En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev lite jobbigare eftersom färgerna inte följde med när jag kopierade från mitt Google Docs (så om någon ser fel så rätta!), men tar dem en i taget:

Röstlista DL1

15.33 Lobelia1 röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:03 Artline röstar på koppen
21:12 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko
21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai
21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56 Tora röstar på Hedinn
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00Mammas röstar på quarter4ever

Asko missat att rösta
Lilltess har hoppat av

Koppen 3
Mirtai 3
quarter4ever 2
cirkus 2
Asko 1
Sedna 1
Snurrfian 1
Gabby_Ossi 1
Tora 1
LenaH 1
Artline 1
Hedinn 1
Mammas 1

Koppen (häxa) lynchad

@Sedna Jag reagerade på samma inlägg förut när jag läste det. Min tanke går åt hållet att för det första varför skulle en ulv rösta på ett speciellt sätt, som ulv strävar man väl efter att göra så likt "som vanligt" som möjligt, dvs är jag en person som gärna lägger en uddaröst gör jag det och är jag inte det gör jag inte det. Och att det dessutom är "titta på det här, det tyder på att jag är god", och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det? Visserligen kan jag ibland känna samma sak när folk inte ser hur otroligt uppenbart det är att jag är god, men ser inte riktigt vad som föranleder en sådan reaktion från Dentaku?

Röstlista DL2

19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian
21.46 Snurrfian röstar på Asko
21.48 Vira röstar på Asko
21.49 Sedna röstar på Asko
21.49 Hedinn röstar på Asko
21.50 Dentaku röstar på cirkus
21.50 Mammas röstar på snurrfian
21.52 Mirtai röstar på Snurrfian
21.53Artline röstar snurrfian.
21.53 Lobelia röstar på Asko
21.54 Pilot röstar på cirkus
21.55 glömmerallt röstar på Asko
21.56 bollen__ röstar på Snurrfian
21.56 Gabby_Ossi röstar på Asko
21,59 Tora röstar på Asko
22.00 Asko röstar på Q4E

asko 10 röster
Snurrfian 5 röster
cirkus 2 röster
Q4E 2 röster

Asko (älva) lynchad

@Gabby_Ossi om du har ett google docs med bara röstlistor och inte andra funderingar som är off limits för leken kan du alltid lägga det som offentligt att titta på och länka in den här? :)

Det kom misstankar mot Dentaku igår och jag hade svårt att hänga med i alla diskussioner, men hela grejen fick mig att reagera. Har inte tänkt på Dentaku tidigare.

Har inte haft tid än att göra någon djupdykning i diskussionerna som var, men när jag skummade igen reagerade jag på detta

Att uttala sig så om vad som är smartast att göra som ulv? Gör man det som god? Som ulv är ju förutsättningarna andra.Jag skulle inte gör det, därför slänger jag ut frågan.

Tora blev plötsligt en het kandidat igår. Jag vet inte hur det ska tolkas. Att det skulle vara en kupp av lyan tror jag inte, inte för att rädda snurrfian i alla fall.

Jag kan tänka mig ett scenario där Dentaku och Tora sitter i lyan ihop, kanske vill de rikta misstankarna mot cirkus. Eller så kanske det är så att cirkus också sitter i lyan. Att de känner att måste offra någon för att det börjar brännas. Varpå de riktar misstankarna mot varandra för att skapa alibin.

Så går mina tankar nu, hoppas jag kan utveckla det hela senare och gå igenom händelseutvecklingen ordentligt.
Angående det fetmarkerade.

Ja ulvar gör precis vad som helst inklusive att utala sig om vad som är smrtast att göra som ulv. Grejen med spelet är ju för ulvarna att få alla att tro att de är goda (helst så övertygande att de tro på det själv).

Röstlista DL3

18.40 Lobelia röstar på Snurrfian
20.08 mammas röstar på snurrfian
21.44 Dentaku röstar på Artline
21.45 Snurrfian röstar på quarter4ever
21.47 Vira röstar på cirkus
21.50 Artline röstar på snurrfian (ogiltlig)
21.52 Hedinn röstar på Dentaku
21.54 LenaH röstar på Tora
21.54 Mirtai röstar på Tora
21.56 Sedna röstar på Tora
21.56 Tora röstar på Cirkus
21.58 glömmerallt röstar på snurrfian
21.59 bollen__ röstar på Tora
21.59 Cirkus röstar på Tora
22.00 quarter4ever röstar på snurrfian

Gabby_Ossi missad röstning
Sasse missad röstning

Snurrfian 5
Tora 5
cirkus 2
Artline 1
Quarter4ever 1
Dentaku 1

Snurrfian (ond beskyddtjuv) lynchad

Det var ju trist att q4 blev diskad och ännu dummare eftersom hon hade en god roll. Det känns i allafall rätt att jag aldrig röstat på henne utan känt att hon haft ett stort värde i leken med sitt vridande och vändande. Även om hon gör det på ett sätt som jag blir misstänksam av och känner att hon är en sån jag aldrig kommer att veta var jag har.

Vi kan ju dra slutsatsen att angående rösten på Asko så bör hon ha haft någon form av extrainformation.

Jag kan ju börja med att stryka min fundering från inlägg #1267. q4 och Tora var inte i lyan tillsammans.

Jag känner lite generellt att nu behöver jag börja om alldeles. Det känns som om det är fokus på alldeles för få i den här leken. Risken är uppenbar att det är något som de onda drar stor nytta av.

Angående det fetmarkerade.

Ja ulvar gör precis vad som helst inklusive att utala sig om vad som är smrtast att göra som ulv. Grejen med spelet är ju för ulvarna att få alla att tro att de är goda (helst så övertygande att de tro på det själv).

I get your point.

Bara det att Dentaku inte får mig att tro att hen är god. Så är Dentaku ulv tycker jag inte Dentaku gör det så bra :p

Att uttala sig så om vad som är smartast att göra som ulv? Gör man det som god? Som ulv är ju förutsättningarna andra.Jag skulle inte gör det, därför slänger jag ut frågan.

Gör man det som god? Ja, jag gjorde det och när jag kollar tillbaka ser jag flera andra som skrivit saker om vad som vore smart/dumt att göra som ulv utan att de direkt fått misstankar riktade mot sig. Jag börjar tro att vissa spelare börjar tycka att det vore bra att få mig lynchad och det är knappast för att de tror att jag sitter i lyan utan snarare för att de vill få bort en god nu.

Deltagare:
Lilltess/lobelia2
bollen__
Mirtai
cirkus
Mammas
Sasse
Dentaku
LenaH
Artline
Vira
Sedna
Tora
Hedinn
glömmerallt
Gabby_Ossi

Quarter4ever - god kickad natt 3
Snurrfian - diamanda lynchad dag tre
Pilot - bybo käkad natt två
Asko - ulv lynchad dag två
Lobelia1 - enhörning käkad natt ett
Koppen - häxa lynchad dag ett

Röstlista DL1
15.33 Lobelia1 röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:03 Artline röstar på koppen
21:12 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko
21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai
21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56 Tora röstar på Hedinn
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00Mammas röstar på quarter4ever

Asko missat att rösta
Lilltess har hoppat av

Koppen 3
Mirtai 3
quarter4ever 2
cirkus 2
Asko 1
Sedna 1
Snurrfian 1
Gabby_Ossi 1
Tora 1
LenaH 1
Artline 1
Hedinn 1
Mammas 1

Koppen (häxa) lynchad

Röstlista DL2
19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian
21.46 Snurrfian röstar på Asko
21.48 Vira röstar på Asko
21.49 Sedna röstar på Asko
21.49 Hedinn röstar på Asko
21.50 Dentaku röstar på cirkus
21.50 Mammas röstar på snurrfian
21.52 Mirtai röstar på Snurrfian
21.53Artline röstar snurrfian.
21.53 Lobelia röstar på Asko
21.54 Pilot röstar på cirkus
21.55 glömmerallt röstar på Asko
21.56 bollen__ röstar på Snurrfian
21.56 Gabby_Ossi röstar på Asko
21,59 Tora röstar på Asko
22.00 Asko röstar på Q4E

asko 10 röster
Snurrfian 5 röster
cirkus 2 röster
Q4E 2 röster

Asko (älva) lynchad

Röstlista DL3
18.40 Lobelia röstar på Snurrfian
20.08 mammas röstar på snurrfian
21.44 Dentaku röstar på Artline
21.45 Snurrfian röstar på quarter4ever
21.47 Vira röstar på cirkus

21.50 Artline röstar på snurrfian (ogiltlig)
21.52 Hedinn röstar på Dentaku
21.54 LenaH röstar på Tora
21.54 Mirtai röstar på Tora
21.56 Sedna röstar på Tora
21.56 Tora röstar på Cirkus
21.58 glömmerallt röstar på snurrfian
21.59 bollen__ röstar på Tora
21.59 Cirkus röstar på Tora
22.00 quarter4ever röstar på snurrfian

Gabby_Ossi missad röstning
Sasse missad röstning

Snurrfian 4 (+1 ogiltig)
Tora 5
cirkus 2
Artline 1
Quarter4ever 1
Dentaku 1

Snurrfian (ond beskyddtjuv) lynchad

Rent spontant av detta då? Rösterna på asko känns som att de måste ha tänkt att hon blivit röjd och att de släpper henne. Men jag vet inte om detta innebär att alla ulvar röstade på asko, troligtvis inte.

I tredje lynchen är det vändningen mot Tora som stör mig mest. Jag tror nog inte att det var någon form av räddningsaktion på g, men jag tycker att vändningen kom plötsligt. Med det sagt så tycker jag att tora varit lite skum, men det känns som att det kom väldigt plötsligt. Min plan är att kolla närmare på de som röstat på henne, framförallt vad de skrivit innan om Tora, alltså innan hon seglade upp som en kandidat till att lynchas.

Dentaku kommer jag också att titta närmare på, tycker att framförallt citatet som sedna drog upp tidigare är lite uppseendeväckande, så henne vill jag ha bättre koll på. Känner att jag har pinsamt lite koll på vad som försegick mellan Dentaku och Artline, vill gå till grunden där också.

Sedan är jag osäker på cirkus, det är något med henne som skaver. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men jag tror att det är sättet hon skriver om hur ulvarna ville sätta dit henne genom att äta upp pilot som hade konstiga teorier. Grejen är att jag vet att det är exakt så jag skulle ha låtit om jag varit ulv, plockat ut en bybo jag trodde siat mig och sedan velat bortförklara det. Så det får mina varningsklockor att ringa angående henne.

Meddelande från LL! 18-åringen har lyckats med konststycket att låsa in sina nycklar i huset, jag måste köra och rädda honom från honom själv! :banghead:

Det kommer att ta en stund, uppdateringen vid DL blir tyvärr lite senare. Förlåt!
DL ligger dock som vanligt, det är bara uppdateringen som dröjer!

Sedan är jag osäker på cirkus, det är något med henne som skaver. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men jag tror att det är sättet hon skriver om hur ulvarna ville sätta dit henne genom att äta upp pilot som hade konstiga teorier. Grejen är att jag vet att det är exakt så jag skulle ha låtit om jag varit ulv, plockat ut en bybo jag trodde siat mig och sedan velat bortförklara det. Så det får mina varningsklockor att ringa angående henne.

Fast det är inte jag som lanserat den teorin. Däremot så har jag inget emot teorin som sådan så jag är benägen att hänga med på den.

Uppdatering!

Dansen gick uppför bergen, nerför bergen, genom skogen, över heden, runt byn och upp igen... Dansarna var trötta nu! Men Älvorna tröttnade inte.
- Hörni, Skutt! hur länge ska vi Stamp! Snurr! hålla på egentligen? flämtade vävare Bagare uppgivet till sina kamrater.
- Du är fri att sluta när du Snurr! vill, hördu! svarade skräddare Takslagare genom sammanbitna tänder.
Vävare Bagare kastade en blick över axeln mot de leende Älvorna, och la lite mer kraft i sitt nästa Stamp! - det gick helt klart att dansa ett tag till, kom han fram till.

Älvorna tar ingen!

Dag-DL kl 22!

@Mammas
Jag kan ju bara svara för mig själv (och delvis gjorde jag ju det redan igår). Jag insåg alldeles för sent att jag lagt för mycket energi på huruvida Q4 var god eller ond, trots att jag uttryckligen sagt att jag inte skulle... :banghead:

När klockan började närma sig DL var jag helt enkelt tvungen att se mig om efter andra kandidater och Tora var den som fångade mitt intresse. Snurrfian var en annan kandidat men jag hade inte lagt någon energi på henne alls och kände att det låg för långt tillbaka i leken för att jag skulle hinna producera något vettigt.

Jag blev lite överrumplad av att det sen ramlade in så många röster på henne för jag hade inte trott att det skulle bli så. Jag ska erkänna att jag trodde jag skulle lägga en lite meningslös röst :o helt enkelt för att jag inte hittat något bättre och hoppas hitta något bättre idag.

Nu las ju iaf tre av rösterna ungefär vid samma tidpunkt så även om jag var först så tror jag inte det går att utläsa något av det.

Med detta försvarstal för en lite slarvig röst ska sägas att jag inte avskrivit @Tora från misstankar, men jag ska också tillägga att jag inte håller @cirkus för god heller. Jag tror det kan dölja sig ondska hos den ena eller den andra men faktiskt också hos båda.

Fast det är inte jag som lanserat den teorin. Däremot så har jag inget emot teorin som sådan så jag är benägen att hänga med på den.

Nej, det var som sagt inte att du tog upp den utan hur du pratade om det. Ska kolla upp om jag hittar något konkret exempel över vad jag reagerade på. ... Och jag gick och kollade - hittar nada. Vem sitter och raderar inlägg i leken? :rage: För inte kan det vara att jag enbart skummat leken en gång som får mig att ha dålig koll? :mad:

Hittade dock en intressant sak:

Kan vara så.
Förrförra leken blev vi i lyan väldigt förvånade när vi fick så mycket post och ffa ett beskydd redan första natten - visserligen inte någon större risk som ett felgivet bevittnande skulle kunna vara i den här leken, men samtidigt bäddade det ju för oss att luras.

Så jag ser det inte som helt osannolikt om brevbäraren antingen är modig eller helt enkelt inte tänkte på att bevittnandet kunde riskera dubbelt käk. Och jag ser det inte heller som osannolikt att ge det till just q4, hellre till en aktiv (överaktiv) än till en inaktiv.

Men jag VET verkligen inte om q4 fått post och i så fall vad det kunde vara, det är bara en variant. En annan är att hon fått någon form av sia (siare eller via paket) men jag tror inte att hon i så fall valt att sia Asko - en spelare somvar inaktiv. Det är en av sakerna jag inte får ihop med att q4 skulle ha extrainfo. Eller så är hon helt enkelt ulv.

@Tora
Du skriver väldigt säkert att jag påstår att q4 fått extrainfo.
"Det jag funderar på om cirkus är att hon verkar inne på att Qs extrainformation kommer från ett bevittnande"

Jag har inte någonstans påstått att q4 HAR fått extrainfo, jag har påvisat möjligheten och vilka paket som skulle kunnat ge henne möjlighet till att veta om Askos roll . Inget annat - däremot så skriver du nästan i sten att q4 har extrainfo. Kan du förklara hur du menar med det fetade.

Det här missade när jag nyvaken skummade tråden imorse, det förklarar ju alla röster på Tora, för de här är ju ytterst suspekt. Om nu Q hade bevittnat asko så är ju de som vet om det Q och ulvarna. Och det är lätt att se att något är uppenbart när man vet hur det ligger till, alltså är det inte konstigt att Tora säger något sånt om hon vet att Q bevittnat asko... Å andra sidan är ju Tora ny, vilket gör att ett tankefel är förståligt... Men det är ju skumt oavsett.

Jag känner väl lite som så att ulvarna borde käkat @quarter4ever igår.
Varför gjorde de inte det? Trodde de att hon var skyddad eller käkar man inte sina egna?

Läser om och den här kommentaren sticker ut för mig. Varför borde de gjort det? Varför är Q ett större hot än alla andra goda? Hon har listat ut en, det betyder inte att hon kommer att lista ut resten, och dessutom är det en överhängande risk att hon blir skyddad, varför ta henne? Och sedan det vanliga, varför dra upp hur ulvarna resonerar? Min erfarenhet är att det ofta är ulvar som gör det, och det skaver lite för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 515
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 001
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 829
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 114
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka