En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gett lite fler förklaringar tidigare också, men ska man helt bortse från vem som hade röster sedan innan eller inte så var den jag "starkast misstänkte" just Sedna snarare än Koppen, för jag tyckte inget Koppen skrivit i sig var tillräckligt misstänkt. Jag tyckte att Sednas röst på Mirtai med den motiveringen hon hade var mer konstig än Koppens röst på cirkus som mest kändes som en "hämndröst". Det tillsammans med att jag hellre ville komma med en egen teori/tillföra något nytt till en teori istället för att bara haka på någon annan gjorde att jag valde S istället för K.

(Jag håller fortfarande inte med om Sednas motivering ang Mirtai men utan kopplingen till Koppen jag tyckte mig ana igår så tycker jag inte det är tillräckligt för att misstänka henne idag, då fanns det betydligt konstigare röstmotiveringar. Kanske till och med min egen :p )

Tack för förtydligandet! Jag förstår mer hur du menar då och ja, jag håller med om att första dagen finns det mycket mystiska röstmotiveringar. :)

Nä men det är likväl en hänvisning till hur det brukar vara. Är man med för första gången så har man ju inte en aning om hur det brukar vara.
Givetvis, men det är en del i ulvspelen att lära känna folks spelstil. Inget man gör på en gång.

Jag känner igen känslan dock det var inte länge sedan jag var ny, men det är liksom inte mycket att göra. Däremot bör man undvika det som enda terorier eller motiveringar till varför någon är ond eller god. Det lär inte bli lättare för nya för att man håller tyst om det. Man kommer att använda det ändå i tankarna.

Ett tips är att använda den lilla pilen, då är det lätt att följa med i just den diskussionen.

Det vet jag om men tack för tipset. :)

Jag har för övrigt varit tillbaka och läst och förstår tyvärr fortfarande inte.

Om vi nu hypotetiskt skulle förutsätta att Q är god, varför skulle då ulvarna hellre velat ha ut henne än exempelvis koppen(som vi vet var god)?

@Hedinn var du verkligen helt säker på att Koppen var god? Jag uppfattade det nämligen mest som om du inte hade uppfattat Koppen som ond och inte riktigt förstod rösterna mot henne men missförstod jag dig då?
Nej, absolut inte! Jag såg bara inte att hennes kommentar om LenaH skulle göra henne ond, även om jag inte förstår syftet att kommentera en sån sak. Speciellt inte som god, men en ond skulle knappast vinna på det heller.

Givetvis, men det är en del i ulvspelen att lära känna folks spelstil. Inget man gör på en gång.

Jag känner igen känslan dock det var inte länge sedan jag var ny, men det är liksom inte mycket att göra. Däremot bör man undvika det som enda terorier eller motiveringar till varför någon är ond eller god. Det lär inte bli lättare för nya för att man håller tyst om det. Man kommer att använda det ändå i tankarna.
Ja och det är ju därför många av mina teorier blir inte alls samma som andras här eller att jag reagerar på andra saker än vad andra gör. Jag har ju inte vare sig deras erfarenhet eller bagage i ryggsäcken.

Jag har, tyvärr, tidsbrist ikväll. Försökte hänga med så gott jag kunde tidigare under kvällen, men inte alls sett de senaste sidorna. Sitter på möte nu, men har för tillfället lite paus och ska försöka hinna igenom så gott jag kan, men jag har ingen möjlighet att lusläsa innan jag måste lägga en röst.

Den tanken har slaigit mig också.
Jag kan verkligen inte se någon anledning till den tidiga rösten på Asko.
Just att den är tidig, vad vill det signalera?
Det känns faktiskt mycket märkligt. Jag tycker dessutom att teorin är väldigt tunn och det finns ju flera som gjort betydligt märkligare saker. Det skaver helt klart

Alltså jag kan se flera av anlednigar till att @quarter4ever röstar tidigt oavsett vilken roll hon har.

