är inte ett alternativ. Men någon app där alla inblandade som önskar kan få en avisering om uppgiften inte är löst.

Ett alternativ skulle kunna vara en app där man markerar att man löst uppgiften. Alla som ska lösa uppgiften har smartphone. Facebook är inte ett alternativ. Men någon app där alla inblandade som önskar kan få en avisering om uppgiften inte är löst.
Wunderlist?

Liknande trådar

Tjatter Året är 2517, planeten “Jorden-Som-Var” har länge varit obeboelig och människorna har spritt ut sig i universum till ett nytt solsystem... 53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
38 070
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 467
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår