Nu har jag hunnit till sidan 84 (den här leken är ju som ett heltidsjobb

) Men måste åka till stallet och eftersom inte så hemsk mycket ändrats sedan jag läste de nyare sidorna första gången börjar jag lägga ut mina tankar.
Det jag främst fastnade på var röstningen när Asko åkte ut. Det har kommit fram en hel del info sedan dess så jag tycker det är värt att ta en titt till:
Röstlista DL2
19,44
quarter4ever röstar på
Asko
20.03 Sasse röstar på
quarter4ever
21.41
LenaH röstar på
Asko
21.41
cirkus röstar på
Snurrfian
21.46
Snurrfian röstar på
Asko
21.48 Vira röstar på
Asko
21.49
Sedna röstar på
Asko
21.49 Hedinn röstar på
Asko
21.50 Dentaku röstar på
cirkus
21.50 Mammas röstar på
snurrfian
21.52 Mirtai röstar på
Snurrfian
21.53
Artline röstar
snurrfian.
21.53 Lobelia röstar på
Asko
21.54 Pilot röstar på
cirkus
21.55 glömmerallt röstar på
Asko
21.56 bollen__ röstar på
Snurrfian
21.56 Gabby_Ossi röstar på
Asko
21,59 Tora röstar på
Asko
22.00
Asko röstar på
Q4E
asko 10 röster
Snurrfian 5 röster
cirkus 2 röster
Q4E 2 röster
Vi vet att quater4ever var god, och väldigt troligt hade info om Asko. Frågan är om ulvarna visste att hon hade den infon isåfall?
Vi var flera som konstaterade att det borde finnas en eller flera ulvröster på Asko.
De som röstade på Asko var
quarter4ever,
LenaH,
Snurrfian, Vira,
Sedna, Hedinn, Lobelia, glömmerallt, Gabby_Ossi och Tora.
Jag vet att jag själv är god och just nu håller jag även Vira, glömmerallt och Tora som mer troligt goda än onda, speciellt efter att det kommit fram att cirkus var god. Tora på grund av min egen teori tidigare och att cirkus godförklarade henne. Glömmerallt främst utifrån Sednas inlägg. Vira är jag något mer osäker på men jag tycker hennes resonemang tyder på det, och sedan har hon inte glidit under radarn på samma sätt som jag tror att ulvarna gjort, hon var t.ex. ganska nära att lynchas i förra röstningen.
Detta lämnar kvar
Hedinn och
Lobelia som jag har sämre koll på. Om jag jämför det de har skrivit så tycker jag att Lobelia i alla fall på senaste tiden ger ett mer positivt intryck än Hedinn, jag tycker Lobelia har mer substans i sina inlägg och verkar leta ulvar mer än Hedinn gör. Jag hittar inget extremt misstänkt att anmärka på hos Hedinn, men just nu går jag ju på teorin att ulvarna inte ger oss så mycket misstänkt att anmärka på. Det är såklart möjligt att båda två är ulvar, men just nu är misstankarna större på Hedinn mellan dem två.
Hedinn var en av dem som tog upp att det borde finnas ulvröster bland Askos röster, men detta skulle hon mycket väl kunna göra även om hon var en av dem, speciellt som flera lyft samma sak tidigare.
Nej, men om det nu är så att det handlar om ett bevittnande lär det ju definitivt finnas ulvar med bland rösterna på Asko igår. Problemet är väl att i så fall är det väl i princip omöjligt att veta vilka, då såna röster lika gärna kan ha lagts först som sist, om ulvarna ansåg att det var kört ändå och ville skaffa sig alibi.
I övrigt håller jag fortfarande koll på
bollen__ från igår. Sasse/Matmissbrukaren och Mirtai är också misstänkta men mer åt det neutrala hållet, kan inte motivera placering åt något särskilt håll hos dem ännu. Mammas är mer åt det goda hållet mycket på grund av hennes längre teoriinlägg där jag tycker hon tar fram vettiga resonemang, men jag håller koll på henne också ifall hon luras. Dentaku håller jag som god pga att borgmästaren stoppade lynchningen och bör ha haft väldigt goda skäl för detta.