Jag tycker det är betydligt märkligare att du inte kan se anledningar till det än vad Qs teori är.

Det skulle kunna vara möjligt, ja. Dock så finns också möjligheten att Q4 vet något, eller att Q4 inte alls är så säker som det låter.

Det är en möjlighet som jag också tagit i beaktande. Jag tycker dock att det förefaller rätt osannolikt av flera skäl

Just den biten fattar åtminstone jag, Q (i likhet med några till) är ganska lätt att många reagerar på och därigenom drar på sig röster. Till fördel för lyan då om nu Q är god.
Vilket jag är tveksam till.

Dessutom menade du 14 goda väl?
Ja gudskelov 14 ( ca) goda, annars skulle vi vara uppätna innan vi han säga flasklock.

Jag har för övrigt följt diskussionen om Snurrfian, och jag håller med om att det var en märklig kommentar. Har dock inte lagt till något i diskussionen själv, för innan jag hinner skriva något så har någon annan hunnit före med det jag tänkte på :p.

Ju mer jag tänker på @Asko och @quarter4ever så får jag uppfattningen att de kan sitta i lyan tillsammans och att Q försöker verka stensäker på Asko (som har dåligt med tid) och därigenom om Asko blir lynchad blir godförklarad.
Är jag helt ute och cyklar nu?

Eller inte... Jag har tittat tillbaka och @LenaH har en poäng, @Asko har skrivit att hon kanske borde ha avstått leken eftersom hon har dåligt med tid men försöker ändå.

Hade inte ens tänkt på det ur den synvinkeln. Måste kolla mera, men det skulle ju förklara den tidiga rösten och lite tunn teori från Q4.

Eller inte... Jag har tittat tillbaka och @LenaH har en poäng, @Asko har skrivit att hon kanske borde ha avstått leken eftersom hon har dåligt med tid men försöker ändå.

Var har hon skrivit det?

Jag har reflekterat över att hon tyckte sig ha tid inledningsvis, så ja, jag vet inte vad jag ska tro.

.. Jag som tänkte att jag skulle sitta i lugn och ro och knåpa ihop ett (lite mera begripligt :angel:) ulvspel till min gång som LL - men jag anar att detta kommer ta över allt i min hjärna eller annars så kommer jag inte kunna begripa ett dugg.
Känns som att det andra alternativet är sannolikast dock :grin: som vanligt alltså :p

Nä jag förstår inte riktigt heller. Hade inte alls reagerat på detta. :confused:
Är det bara jag som inte riktigt förstår vari Snurrfians tabbe består? :confused:

Det är den här kommentaren det gäller och det är orden "annan god" som vi reagerar på.

Lite så känner jag också, och jag gissar att lyan var nöjd med att det gick åt en annan god istället och gjorde inget åt saken.

För mig känns det som en enda röra som vanligt, så jag läser med intresse allas teorier. De som jag funderat mest över är nog

cirkus - Som verkar ha varit den som först anmärkte på koppens "skumma" kommentar igår och också la första rösten på henne. Nu vet vi att Koppen var god och det gör inte cirkus till ond per automatik men hon hamnar definitivt på min misstänktlista.

Artline - Finns kvar under bevakning, dels pga att jag inte tyckte att hon var riktigt konsekvent igår men även med tanke på lite tunna och spretiga teorier idag. Skulle gärna se lite mer därifrån innan DL.

q4e - Det går knappast att undgå att låta bli att misstänka henne just nu, hon brukar ha mycket teorier men att misstänka någon pga låg aktivitet när det faktiskt finns en förklaring känns...tunt.

Mammas - lite en bubblare som seglar upp nu med tanke på att jag har så svårt att förstå hur man kan stämpla ett inlägg som "tabbe" om man inte vill misstänkliggöra någon. Jag har ingen aning om huruvida Snurrfian är ond eller god, jag tycker bara att det känns lite suspekt.

I övrigt är ALLA andra också misstänkta. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 456
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 933
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka