En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, precis när jag började bli säker på att cirkus var god. Det var ju bajs. Enda glädjen är att man kan få ut ytterligare info och att en älva förlorar sin röst.

Har vi för övrigt diskuterat risken att Bestiality kan ha blivit ond vid det här laget?

Jag tror att det varit uppe lite smått, men iallafall jag tänker som så att det är bäst att förutsätta att bestiality är ond, frågan är ju när isf och om någon som är kvar i leken kan ha info om vem det isf är...

Nu har jag hunnit till sidan 84 (den här leken är ju som ett heltidsjobb :arghh: ) Men måste åka till stallet och eftersom inte så hemsk mycket ändrats sedan jag läste de nyare sidorna första gången börjar jag lägga ut mina tankar.

Det jag främst fastnade på var röstningen när Asko åkte ut. Det har kommit fram en hel del info sedan dess så jag tycker det är värt att ta en titt till:

Röstlista DL2

19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian
21.46 Snurrfian röstar på Asko
21.48 Vira röstar på Asko
21.49 Sedna röstar på Asko
21.49 Hedinn röstar på Asko
21.50 Dentaku röstar på cirkus
21.50 Mammas röstar på snurrfian
21.52 Mirtai röstar på Snurrfian
21.53 Artline röstar snurrfian.
21.53 Lobelia röstar på Asko
21.54 Pilot röstar på cirkus
21.55 glömmerallt röstar på Asko
21.56 bollen__ röstar på Snurrfian
21.56 Gabby_Ossi röstar på Asko
21,59 Tora röstar på Asko
22.00 Asko röstar på Q4E

asko 10 röster
Snurrfian 5 röster
cirkus 2 röster
Q4E 2 röster

Vi vet att quater4ever var god, och väldigt troligt hade info om Asko. Frågan är om ulvarna visste att hon hade den infon isåfall?
Vi var flera som konstaterade att det borde finnas en eller flera ulvröster på Asko.

De som röstade på Asko var quarter4ever, LenaH, Snurrfian, Vira, Sedna, Hedinn, Lobelia, glömmerallt, Gabby_Ossi och Tora.

Jag vet att jag själv är god och just nu håller jag även Vira, glömmerallt och Tora som mer troligt goda än onda, speciellt efter att det kommit fram att cirkus var god. Tora på grund av min egen teori tidigare och att cirkus godförklarade henne. Glömmerallt främst utifrån Sednas inlägg. Vira är jag något mer osäker på men jag tycker hennes resonemang tyder på det, och sedan har hon inte glidit under radarn på samma sätt som jag tror att ulvarna gjort, hon var t.ex. ganska nära att lynchas i förra röstningen.
Detta lämnar kvar Hedinn och Lobelia som jag har sämre koll på. Om jag jämför det de har skrivit så tycker jag att Lobelia i alla fall på senaste tiden ger ett mer positivt intryck än Hedinn, jag tycker Lobelia har mer substans i sina inlägg och verkar leta ulvar mer än Hedinn gör. Jag hittar inget extremt misstänkt att anmärka på hos Hedinn, men just nu går jag ju på teorin att ulvarna inte ger oss så mycket misstänkt att anmärka på. Det är såklart möjligt att båda två är ulvar, men just nu är misstankarna större på Hedinn mellan dem två.

Hedinn var en av dem som tog upp att det borde finnas ulvröster bland Askos röster, men detta skulle hon mycket väl kunna göra även om hon var en av dem, speciellt som flera lyft samma sak tidigare.

Nej, men om det nu är så att det handlar om ett bevittnande lär det ju definitivt finnas ulvar med bland rösterna på Asko igår. Problemet är väl att i så fall är det väl i princip omöjligt att veta vilka, då såna röster lika gärna kan ha lagts först som sist, om ulvarna ansåg att det var kört ändå och ville skaffa sig alibi.

I övrigt håller jag fortfarande koll på bollen__ från igår. Sasse/Matmissbrukaren och Mirtai är också misstänkta men mer åt det neutrala hållet, kan inte motivera placering åt något särskilt håll hos dem ännu. Mammas är mer åt det goda hållet mycket på grund av hennes längre teoriinlägg där jag tycker hon tar fram vettiga resonemang, men jag håller koll på henne också ifall hon luras. Dentaku håller jag som god pga att borgmästaren stoppade lynchningen och bör ha haft väldigt goda skäl för detta.

Du har helt klart en poäng där jag håller med. Men eftersom Q lyft tanken att snurris skulle kunna vara diamanda så borde ulvarna varit uppmärksammade på att hon kunde vara det därför tror jag inte en ond Mammas drivit mot just henne.

Jag har Mammas i gruppen osäker tills vidare men något åt goda hållet.

Mammas har helt glidit förbi mig, men om det är så att hon skulle fått en sia och siat Snurrfian som ond, så tror ju inte jag att en ond Mammas skulle dra sig för att misstänka henne för att rädda sig själv. Sen kan Mammas givetvis vara god ändå, men inget jag personligen skulle våga tro på utifrån det.

Häremellan är det lite diskussioner om hur mycket info som kan ingå i spioninfon, och sedan säger ga att hon tror att det är osannolikt att någon skulle få den infon och därmed osannolikt att någon skulle skydda sig mot den infon.

Fast varför är det osannolikt?

Jag tänker inte heller fokusera på Mammas nu, det var mest ett inflikande till att jag tyckte det vore vågat att godförklara Mammas för misstankarna på Snurrfian.

Dels därför att jag inte tycker den infon brukar ges till spioner. Får en info om paketen brukar det ofta var vem som får paketet och vad det innehåller. Ex "myrten får ett paket innehållande en sia" Det brukar inte stå vem motagaren väljer att använda det på. Dessutom är det osannolikt att spioninfon innehåller all tänkbar info(jag tror inte monstermom skulle vara så hemlighetsfull kring det då). Cirkus förslag på spioninfo tycker jag känns rimlig. Men det här är ju teorier från mig som bygger dels på min egen erfarenhet av spionrollen(både när jag själv har haft den och i övrigt) och dels på hur monstermom utryckt sig kring infon.

Ingen har ju godförklarat Mammas pga det heller.

Nä, inte uteslutit, men någon (minns inte vem, kan inte kolla upp nu) skrev att hon var neutral, möjligtvis mot god pga misstankarna mot Snurrfian. Det upplevde jag som lite vågat bara, men så är jag smått paranoid också. ;)

Jag skrev att jag var osäker möjligtvis åt goda hållet så det är nog mig du menar. För mig är det en väldigt stor skillnad på det och godförklarad. Det måste ju gå att teoria om saker som talar till någons fördel utan att folk tror den personen är godförklarad! Jag tittar mycket på vad som talar till folks fördel och inte bara på vad som talar till deras nackdel. jag måste ju kunna lufta sådanna teorier utan att någon helt felaktigt vinklar det till någon sorts godförklaring.

Jag ser för övrigt inte det vågade i att ha folk olika mycket misstänkta? Alltså jag fattar inte. Vad är det vågade i att för tillfället ha tex dig och dentaku som mer misstänkta än ex. Mammas och cirkus?

Jag mår risigt för tillfället ska tilläggas så det kan göra att jag har svårare att ta till mig det du skriver kan vara därför jag inte förstår ditt resonemang.

Nej, det var inte en protest så sett, utan mer ett utvecklande av det hela med min synpunkt.

Okej, det är såklart du får jag blir bara rätt frustrerad över att folk börjar prata om godförklaringar bara för att man lyfter fram saker som talar till någons fördel. För mig är det absolut inte det utan ett sätt att bolla tankar och teorier. Känner att jag kanske blev lite otrevlig så ber om ursäkt för det. :)

Det jag finner intressant här är hur det blir en förskjutning. Heddan diskuterar och så handlar det plötsligt om en godförklaring. "Godförkaringen" är alltså följande mening: "Jag har Mammas i gruppen osäker tills vidare men något åt goda hållet." - inte mycket till godförklaring i mina ögon! Det blir som att hon argumenterar mot något som inte finns, och min fundering är varför hon gör det? Mitt paranoida jag säger att det är hennes sätt att flyta med utan att vara för osynlig - hon är med och diskuterar, men inte angående det folk kommer att kolla tillbaka på. Folk kommer att kolla vad som hände i dentaku-diskussionen igår, folk kommer inte att kolla tillbaka vad som hände i spioninfo-och-godförklaring-diskussionen.

Nu sitter jag och kliar mig lite i huvudet här, Mammas kommer med ett avsina mastodontinlägg som hon brukar kommer med då och då oavsett om hon är ond eller god. Det som bekymrar mig med inlägget är bristen på motiveringar och att det nästan kommer som en blixt från en klar himmel. Mammas har hållit sig i skymundan mest hela tiden, inte kommit med mycket eget och mest hängt på. Mycket som mig själv men betydligt mindre aktiv. Hon deklarerade från början att hon hade ont om tid och jag har full förståelse för att man har problem att göra så mycket mer i det läget.

Vad som däremot känns udda är att från läget att inte ha något att komma med att tala om i ett slag presentera en fullständig lista med onda och goda, låt var med tidvis väldigt tunna motiveringar.

Nu sitter jag i Mammas lya med motiveringen att "smyger lite under radarn, men verkar medveten om det och vilja skriva mer. En person jag kommer att behöva kolla upp" och uteslutningsmetoden. Till råga på allt så fungerar uteslutningsmetoden ganska dåligt när godmotiveringar kan se ut som "har varit lite osynlig men efter gårdagen lutar hon över åt det goda hållet för mig. Framförallt det hon hittat om bollen. Hur ska man förklara och försvara sig mot detta egentligen? "har varit lite osynlig men efter gårdagen lutar hon över åt det goda hållet för mig. Framförallt det hon hittat om bollen." Och det som hittades om bollen var ett gäng citat utan närmre reflektion vad jag minns.

Nu kan jag för all del hålla med om mycket i listan Hedin tycker jag alltid är skum och bollen verkar vira in sig en del och jag ser ingen tråd. Det är spelare jag håller koll på. MM är av förklarliga skäl osynlig i tråden så det vore intressant med mer kött på benen.

Angående de goda på listan så upplevde jag knappast att Cirkus plockade bort Tora från ondlistan snarare, cirkus inlägg i frågan liksom bara stödde det jag själv funderade på men ur en annan synvinkel jag tror säker det kan gälla för många andra. Intresst för Tora mest bara falnade. En möjlig roll har seglat upp som är möjlig utifrån hennes frågor och agerande tidigare men jag hade personligen troligen valt att ta den typen av frågor med SL om jag haft rollen, även nybörjare kan spela smart så jag vågar inte hållet henne mer än åt det goda hållet.

Nog om listan, vad jag egentligen frågar mig själv är om Mammas är en god som helt plötsligt fått extra information eller en ond som känner att det bränns och börjar få kalla fötter och anser att anfall är bästa försvar och gör en lista som förmodligen delvis är sann och delvis hittepå för att avstyra intresset från sig själv och lyan. Flera på listan har varit på tapeten tidigare och är i mångas blickfång men ingen har riktigt hittat vad som gör dem onda. Jag måste ta mig en funderare på Mammas roll i det hela.

@Lobelia Det handlar snarare om att jag tidigare inte haft tid, men att jag hade tid att sitta några timmar i morse på ett sätt jag inte kunnat tidigare under lekens gång. :)

@Lobelia Det handlar snarare om att jag tidigare inte haft tid, men att jag hade tid att sitta några timmar i morse på ett sätt jag inte kunnat tidigare under lekens gång. :)
Du tyck inte ha så värst med tid nu heller, misstänker mig för att du inte misstänkt mig tidigare är en kanonmotivering eller godförklarar Tora för att hon citerat inlägg från bollen_. Du kan bättre och det oavsett om du vill få någon till ond eller god.

Jag håller själv på att försöka tröska igenom en del för att få rätsida och vet inte om jag lyckas bättre själv. Ha lovar Glömmer allt att granska henne och ska försöka hålla det och lite till.

Du tyck inte ha så värst med tid nu heller, misstänker mig för att du inte misstänkt mig tidigare är en kanonmotivering eller godförklarar Tora för att hon citerat inlägg från bollen_. Du kan bättre och det oavsett om du vill få någon till ond eller god.

Jag håller själv på att försöka tröska igenom en del för att få rätsida och vet inte om jag lyckas bättre själv. Ha lovar Glömmer allt att granska henne och ska försöka hålla det och lite till.

Jag hade några timmar i morse, det resulterade i inlägget strax innan DL, där jag hoppas att mina starkaste misstankar och starkaste åt-god-hålet går fram. I mitten kan det visst bytas några namn men i stora drag var det vad jag fick fram. Den sista sammanställningen var absolut minst underbyggd i mitt inlägg, det var bara de jag misstänker mest, och anledningarna till att jag överhuvudtaget skrev ner det var att jag var lite nojig inför DL så ville få ner det. Men de jag kollat upp mest av de jag misstänker är hedinn och bollen, och där tycker jag inte att mina misstankar är så vaga.

Jag gissar att du menar gabby_ossi och inte tora? Helt ärligt ser jag inget i henne som talar för att hon är ond, när jag dessutom misstänker bollen och hon är den person som först lyfter fram henne så ser jag inte varför hon skulle göra det om hon var ond. Men det är givetvis under förutsättning att bollen verkligen är ond, har jag fel i det kommer jag givetvis att omvärdera min uppfattning om gabby. Precis som jag omvärderar alla uppfattningar jag har så fort jag får mer information.

Har vi för övrigt diskuterat risken att Bestiality kan ha blivit ond vid det här laget?

Jag nämnde det när vi disskuterade antalet onda för någon dag sedan.

Det är nog bra att utgå från att hen är ond som säkerhet för att inte bli lurad. Men det är inget jag lägger tid på att fundera över för vi behöver inte ha ut hen för att vinna även om hen är ond. Det räcker med ulvarna.

Alltså, nu blir jag jättenojig när Mammas i stort sett godförklarar Gabby på basis av att Gabby tog fram info om bollen_ igår. Det Gabby gjorde var att citera en massa inlägg och säga exakt vad som skrevs utan att lägga in några egna åsikter, för att sedan rösta på bollen_ med motiveringen att bollen_ hållit sig i skymundan och inte utmärkt sig på något sätt. Denna röst kom också när det verkade vara rätt uppenbart att Dentaku låg risigt till, vilket skulle ge ett uppenbart tillfälle för en alibiröst eller en jag-vill-inte-rösta-på-goda-Dentaku-röst om Gabby är ulv. Att hon plockade fram bollens inlägg sådär skulle också lika gärna kunna vara att hon ville teoria mot en ulvkollega men utan att säga något dåligt om denne, alternativt att skriva om en god spelare men utan att ge sig in i någon synlig diskussion. Detta behöver inte betyda att Gabby är ulv, men oavsett om bollen är god eller ulv så tycker jag att Gabbys inlägg snarare lägger henne åt ulv-hållet än åt god-hållet. Vilket får mig att undra varför Mammas drar den precis motsatta slutsatsen av samma inlägg.

Ska även tillägga att bollen är en spelare som jag inte alls har hunnit gå igenom - jag tror att jag får prioritera det idag med tanke på hur läget ser ut.

Alltså, nu blir jag jättenojig när Mammas i stort sett godförklarar Gabby på basis av att Gabby tog fram info om bollen_ igår. Det Gabby gjorde var att citera en massa inlägg och säga exakt vad som skrevs utan att lägga in några egna åsikter, för att sedan rösta på bollen_ med motiveringen att bollen_ hållit sig i skymundan och inte utmärkt sig på något sätt. Denna röst kom också när det verkade vara rätt uppenbart att Dentaku låg risigt till, vilket skulle ge ett uppenbart tillfälle för en alibiröst eller en jag-vill-inte-rösta-på-goda-Dentaku-röst om Gabby är ulv. Att hon plockade fram bollens inlägg sådär skulle också lika gärna kunna vara att hon ville teoria mot en ulvkollega men utan att säga något dåligt om denne, alternativt att skriva om en god spelare men utan att ge sig in i någon synlig diskussion. Detta behöver inte betyda att Gabby är ulv, men oavsett om bollen är god eller ulv så tycker jag att Gabbys inlägg snarare lägger henne åt ulv-hållet än åt god-hållet. Vilket får mig att undra varför Mammas drar den precis motsatta slutsatsen av samma inlägg.

Ska även tillägga att bollen är en spelare som jag inte alls har hunnit gå igenom - jag tror att jag får prioritera det idag med tanke på hur läget ser ut.

Alltså jag ser två olika senarion som de mest troliga

1 Båda är goda

2 Båda är onda

Det finns ju fler möjligheter men det är mina huvudspår för tillfället, tror just nu mest på det förstnämnda tror jag eftersom jag är tveksam till att bollen och pga det mammas skriver att gabby plockade fram så mycket på bollen_. Ochbollen tillhör ju mina mest misstänkta men om jag skulle ha fel om bollen och hon är god så tro jag på alt 2.

Idag ska jag prioritera att granska hedinn dels för att jag inte han med det igår och dels för att hon är extra intressant iom att hon röstat så mycket på dentaku. Det känns som om att om jag får reda på hedinns roll skulle det kunna räta ut en del frågetecken.

Nu är jag tillbaka från stallet! Har hänt en del, lite reaktioner på båda håll angående mig och Mammas som var de som stuckit ut hakan mest med längre teoriinlägg idag, inte så konstigt.
Lobelia reagerar mest på Mammas inlägg, inget konstigt i sig att ifrågasätta men det får mig samtidigt att undra om det är ett försök från lyan att misstänkliggöra en Mammas som kanske har träffat lite för rätt i sin analys. Men det kan också vara en god som är uppriktigt misstänksam.

Vira har om jag minns rätt sedan tidigare uttryckt misstankar mot mig så det är inte så konstigt att hon tolkar situationen på det sättet hon gör om hon går in med inställningen att jag redan ligger åt det onda hållet. Jag skulle bara vilja bemöta att min röst på bollen__ skulle vara någon slags alibiröst eftersom den kom när Dentaku redan låg "risigt" till. Min röst kom som 5e röst och det fanns alltså all möjlighet att vända trenden efter att jag röstat. När jag bestämde mig för att rösta och började skriva motivering var det dessutom ganska mycket mer tid kvar och jag hade tänkt att inlägget skulle komma ut mycket snabbare, men sedan flöt jag iväg i min motivering och det tog längre tid... :banghead:. Jag ville främst få upp ett alternativ eftersom jag hade känslan av att det var mest gnabb mellan goda och vi behövde börja "think outside the box" och då var bollen__ den jag lagt tid på under dagen, som jag hade vissa misstankar om och som jag kunde formulera en trovärdig teori om. (Nu verkar Mammas nästan ha lagt in ännu mer i det jag hittade om bollen__ än jag gjorde, kanske för att hon är mer erfaren än jag och såg saker jag missat? Eller kan hon ha fått någon slags info? Möjligheten finns såklart också att hon försöker luras men jag lutar inte åt det hållet just nu.)
Angående Dentaku verkar det ju som att hon eventuellt kan ha dragit på sig misstankar med vilje (tror det var cirkus som kommenterade detta, jag kan leta fram citat om någon skulle vilja det), men jag var uppriktigt rädd att vi faktiskt höll på att göra samma misstag igen och rösta ut en god bara för att den utmärkt sig.

Glömmerallt gör en intressant kommentar om att Hedinn röstat mycket på Dentaku, Hedinn är ju också på min mer misstänkte lista nu så jag skall också ta en närmare titt på detta!

Angående mig så var jag mer orolig att bli käkad än lynchad. Det finns ett scenario som jag inte vill utesluta angående uddarösterna igår och det är att lyan gärna sett någon annan god lynchad eftersom de kan ha suttit på extrainfo om mig och hellre sparat mig till käket eftersom det är osannolikt att jag skulle blivit skyddad då. I ett sådant läge så skulle det vara klokt att försöka dämpa misstankarna mot mig och få in andra alternativ och att det kan bli en alibiröst är bara en bonus.

Naturligtvis är detta bara ett tänkbart scenario bland flera.

Dentaku - Ja vi kan alla dra slutsatser om utröstningen idag. Dentaku men jag har svårt för att tänka mig att den som antingen lyckas skydda sig själv vid lynsch eller blir skyddad är ond. Egentligen har jag inte mycket mer att gå på och den skumheten jag har sett kan höra ihop med skyddet så jag sätter Dentaku som god.

Tora Jag har en klar bild av vem Tora kan vara, mest utifrån frågor och agerande, en del klarnade vid morgonens frågor om en viss roll men jag får gå igenom leken för att bli helt 100 och när den nu passerat 2000 sidor så är det ett mastodont jobb. Jag nöjer mig just nu med att se henne som lite mer än försiktigt god. Som exempel har hon menat på att de onda vetat hennes roll och sedan började hon förhöra sig noggrant om smedens beskydd. Tora är för mig antingen genomgod eller så försöker hon dupera oss alla och spelar en viss roll. Fullt möjligt med assistans från lyan, kanske ett sätt att rädda upp situationen.

Glömmerallt Godförklarades tidigt och då var det framförallt av Q, jag gick igenom leken efter första natt DL och fann att om alla skulle ha rätt i sina mer eller mindre diskreta ond/godförkaringar-antydningar så skulle det varit en 5 -6 uppgifter om sådant i omlopp bland annat två från Q d, en från Tora, en från pilot som dentaku stödde och så tror jag Sedna och eventuellt någon till stödde Q väldigt tidigt.. När jag ser på röststatistiken så ser jag inget konstigt, lika så så skriver GA inget direkt konstigt, hon resonerar dessutom klokt och förståndigt. Jag kan inte minnas (stor reservation jag hinner inte läsa hela leken igen) att GA gjort något skumt senare i leken, hon har bidragt med både teorier och ändlösa förklaringar. GA är enligt mig troligt god

Hedin
Hedin begriper jag mig inte riktigt på, jag får alltid känslan av att hon är skum, men jag kan inte hitta så värst skumma saker på henne. Jag ser att Mammas gjort ett tappert försök i inlägg 2003 där hon drar upp en del citat om Hedin och godförklaring. Det enda jag får ut av den diskussionen är att Mammas försökt hitta skumheter hos Hedinn men lyckas dåligt. Jag avstår vidare försök men konstaterar att jag har lite för måna onda och likväl som jag inte kan hitta nåogt direkt skumt så lyser det riktiga ulvsökande med sin frånvaro. Hedin hamnar bland de osäkra men lite åt det onda hållet.

Sasse/MM
Röstar på Dentaku för att hon är misstänkt och inte letar ulvar i senaste lynschen. Om MM tänker jag så att när hon tog över rollen borde hon fått en del fräsch information i arv, med alla paket, specialrollers förmågor borde hon fått något litet på sitt bord om något. Det finns på min karta inte någon god roll över som jag inte redan bokat för andra och som inte har något att komma med trots sjukdom och övertagande av roll. Jag tror därför att MM nu ligger lågt och hoppas slinka förbi obemärkt. Kommer det något matnyttigt från MMs håll så kan min bild förändras.

Fortsättning följer hoppas jag

Idag har vi fått lite oplanerade gäster så min tid är tyvärr ytters begränsad.

Att jag "återanvänt" mina svar beror mycket på tidsbrist. Det är inte lätt för mig att hinna svara på allt. Om då flera personer frågar så gott som samma sak eller i princip samma fråga så hinner jag inte ge ett unikt svar för varje enskild fråga. Speciellt inte när det börjar närma sig deadline.

Vilka är det som är kvar egentligen?
Tora
Lobelia
Matmissbrukaren
Dentaku
glömmerallt
Vira
Gabby_Ossi
Mammas
bollen_
Mirtai
Hedinn

Stämmer det? Har jag glömt någon?

Angående mig så var jag mer orolig att bli käkad än lynchad. Det finns ett scenario som jag inte vill utesluta angående uddarösterna igår och det är att lyan gärna sett någon annan god lynchad eftersom de kan ha suttit på extrainfo om mig och hellre sparat mig till käket eftersom det är osannolikt att jag skulle blivit skyddad då. I ett sådant läge så skulle det vara klokt att försöka dämpa misstankarna mot mig och få in andra alternativ och att det kan bli en alibiröst är bara en bonus.

Naturligtvis är detta bara ett tänkbart scenario bland flera.

Alltså, jag trodde du var nästan bombsäkert god och så kommer du med teorier om hur lyan inte vill lyncha utan äta dig och att de på förhand skulle veta om du kan tänkas få skydd eller inte? Nej jag tror fortfarande du är god, men förklara dig gärna det låter lite väl många steg i tänkandet om hur ulvarna planerar.

Idag har vi fått lite oplanerade gäster så min tid är tyvärr ytters begränsad.

Att jag "återanvänt" mina svar beror mycket på tidsbrist. Det är inte lätt för mig att hinna svara på allt. Om då flera personer frågar så gott som samma sak eller i princip samma fråga så hinner jag inte ge ett unikt svar för varje enskild fråga. Speciellt inte när det börjar närma sig deadline.

Vilka är det som är kvar egentligen?
Tora
Lobelia
Matmissbrukaren
Dentaku
glömmerallt
Vira
Gabby_Ossi
Mammas
bollen_
Mirtai
Hedinn

Stämmer det? Har jag glömt någon?

Tror den stämmer

Alltså, jag trodde du var nästan bombsäkert god och så kommer du med teorier om hur lyan inte vill lyncha utan äta dig och att de på förhand skulle veta om du kan tänkas få skydd eller inte? Nej jag tror fortfarande du är god, men förklara dig gärna det låter lite väl många steg i tänkandet om hur ulvarna planerar.

Det är som sagt bara en teori av flera som förutsätter att lyan misstänkte vem som har vilken roll. Jag skrev inte heller att de skulle vetat att jag skulle sakna skydd utan att det skulle vara osannolikt - varför svarar du på något jag aldrig hävdat?

Alltså jag undrar fortfarande vad Mammas menar när hon skriver att G_O skulle plockat fram en massa info om mig men det var ju bara en massa citerande inlägg.
Nog kan jag köpa att Mammas skriver att jag inte har så mycket åsikter jag skrivit ner, men det stämmer ju med flera så isåfall borde inte jag vara ensam misstänkt. Att jag inte har egna åsikter utan hänger på andras teorier tycker jag inte heller att jag är ensam om, om någon tycker som jag, ska jag då tycka något annat bara för att vara egen?
Det tycker jag skaver.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 390
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 918
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 049
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025