Den enda reflektionen jag orkar med såhär mitt i natten. Detta är en spelare som är rätt säker på att det finns en morgondag.
Tänkvärt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den enda reflektionen jag orkar med såhär mitt i natten. Detta är en spelare som är rätt säker på att det finns en morgondag.
Vad baserar du det på, är det bara för det som vi ser i inlägget här, att hon till synes förväntar sig ha tid och kolla upp? Hon är ny så hon kanske inte har koll på att den saken är skumDen enda reflektionen jag orkar med såhär mitt i natten. Detta är en spelare som är rätt säker på att det finns en morgondag.
bollen__ röstar på Mammas
Har inte haft tid för leken ikväll och jag ber om ursäkt för det men jag måste ju rösta. Jag tycker att Dentaku försöker försvara sig och bemöta de kommentarer hon får på ett sätt som jag känner igen. Dentaku är lika ny som jag men duktigare. Dock inte så konstigt att hon blir lite uppgiven när ni går på henne så mycket bara för att hon fanns på Sednas lista över dem som röstat sent. Nej, jag kan inte veta vad hon är men jag tror att hon är på goda sidan eftersom hon försöker försvara sig och inte är rädd för att göra det heller.
Därför väljer jag att rösta på en person som röstat på Dentaku. Och då tror jag att Mammas är rätt person att lägga min röst på eftersom jag inte har någon aning om vars jag har henne och hon röstar på någon som jag tror är god. Vad kopplingen mellan mig och Dentaku skulle vara har jag ingen som helst aning om. Jag kan inte se den själv. Dålig teori jag vet men jag hoppas ha mer tid till leken imorgon.
Tycker att det här känns som ett subtilt sätt att få Qs misstankar mot Asko att inte väga så mycket?[...]
Asko har varit på tapeten lite idag men – det som ifrågasätts verkar vara varför Asko inte var vaken, varför hon inte läst mer i leken, ända sen igår osv osv. Väldigt mysko att bli ifrågasatt för att man har lite tid eller somnat. Dock så hoppas jag att Asko får tid att skriva mera, men jag tycker inte att det känns rätt att misstänka en person så hårt pga aktiviteten, eller bristen på den.
[...]
Sedan drar vira upp att vi om vi köper lenas teori borde rösta på asko: (21:28)Det skulle kunna vara möjligt, ja. Dock så finns också möjligheten att Q4 vet något, eller att Q4 inte alls är så säker som det låter.
Rösterna börjar som sagt trilla in 21:41, så det är definitivt vira som driver på det här. Nästa inlägg om varför vi ska rösta på asko hellre än Q: (21:36)Oavsett så tänker jag att om man ska rösta på Asko eller Q4 enbart på teorin att de sitter i lyan tillsammans och planerar att offra Asko, så är det vettigare att rösta på Asko än på Q4.
För om båda är likställda i misstänkthetsgrad i övrigt så är det bättre att välja spelaren som kanske inte har extra info. Vilket Q4:s märkliga röst skulle kunna tyda på också om hon inte är ond.
Jag tror vi bara låser tråden och ser till att @Monstermom inte kan skriva något mer alls så får ni alla vandra i ovisshet om vad som hände egentligen!Nej, ni lynchade både mig och @Snurrfian era uslingar så ni är on your own.![]()
Jag antar att det innebär att Cirkus var den de försökte käka natten då ingen dog?
Skulle inte den personen kunna ha fått ett beskydd? Eller var det för tidigt i leken? Kommer inte ihåg vilken natt det var och har inte riktigt tid att leta nu.Jag antar att det innebär att Cirkus var den de försökte käka natten då ingen dog?
Skulle inte den personen kunna ha fått ett beskydd? Eller var det för tidigt i leken? Kommer inte ihåg vilken natt det var och har inte riktigt tid att leta nu.
När älvorna missade käk har de förmodligen försökt käka cirkus annars hade hon som smed inte blivit av med sitt skydd.Skulle inte den personen kunna ha fått ett beskydd? Eller var det för tidigt i leken? Kommer inte ihåg vilken natt det var och har inte riktigt tid att leta nu.
Kollade precis rollbeskrivningen och såg jag missat att smeden hade en specialare där.Fast de måste ju ha försökt äta smeden en gång tidigare eftersom den var skyddad mot älvorna vid ett tillfälle
[--]
bollen__ har tidigare varit lite under radarn men har seglat upp på mitt medvetande sedan igår. Gabbys inlägg om henne är bra, det fick mig att få uppmärksamheten ditåt. Hennes röstinlägg igår är lite märkligt tycker jag, och inte för att det är mot mig.
Det jag tycker är märkligt är att den känns som "jag vet att dentaku är god så skriver det innan så jag inte är med och röstar ut en god", och det sticker ut mer än att teorin är lite svag (är alla som röstade på dentaku i lyan hade onda vunnit redan), men sedan tycker jag att teorierna mot dentaku bestod av mer än bollen återger också, och det höjer min medvetenhet om henne också.
Hittade ett annat inlägg jag fann intressant! Skrivet i tisdags 20:52 (andra rösten på asko kommer 21:41, så det är ett tag innan det är färdigt för asko)
Tycker att det här känns som ett subtilt sätt att få Qs misstankar mot Asko att inte väga så mycket?
Gabby_Ossi har varit lite osynlig men efter gårdagen lutar hon över åt det goda hållet för mig. Framförallt det hon hittat om bollen.
Uteslutningsmetoden och teorier ger att de som är huvudmisstänkta för att finnas i lyan är Lobelia, bollen, Mirtai, MM, Hedinn. Om det är fyra i lyan och inte fem så plockar jag helst ut Mirtai, men jag är inte säker. Tror att vi borde ha fyra eller fem i lyan, men då utgår jag från LenaHs matematik, man kan ju egentligen inte vara säker i en sådan här rolluppsättning från början.
Angående Asko så försökte jag inte förminska Qs misstankar. Jag ville ifrågasätta att man använde att en person hade lite tid, mådde inte bra, hade somnat som en teori att den var ond. Jag tycker att det var taskigt och om man ska bli misstänkt om man inte kan spela 24/7 så finns det ju inte så många som kan vara med. Så jag hoppades att det kanske skulle bli en tankeställare och att man istället hittade något annat som pekade på att hon var ond. Jag blev lite ledsen när det drogs upp sådant.
Jag tycker inte det är konstigt att jag inte återgedde alla teorier mot Dentaku igår eftersom jag hade sjukt bråttom när jag skrev mitt inlägg. Man får ju inte låta bli att rösta och jag hade inte hunnit lägga en röst tidigare under kvällen heller. Men det var ju bra att det inte stack ut för att teorin var svag - det vet jag att den är och det var pga tidsbristen.
Sen undrar jag vad det är G_O hittat? Jag kunde inte själv se att det var mer än några inlägg jag skrivit så jag undrar vad det är du menar att hon "hittat"?![]()