En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den enda reflektionen jag orkar med såhär mitt i natten. Detta är en spelare som är rätt säker på att det finns en morgondag.
Vad baserar du det på, är det bara för det som vi ser i inlägget här, att hon till synes förväntar sig ha tid och kolla upp? Hon är ny så hon kanske inte har koll på att den saken är skum ;). Men du har nog rätt här, hon verkar satsa på morgondagen.

Den enda reflektionen jag orkar med såhär mitt i natten. Detta är en spelare som är rätt säker på att det finns en morgondag.

Det beror ju också på hur tidigt man går upp? Jag visste igårkväll att jag inte behöver skriva för att jag kommer att ha tid att skriva innan jag eventuellt dör, men det är ju för att jag vet att jag går upp tidigt.

Sedan är folk generellt olika nojiga för om de kommer att dö eller inte under natten, om de nojar eller förutsätter att de kommer att överleva.

Lobelia smyger lite under radarn, men verkar medveten om det och vilja skriva mer. En person jag kommer att behöva kolla upp.

bollen__ har tidigare varit lite under radarn men har seglat upp på mitt medvetande sedan igår. Gabbys inlägg om henne är bra, det fick mig att få uppmärksamheten ditåt. Hennes röstinlägg igår är lite märkligt tycker jag, och inte för att det är mot mig.

bollen__ röstar på Mammas

Har inte haft tid för leken ikväll och jag ber om ursäkt för det men jag måste ju rösta. Jag tycker att Dentaku försöker försvara sig och bemöta de kommentarer hon får på ett sätt som jag känner igen. Dentaku är lika ny som jag men duktigare. Dock inte så konstigt att hon blir lite uppgiven när ni går på henne så mycket bara för att hon fanns på Sednas lista över dem som röstat sent. Nej, jag kan inte veta vad hon är men jag tror att hon är på goda sidan eftersom hon försöker försvara sig och inte är rädd för att göra det heller.
Därför väljer jag att rösta på en person som röstat på Dentaku. Och då tror jag att Mammas är rätt person att lägga min röst på eftersom jag inte har någon aning om vars jag har henne och hon röstar på någon som jag tror är god. Vad kopplingen mellan mig och Dentaku skulle vara har jag ingen som helst aning om. Jag kan inte se den själv. Dålig teori jag vet men jag hoppas ha mer tid till leken imorgon.

Det jag tycker är märkligt är att den känns som "jag vet att dentaku är god så skriver det innan så jag inte är med och röstar ut en god", och det sticker ut mer än att teorin är lite svag (är alla som röstade på dentaku i lyan hade onda vunnit redan :p), men sedan tycker jag att teorierna mot dentaku bestod av mer än bollen återger också, och det höjer min medvetenhet om henne också.

Hittade ett annat inlägg jag fann intressant! Skrivet i tisdags 20:52 (andra rösten på asko kommer 21:41, så det är ett tag innan det är färdigt för asko)
[...]

Asko
har varit på tapeten lite idag men – det som ifrågasätts verkar vara varför Asko inte var vaken, varför hon inte läst mer i leken, ända sen igår osv osv. Väldigt mysko att bli ifrågasatt för att man har lite tid eller somnat. Dock så hoppas jag att Asko får tid att skriva mera, men jag tycker inte att det känns rätt att misstänka en person så hårt pga aktiviteten, eller bristen på den.

[...]
Tycker att det här känns som ett subtilt sätt att få Qs misstankar mot Asko att inte väga så mycket?

Mirtai har varit väldigt anonym för mg, tror inte att jag kan påminna mig ett inlägg av henne innan det där om dentaku och bollen som jag fann intressant. Att hon öht plockar upp bollen får henne att väga nååågot åt goda hållet, men det är ju väldigt vagt.

Tora har legat i hetluften men plockats ner därifrån av cirkus. Och det är ju väldigt intressant. Jag vet inte riktigt om jag hängt med i alla varför och hur, men som jag ser det: det har gått några dagar och vi har spioninfo, en siare och ev paket innehållande sior sedan det hände: någon borde ha skrikit rätt ut om det vore en utvecklad bluff. Jag ser inte varför en ond cirkus skulle välja att göra så för en god tora, och Tora känns god med de motiveringar jag tog upp igår: hennes sätt känns snarare som en ny god som är frustrerad av att vara i rampljuset än en ny ond som sitter i skiten. Dessutom tror jag att ulvkollegor hade gett henne lite tips (typ folk vill inte ha citat av vad du tidigare skrivit när de frågar, de vill ha vidareutvecklingar) och det verkar hon inte ha fått. Och ja, visst kan en ond cirkus ha gett sig på uppdraget men det känns inte jättetroligt, så cirkus är inte högt på min misstankelista just nu.

Matmissbrukaren har jag noll koll på. Känner att jag behöver se mer här innan jag kan uttala mig.

Dentaku har jag för tillfället åt det godare hållet. Detta pga att jag inte tror att en BM hade stoppat en lynch om hon inte var säker på att den som åker var god, och då bör dentaku vara god.

Vira har jag haft som neutral tills jag gick tillbaka för att läsa lite i tisdags och asko-lynchen, 21:14 skriver hon detta inlägg, strax efter att LenaH lyft att asko och Q kan sitta i lyan ihop:
Det skulle kunna vara möjligt, ja. Dock så finns också möjligheten att Q4 vet något, eller att Q4 inte alls är så säker som det låter.
Sedan drar vira upp att vi om vi köper lenas teori borde rösta på asko: (21:28)
Oavsett så tänker jag att om man ska rösta på Asko eller Q4 enbart på teorin att de sitter i lyan tillsammans och planerar att offra Asko, så är det vettigare att rösta på Asko än på Q4.
Rösterna börjar som sagt trilla in 21:41, så det är definitivt vira som driver på det här. Nästa inlägg om varför vi ska rösta på asko hellre än Q: (21:36)
För om båda är likställda i misstänkthetsgrad i övrigt så är det bättre att välja spelaren som kanske inte har extra info :). Vilket Q4:s märkliga röst skulle kunna tyda på också om hon inte är ond.

Och jag ser verkligen inte varför vira skulle göra detta om hon satt i lyan med asko. Det gör att vira för mig nu väger över åt det definitivt goda hållet. Kommer inte släppa henne helt såklart, men jag ser inte att hon som ulvkollega skulle göra dessa inlägg. Betänk att även snurrfians tabbe var uppe för diskussion samtidigt.

Hedinn har jag noll koll på, men jag har inte fått några goda vibbar därifrån ännu. Det brukar jag inte få, men så har jag inte kollat henne närmare ännu heller.

glömmerallt - hon blev satt åt det godare hållet av Q väldigt tidigt, kan det bero på extrainfo från hennes håll? Jag har inte sett något som tyder på att ga är ond heller, hon verkar vilja hitta onda. Jag är inte säker men ser för närvarande inget som gör att hon hamnar högt på min misstankelista.

Gabby_Ossi har varit lite osynlig men efter gårdagen lutar hon över åt det goda hållet för mig. Framförallt det hon hittat om bollen.

Uteslutningsmetoden och teorier ger att de som är huvudmisstänkta för att finnas i lyan är Lobelia, bollen, Mirtai, MM, Hedinn. Om det är fyra i lyan och inte fem så plockar jag helst ut Mirtai, men jag är inte säker. Tror att vi borde ha fyra eller fem i lyan, men då utgår jag från LenaHs matematik, man kan ju egentligen inte vara säker i en sådan här rolluppsättning från början.

Håller nu på och läser om hela tråden från början (har kommit igenom halva) med den infon jag har säkert (alltså om de som åkt ut) + de pusselbitar jag har lagt ut "på prov". Inga uppenbarelser än men hoppas att jag får tid även efter DL ( ;) )

Senast ändrad:
Uppdatering!

Jason satt i sin smedja och sorterade sina verktyg. Han hade hört att det var något märkligt som pågick ikväll, och mamsen hade sagt något om... älvor?! Han förstod inte riktigt problemet, älvor var vackra, hjälpsamma varelser som älskade musik och hjälpte en med jobbet på gården om man gav dem mjölk, vad var det att vara orolig för? Men mamsen hade sagt att han måste stanna i smedjan och omge sig med järn så inte älvorna kunde ta honom... Hade det varit någon annan som kom med sådana råd hade han bara skrattat, men mamsen skrattar man inte åt! Så han satt i sin smedja, även om han inte visste riktigt varför...
Men plötsligt hörde han ett fasligt oväsen utanför! Det klapprade och small, och karlar ropade och stönade precis utanför. Det där kunde inte vara några älvor! Väl...? Han måste stanna i smedjan så inte älvorna kunde komma åt honom, men mamsen hade inte sagt något om vanligt folk! Jason la ifrån sig hammaren och gick med bestämda steg (och försiktiga blickar runtomkring sig ifall mamsen kanske fanns nånstans han inte sett ändå) mot dörren. När han öppnade den såg han vad oväsendet handlat om - morrisdansarna! Svettiga, tunga karlar utan vare sig takt eller ton som skuttade omkring på gatan och stönande missade på millimetern när att slå ihjäl varandra med träskor och käppar under hoppen. Underhållning! :D

Jason klev ut på gatan och la sina breda armar i kors. Mamsen hade inte sagt ett ord om att akta sig för knäppgökar - mamsen hade garanterat själv stått härute och flinat åt dansarna om hon varit här! Ja mamsen hade fått sig ett gott skratt hon m - väääääänta lite, vad var det för främlingar som också följde dansarna med blicken? Jason kände alla i Lancre men dessa hade han aldrig sett förr, det var han säker på! Så vackra människor skulle han kommit ih... uh-oh!

För sent insåg Jason att mamsen nog menat att han skulle aktat sig för Älvor hela tiden, inte först efter han blivit tagen!

Cirkus var Jason Ogg (smed)

Dag-DL kl 22

Neeeej! Beklagar @cirkus

Känns skönt att jag hade satt både Cirkus och Dentaku på "Tror dom är goda" listan.

Tror jag fortsätter spåna på "Ulvar behöver inte göra så mycket för att dom goda gör det åt dom" temat.

Tekniskt sett kan Dentaku fortfarande vara ond men, men.....

Aldrig bra med lyckat käk på goda :( Men mina misstankar (eller snarare icke-misstankar) om cirkus verkar ha stämt, och nu kommer älvorna även ha en röst mindre. Bra inlägg av Mammas också, håller henne nog åt det godare hållet just nu, om hon nu inte försöker smickra sig in bara :cautious:

Jag antar att det innebär att Cirkus var den de försökte käka natten då ingen dog?

Om jag har försått rätt så måste det vara det. Då är frågan om de visste att hon var smed eller om de trodde hon fått beskydd första gången? Eller om de inte brydde sig så mycket utan bara tog en som redan vara ganska allmänt godförklarad?

Skulle inte den personen kunna ha fått ett beskydd? Eller var det för tidigt i leken? Kommer inte ihåg vilken natt det var och har inte riktigt tid att leta nu.

Fast de måste ju ha försökt äta smeden en gång tidigare eftersom den var skyddad mot älvorna vid ett tillfälle

Skulle inte den personen kunna ha fått ett beskydd? Eller var det för tidigt i leken? Kommer inte ihåg vilken natt det var och har inte riktigt tid att leta nu.
När älvorna missade käk har de förmodligen försökt käka cirkus annars hade hon som smed inte blivit av med sitt skydd.

[--]
bollen__
har tidigare varit lite under radarn men har seglat upp på mitt medvetande sedan igår. Gabbys inlägg om henne är bra, det fick mig att få uppmärksamheten ditåt. Hennes röstinlägg igår är lite märkligt tycker jag, och inte för att det är mot mig.

Det jag tycker är märkligt är att den känns som "jag vet att dentaku är god så skriver det innan så jag inte är med och röstar ut en god", och det sticker ut mer än att teorin är lite svag (är alla som röstade på dentaku i lyan hade onda vunnit redan :p), men sedan tycker jag att teorierna mot dentaku bestod av mer än bollen återger också, och det höjer min medvetenhet om henne också.

Hittade ett annat inlägg jag fann intressant! Skrivet i tisdags 20:52 (andra rösten på asko kommer 21:41, så det är ett tag innan det är färdigt för asko)

Tycker att det här känns som ett subtilt sätt att få Qs misstankar mot Asko att inte väga så mycket?

Gabby_Ossi har varit lite osynlig men efter gårdagen lutar hon över åt det goda hållet för mig. Framförallt det hon hittat om bollen.

Uteslutningsmetoden och teorier ger att de som är huvudmisstänkta för att finnas i lyan är Lobelia, bollen, Mirtai, MM, Hedinn. Om det är fyra i lyan och inte fem så plockar jag helst ut Mirtai, men jag är inte säker. Tror att vi borde ha fyra eller fem i lyan, men då utgår jag från LenaHs matematik, man kan ju egentligen inte vara säker i en sådan här rolluppsättning från början.

Angående Asko så försökte jag inte förminska Qs misstankar. Jag ville ifrågasätta att man använde att en person hade lite tid, mådde inte bra, hade somnat som en teori att den var ond. Jag tycker att det var taskigt och om man ska bli misstänkt om man inte kan spela 24/7 så finns det ju inte så många som kan vara med. Så jag hoppades att det kanske skulle bli en tankeställare och att man istället hittade något annat som pekade på att hon var ond. Jag blev lite ledsen när det drogs upp sådant.

Jag tycker inte det är konstigt att jag inte återgedde alla teorier mot Dentaku igår eftersom jag hade sjukt bråttom när jag skrev mitt inlägg. Man får ju inte låta bli att rösta och jag hade inte hunnit lägga en röst tidigare under kvällen heller. Men det var ju bra att det inte stack ut för att teorin var svag - det vet jag att den är och det var pga tidsbristen.

Sen undrar jag vad det är G_O hittat? Jag kunde inte själv se att det var mer än några inlägg jag skrivit så jag undrar vad det är du menar att hon "hittat"? :)

Angående Asko så försökte jag inte förminska Qs misstankar. Jag ville ifrågasätta att man använde att en person hade lite tid, mådde inte bra, hade somnat som en teori att den var ond. Jag tycker att det var taskigt och om man ska bli misstänkt om man inte kan spela 24/7 så finns det ju inte så många som kan vara med. Så jag hoppades att det kanske skulle bli en tankeställare och att man istället hittade något annat som pekade på att hon var ond. Jag blev lite ledsen när det drogs upp sådant.

Jag tycker inte det är konstigt att jag inte återgedde alla teorier mot Dentaku igår eftersom jag hade sjukt bråttom när jag skrev mitt inlägg. Man får ju inte låta bli att rösta och jag hade inte hunnit lägga en röst tidigare under kvällen heller. Men det var ju bra att det inte stack ut för att teorin var svag - det vet jag att den är och det var pga tidsbristen.

Sen undrar jag vad det är G_O hittat? Jag kunde inte själv se att det var mer än några inlägg jag skrivit så jag undrar vad det är du menar att hon "hittat"? :)

Må så vara, det visar ändå på ett misstänkt mönster när vi sammanfogar alltsammans.

Jag menade att du väljer att förminska teorierna mot Dentaku genom att välja sätt att uttrycka dig som gör att de låter sämre än det är, min fundering är om du gör det för att kunna rättfärdiga en teori på en person du egentligen inte misstänker (för att du egentligen inte vill ha ut onda), såhär skriver du:
" Jag tycker att Dentaku försöker försvara sig och bemöta de kommentarer hon får på ett sätt som jag känner igen. Dentaku är lika ny som jag men duktigare. Dock inte så konstigt att hon blir lite uppgiven när ni går på henne så mycket bara för att hon fanns på Sednas lista över dem som röstat sent. Nej, jag kan inte veta vad hon är men jag tror att hon är på goda sidan eftersom hon försöker försvara sig och inte är rädd för att göra det heller."

Teorierna mot dentaku handlade inte alls enbart om att hon fanns på sednas lista.

Och i det sista har du helt rätt: jag blandade ihop min analys som jag gjorde automatiskt när jag läste gabbys inlägg med hennes - hon mest citerade dig utan analys. Det jag finner skumt i de inlägg som citeras i de inläggen är framförallt att du skriver men väljer att inte uttrycka åsikter utan återger vad andra tycker och tänker, endast ibland väljer du att lägga in även vad du tror som saken. Sedan min teori ovan också givetvis. :)

Jaha, precis när jag började bli säker på att cirkus var god. Det var ju bajs. Enda glädjen är att man kan få ut ytterligare info och att en älva förlorar sin röst.

Har vi för övrigt diskuterat risken att Bestiality kan ha blivit ond vid det här laget?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 394
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 922
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 053
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka