En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tora

Någon form av spioninfo finns alltid med. Det vanligaste är att det är en "fast spion" som får all information. I den här leken är det lite annorlunda då infon lottas ut bland byborna.

Spion infon kan vara till exempel

Siaren siar cirkus
Extrarösten från Röstfifflaren läggs på cirkus
Ängeln skyddar cirkus
Ulvarna käkar cirkus
Brevbäraren ger ett paket till cirkus

Nä det finns inte alltid spioninfo med men oftast. Bör väl påpekas att vi inte alls vet hur stor omffattningen på spioninfon är eller vad det innehåller. @Monstermom har ju skrivit att det är hemligt.

Men jag skulle gissa att det också är ungefär så mycket info som delas ut.

@Vira @glömmerallt @Tora
Har ni några reflektioner på mitt inlägg #1736 - där jag funderar runt Mirtai?
Jag kommer att behöva lägga en röst ganska tidigt - och just nu så lutar jag åt att rösta på henne. Det räcker med att få ut en ulv O_o och jag vill bara bolla lite och se om ni tycker att mina tankar är helt åt skogen?

Phu! :eek:

Jag har haft föreläsningar hela förmiddagen idag men försökt hänga med i vad som skrivits i pauser och på bussen...

Jag är också inne på att ulvarna har såå roligt åt att det bara är goda på tapeten och vi röstar ut varandra... Så nu tänker jag lägga undan de som det varit mycket snack om på sistone (cirkus, Tora, Vira...) och börja titta på de som mest slunkit med.

Jag tror också att Sednas inlägg kan vara bra att börja med. Jag tror att hon kan ha haft en del info, men inte om alla eftersom hon har mig med på listan...

Jag har gått igenom röstningslistorna och när man tror sig veta på vad man ska utgå från så uppträder ett intressant samband.

Dentaku, Gabby Ossi, Sasse, Bollen och Hedinn utmärker sig.

Ingen av de röstar tidigt (med ett par undantag, men det är ju undantagen som bekräftar regeln, eller hur ;) )! Vilket styrker min teori att det är de goda som styrt röstningarna, av den enkla anledningen att ulvarna kunnat glida rätt obemärkt förbi. I DL1 lägger de också uddaröster, nån på Tora, nån på mig, nån på Artline, nån på LenaH. En alibiröst på Gabby Ossi? Det var ju enkelt tänkte ulvarna när de mös i lyan. Där har ni nått att börja nysta i!

Dentaku är inne och diskuterar mycket nu och har fått en del spridda röster mot sig. Sasse är jättesvår att analysera just nu eftersom hon dels var sjuk och nu har blivit utbytt till Matmissbrukaren. Hedinn verkar det som att någon håller på och kollar?

Jag börjar med att kolla upp bollen__ , återkommer!

Jag fick också känslan av att hon var väldigt trygg i sin teori, vilket var det som fick mig att bli misstänksam - det enda jag har haft att gå på med Mammas i tidigare leker och som faktiskt har stämt ett par gånger är att hon går på lite för mycket när hon är ond, och inte lyssnar på förklaringar riktigt lika mycket som när hon är god. Men om det fanns extrainfo bakom (som i så fall bör ha bestått av ett paket, om Tora som tvilling stämmer), så kan det ju precis lika gärna ha varit så och i så fall är jag inte klokare på Mammas än jag var dag 1 :meh:.

Du har helt klart en poäng där jag håller med. Men eftersom Q lyft tanken att snurris skulle kunna vara diamanda så borde ulvarna varit uppmärksammade på att hon kunde vara det därför tror jag inte en ond Mammas drivit mot just henne.

Jag har Mammas i gruppen osäker tills vidare men något åt goda hållet.

@Vira @glömmerallt @Tora
Har ni några reflektioner på mitt inlägg #1736 - där jag funderar runt Mirtai?
Jag kommer att behöva lägga en röst ganska tidigt - och just nu så lutar jag åt att rösta på henne. Det räcker med att få ut en ulv O_o och jag vill bara bolla lite och se om ni tycker att mina tankar är helt åt skogen?

Du har en poäng men det finns andra jag är mer skeptisk mot. Dessutom så var Sedna tydlig i natt med att hon hade släppt sina misstankar mot Mirtai(när jag frågade henne om just mirtai eftersom hon hade misstankar där dag 1) så jag funderar på om hon kan ha fått spioninfo som tydde på att mirtai var god?

Du har en poäng men det finns andra jag är mer skeptisk mot. Dessutom så var Sedna tydlig i natt med att hon hade släppt sina misstankar mot Mirtai(när jag frågade henne om just mirtai eftersom hon hade misstankar där dag 1) så jag funderar på om hon kan ha fått spioninfo som tydde på att mirtai var god?
Så tolkade jag det hela också.

Jag begriper inte varför du inte läser vad jag skriver. Inte förrän du börjar hoppa på mig så tycker jag att du beter dig skumt, jag har inte ens påstått att du är ulv. Du var en av flera på en lista. Inget annat. Däremot så är det du som kastar dig över mig och påstår att jag är ulv. Jag behöver väl inte citera alla de inläggen igen.

Fast du är den som börjar med att peka ut mig, innan dess har jag inte skrivit något om att jag misstänker dig idag. Det här inlägget är det som börjar det hela:

Tycker du att det är konstigt att någon som har misstänkta vill att andra också ska misstänka dom?

Här får jag känslan av att Sedna prickat ganska rätt och du som potentiell ulv blir lite stressad över att flera i lyan är utpekade

Du har helt klart en poäng där jag håller med. Men eftersom Q lyft tanken att snurris skulle kunna vara diamanda så borde ulvarna varit uppmärksammade på att hon kunde vara det därför tror jag inte en ond Mammas drivit mot just henne.

Jag har Mammas i gruppen osäker tills vidare men något åt goda hållet.
Mammas har helt glidit förbi mig, men om det är så att hon skulle fått en sia och siat Snurrfian som ond, så tror ju inte jag att en ond Mammas skulle dra sig för att misstänka henne för att rädda sig själv. Sen kan Mammas givetvis vara god ändå, men inget jag personligen skulle våga tro på utifrån det.

NU ska jag börja om med mina teorier - det behövs onekligen. Mirtai har diskuterats lite och känns onekligen som en spelare som glidit under radarn, så jag börjar där.

Mmm, det skulle ju kunna vara så, men frågan är bara vilken info i så fall. Det bör ju ha med käket att göra. Att ulvarna försökt käka henne, när de gick hungriga? Jag tror hon använt den infon till någon annan så att säga.

Eller så hade hon bara släppt misstankarna i allmänhet - jag såg ju också din fråga och hennes svar det var synd att hon inte preciserade mer och vi vet ju inte vilken info hon kan ha haft.

Jag tycker själv att min teori är ganska hållbar. Både hur hon först planterar idén om varför Pilot käkades, sen så plockar Tora och Vira upp den och röstar på mig, då vänder hon och röstar på Tora och skriver att Tora drivit den teorin. Alltså jag får inte ihop det..

Då tar vi lite sporadiskt olika spelare. Och jag nämde ju själv Mirtai som en av de jag inte riktigt fått grepp om och som jag tyckte borde funnits med på Sednas lista.

Här börjar Mirtai lyfta varför Pilot snöade in på mig

¨

Här presenterar hon teorin som sedan Vira och Tora nappade på, men hon själv la inte rösten på mig utan på Tora för att hävda att det är Tora som lyft teorin om mig.

(Inlägg 1179)

ÄNDÅ så fortsätter hon att gå på Tora och rösta där i nästa DL.

Pling i ulvometern. Mirtai känns skum
Jag vet inte, som jag förstår det så bygger din teori på att en ulv-Mirtai jobbat för att få dig lynchad, och det verkar väl snarare som att Mirtai tar upp teorin om dig som ulv men avskriver den som mindre sannolik - och hade den inte diskuterats redan innan? Jag minns faktiskt inte vem som var först med den (lite motigt med en så här stor lek när det är så krångligt att gå tillbaka och kolla :meh:). Det behöver i och för sig inte säga något om hennes roll, men jag får snarare intrycket av att Mirtai argumenterar emot teorin om att ulvarna trott att Pilot siat dig än att att hon lyfter den. Sedan tycker jag i och för sig fortfarande att det var en fullt rimlig teori eftersom jag röstade till del efter den, även om jag har börjat luta åt andra hållet nu efter nattens diskussioner och käk :p.

Annars tror jag fortfarande som igår. Cirkus spel bör tyda på att hon är god, jag kan inte tänka mig annat. Hon och Sedna verkade rätt överens om mycket och Sedna vet vi ju var god, troligtvis med en del info.

Tvillingteorin om Tora och Quarter känns fullt vettig, jag har ingen anledning till att tro något annat idag. Skulle Tora ändå sitta i lyan finns det andra ulvar man kan plocka först, men som det ser ut nu finns det ingen anledning för mig att tro på Toras ondhet.

Vira hamnar också där, vettiga inlägg och trolig information som talar för hennes godhet.

Mirtai får jag nog, efter Sednas godförklaring, också placera åt det godare hållet. Känns inte som att Sedna skulle göra så utan kött på benen?

Glömmerallt vill jag också placera där, men där känner jag mig mindre säker. Vetskapen om att hon är en skicklig spelare gör det inte bättre, hon kan luras rätt bra. Hon får vara neutral än så länge, även om jag inte hittar något som tyder på ondska nu.

Övriga behöver jag kolla nogare på, när jag har mer tid.

Mmm, det skulle ju kunna vara så, men frågan är bara vilken info i så fall. Det bör ju ha med käket att göra. Att ulvarna försökt käka henne, när de gick hungriga? Jag tror hon använt den infon till någon annan så att säga.

Eller så hade hon bara släppt misstankarna i allmänhet - jag såg ju också din fråga och hennes svar det var synd att hon inte preciserade mer och vi vet ju inte vilken info hon kan ha haft.

Jag tycker själv att min teori är ganska hållbar. Både hur hon först planterar idén om varför Pilot käkades, sen så plockar Tora och Vira upp den och röstar på mig, då vänder hon och röstar på Tora och skriver att Tora drivit den teorin. Alltså jag får inte ihop det..
Men planterade hon verkligen idén? Jag vet inte, jag är väldigt osäker på Mirtai, men jag uppfattade snarast att hon tog upp teorin som någon annan redan hade nämnt och avskrev den efter att ha resonerat kring den. Jag vet i alla fall att jag hade tänkt tanken med Pilot redan innan Mirtai nämnde den (vet dock inte om jag hade skrivit något innan?), och att jag tyckte att hon avskrev teorin om dig som ulv lite väl snabbt.

jag måste också åka iväg ett par timmar nu.

Det är bra att jag får lite input angående Mirtai för jag känner själv att det svajar lite och det är bättre att få lite mer infallsvinklar innan en eventuell röst

Annars tror jag fortfarande som igår. Cirkus spel bör tyda på att hon är ond, jag kan inte tänka mig annat. Hon och Sedna verkade rätt överens om mycket och Sedna vet vi ju var god, troligtvis med en del info.

Är inte det där lite motsägelsefullt?

Visst skulle det kunna tyda på mycket skickligt spel av cirkus men jag är öppen för att cirkus faktiskt försöker hitta ulvar också och att hon använder Sednas eventuella extrainfo för det.

Är inte det där lite motsägelsefullt?

Visst skulle det kunna tyda på mycket skickligt spel av cirkus men jag är öppen för att cirkus faktiskt försöker hitta ulvar också och att hon använder Sednas eventuella extrainfo för det.
Felskrivning, det ska givetvis stå god.

Annars tror jag fortfarande som igår. Cirkus spel bör tyda på att hon är ond, jag kan inte tänka mig annat. Hon och Sedna verkade rätt överens om mycket och Sedna vet vi ju var god, troligtvis med en del info.

Tvillingteorin om Tora och Quarter känns fullt vettig, jag har ingen anledning till att tro något annat idag. Skulle Tora ändå sitta i lyan finns det andra ulvar man kan plocka först, men som det ser ut nu finns det ingen anledning för mig att tro på Toras ondhet.

Vira hamnar också där, vettiga inlägg och trolig information som talar för hennes godhet.

Mirtai får jag nog, efter Sednas godförklaring, också placera åt det godare hållet. Känns inte som att Sedna skulle göra så utan kött på benen?

Glömmerallt vill jag också placera där, men där känner jag mig mindre säker. Vetskapen om att hon är en skicklig spelare gör det inte bättre, hon kan luras rätt bra. Hon får vara neutral än så länge, även om jag inte hittar något som tyder på ondska nu.

Övriga behöver jag kolla nogare på, när jag har mer tid.

Intressant att du väljer att ha mig som ond kan du utveckla varför mitt spel tyder på att jag är ond?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 411
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 926
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 799
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 055
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31