En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja och i mina ögon så försökte de få ut mig i stället för Snurrfian. (Med tanke på hur jag plötsligt blev väldigt misstänkt från ingenting)

Alltså att så många plötsligt misstänkte att jag var ulv från ingen alls

Du är alltså inne på tankespåret som Q hade att ulvarna visste att Snurrfian var Diamanda? Och alltså visste de att du inte var Diamanda

Men idag spelar det ingen roll vem av de goda som åker ut. Igår fanns ju fortfarande en ond kvar bland de goda. Den ville de väll skydda och ha kvar där? (Eller det är det som min teori bygger på dvs att ha en ond bland dom goda. Har dom inget intresse av att ha en ond bland dom goda så faller ju hela begreppet)

Eh va, vadå ond bland goda?

Som sagt inte helt inne i leken än och svaret är kanske givet men frågar man inte så får man inget veta :)

Men innan så fanns det väl någon ond som kunde få spioninfo med? Eller har jag tolkat något fel? Är det bara bybor som kan få info nu och ingen ond?

Det är bara goda som kan få spioninfo nu, bybor och eventuellt bestality.

Det är bra om du kan ta dig tid att läsa igenom rollistan noga, det är viktigt så börja gärna med det(som Monstermom skrev i trådstaten räcker det att läsa den kursiverade texten så det tar inte mycket tid.:))

Jag har kommit hem och skummat igenom röstningen, men måste nog läsa lite mer fokuserat om jag ska kunna analysera det.

Angående att jag inte grävde djupare idag och "vidgade vyerna" berodde helt på tidsbrist, och jag tycker att det är lite märkligt att jag ska bli misstänkt på de grunderna. Tiden jag hade idag räckte lagom till att läsa det nya och gå tillbaka och titta på cirkus igen, vilket jag tyckte kändes mest prioriterat eftersom det var där jag hade en konkret misstanke. Är jag kvar imorgon hoppas jag hinna gå igenom fler.

Men idag spelar det ingen roll vem av de goda som åker ut. Igår fanns ju fortfarande en ond kvar bland de goda. Den ville de väll skydda och ha kvar där? (Eller det är det som min teori bygger på dvs att ha en ond bland dom goda. Har dom inget intresse av att ha en ond bland dom goda så faller ju hela begreppet)

Min fetning

Det här håller jag inte alls med om! Spelar stor roll vilken god som åker tycker jag, kan ju avgöra leken.

Jag tror att jag måste redogöra lite för lite olika saker. Jag är rädd att jag kanske går åt inatt och då kan det vara bra att i allafall ha luftat sina tankar.

Ett möjligt scenario: OBS inget är skrivet i sten utan bara mina lösa funderingar. Tyvärr saknas en massa bitar men ett möjligt scenario i allafall
q är siarlärling och fick paket med en bevittning.
Hon siade LenaH -god och såg Asko käka. Det var därför som hon kunde uttala sig så tydligt om två spelare. Jag tror att tvillingarna har hittat varandra på något vis. Eftersom q var säker på att ha hittat Diamanda så borde även tvillingen/röstfifflaren veta det - jag tror att röstfifflaren la sin extraröst på Snurrfian och det var därför S åkte.

Det finns andra möjligheter - en är borgmästaren och det kan ju även vara paket med extraröster i omlopp. Eller en kombination.

Nja snarare tvärtom dom visste att jag inte var Diamanda alltså kunde Snurrfia vara det.

Det finns inget sätt för dom att veta att du INTE var Diamanda.

Möjligen den långsökta varianten med en sia i ett paket. Men hur skulle du kunna veta det så säkert.

Jag tror att din tanke om att de visste att du INTE var Diamanda är att du har missförstått en grej.

Jag tror att jag måste redogöra lite för lite olika saker. Jag är rädd att jag kanske går åt inatt och då kan det vara bra att i allafall ha luftat sina tankar.

Ett möjligt scenario: OBS inget är skrivet i sten utan bara mina lösa funderingar. Tyvärr saknas en massa bitar men ett möjligt scenario i allafall
Hon siade LenaH -god och såg Asko käka. Det var därför som hon kunde uttala sig så tydligt om två spelare. Jag tror att tvillingarna har hittat varandra på något vis. Eftersom q var säker på att ha hittat Diamanda så borde även tvillingen/röstfifflaren veta det - jag tror att röstfifflaren la sin extraröst på Snurrfian och det var därför S åkte.

Det finns andra möjligheter - en är borgmästaren och det kan ju även vara paket med extraröster i omlopp. Eller en kombination.

Det finns inget sätt för dom att veta att du INTE var Diamanda.

Möjligen den långsökta varianten med en sia i ett paket. Men hur skulle du kunna veta det så säkert.

Jag tror att din tanke om att de visste att du INTE var Diamanda är att du har missförstått en grej.

Jag tror också att @Tora missförstått något, det är därför jag fortsätter tjata och ifrågasätta tora jag vill inte att du ska bygga teorier utifrån ett missförstånd, det blir ju lite dumt

Jag fortsätter på samma tankar.

Vid bevittning så har det i allafall förut varit så att vittnet är skyddad från käk natten efter. Väldigt retsamt för lyan då de alltså fick veta att Q var siarlärling/tvilling (dock får de inte veta vem den andra tvillingen är). Så då måste de välja annat käk och hoppas på att få ut Q på något annat vis. De väljer att käka Pilot som uttalat starka misstankar mot mig - de VET ju att Q är siarlärling (enligt min tidigare teori) men då kan de listigt nog göra just så att de riktar strålkastaren på mig genom att låtsas tro att Pilot visste nånting och alltså låtsas att de trodde hon var siare. Och uppenbarligen så har ju någon hakat på det spåret.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 416
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 929
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka