En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
...eller så tyckte du att det räckte med att komma med teorier om att hon satt i lyan och försöka få andra att göra jobbet åt er.

Jag börjar inte bli desperat men jag tycker att man ska misstänka alla och det är väldigt lätt att godförklara någon några timmar innan man käkar densamma.

Eller så har man haft en dialog och förstått varför personen resonerar som den gör. Och utifrån det drar slutsats att den är god.

Du blir bara mer och mer skum tycker jag. Jag tror att Sedna prickade nånting riktigt jobbigt bra och nu försöker du gå på mig ganska kantigt

...eller så tyckte du att det räckte med att komma med teorier om att hon satt i lyan och försöka få andra att göra jobbet åt er.

Jag börjar inte bli desperat men jag tycker att man ska misstänka alla och det är väldigt lätt att godförklara någon några timmar innan man käkar densamma.

Alla utom de som Sedna räknade upp då eller?

Eller så har man haft en dialog och förstått varför personen resonerar som den gör. Och utifrån det drar slutsats att den är god.

Du blir bara mer och mer skum tycker jag. Jag tror att Sedna prickade nånting riktigt jobbigt bra och nu försöker du gå på mig ganska kantigt

Själv hoppas jag att det finns kommit extrainfo om mig till rätt personer så att de kan genomskåda de här försöken att bli av med mig - för om inte vi goda spelar lika listigt som ulvarna i det här läget ligger vi risigt till. Lyan hade tur att Sedna misstänkte bl a mig och att jag misstänkte henne. Det var ett smart drag att käka henne!

Alla utom de som Sedna räknade upp då eller?

Nej, om du läser mina inlägg så tror jag att Sedna prickade in ulvar på sin lista också. Den enda som jag är helt säker på är god är jag, eftersom jag vet min roll. Jag är inte helt säker på om ulvarna har stenkoll på den men de vet naturligtvis att jag är god och nu har de en lysande chans att bli av med mig eftersom jag blev misstänksam mot Sedna pga den där teorin.

Själv hoppas jag att det finns kommit extrainfo om mig till rätt personer så att de kan genomskåda de här försöken att bli av med mig - för om inte vi goda spelar lika listigt som ulvarna i det här läget ligger vi risigt till. Lyan hade tur att Sedna misstänkte bl a mig och att jag misstänkte henne. Det var ett smart drag att käka henne!

Sedna hade en lista med flera namn och du känner dig genast trängd. Varför inte teoria om de som finns på listan istället för att kasta dig över en som inte är där? Om du är god så borde den listan vara en bra startpunkt, istället så kastar du dig över mig. Jag är ledsen, men jag tycker det är skumt.

Sedna hade en lista med flera namn och du känner dig genast trängd. Varför inte teoria om de som finns på listan istället för att kasta dig över en som inte är där? Om du är god så borde den listan vara en bra startpunkt, istället så kastar du dig över mig. Jag är ledsen, men jag tycker det är skumt.

Sedna hade en lista som hade dålig överensstämmelse med verkligheten och baserades på en verkligt tunn teori, så jag ser inte riktigt varför jag ska teoria om folk på den utifrån det? Jag kände mig verkligen inte trängd men man måste väl få bemöta underliga teorier? Även om Sedna var god kan hon väl ha varit helt fel ute angående folk på listan, även om hon skulle fått info så hade hon knappast info om alla på listan.

Kastar jag mig över dig? Jag tycker att det är jag som får försvara mig mot dina anklagelser! Jag frågade varför du placerade Sedna som god och du kom genast med ett misstanke om att jag var ulv.

Kastar jag mig över dig?

Ja det tycker jag i de här tre inläggen skriver du till mig som om du bestämt att jag är ulv. Du skriver inte att jag är skum utan du skriver som om jag är ulv.

Alternativet är att du är ulv och tycker att det är väldigt bekvämt att Sedna kom med en teori som passar dig. Du är bevisligen - det vet jag sedan tidigare lekar - en skicklig spelare och att även goda vänder sig mot mig är ett tecken på att vi har skickliga ulvar i lyan.

Nej. Hon kan mycket väl ha passat in i ditt "pussel" eftersom du visste att hon var god med tanke på att du i och med din roll satt på infon om vilka som fanns utanför lyan redan från början.

Ja det tycker jag i de här tre inläggen skriver du till mig som om du bestämt att jag är ulv. Du skriver inte att jag är skum utan du skriver som om jag är ulv.

Nej, jag skriver alternativ till dina teorier som placerar mig i lyan - vilket är fel. Om du är god så är det dags att göra om ditt pussel, för det spelar ulvarna i händerna.

Som läget är nu misstänker jag att lyans taktik är att se till att de goda som redan fått misstankar på sig bli ännu mer utpekade och slutligen lynchade - säkert med deras hjälp - medan de goda som inte dragit på sig så mycket misstankar blir käkade samtidigt som lyan ser till att hålla med dessa personer innan de käkas.

Kan vara så. Men räckte det för att andra inte skulle rösta på mig?

Jag förstår att det jag skrev sticker mycket i folks ögon.

Tycker bara att det är så iögonfallande skev röstning. Men det är klart att det kan bli så ibland.

Jag vet inte. Men jag gjorde i allafall ett försök att få folk förstå att det finns en möjlig god roll till dig i mitt pussel i allafall.

Nej, jag skriver alternativ till dina teorier som placerar mig i lyan - vilket är fel. Om du är god så är det dags att göra om ditt pussel, för det spelar ulvarna i händerna.

Som läget är nu misstänker jag att lyans taktik är att se till att de goda som redan fått misstankar på sig bli ännu mer utpekade och slutligen lynchade - säkert med deras hjälp - medan de goda som inte dragit på sig så mycket misstankar blir käkade samtidigt som lyan ser till att hålla med dessa personer innan de käkas.

Jag har inte placerat dig i lyan från början, däremot så bemöter du mig på ett sådant vis att jag blir misstänksam mot dig. Du var med på en lista av flera deltagare som Sedna pekat lite extra på och jag kommer att kolla närmre på alla dom. Det märkliga är att du inte ens vill börja i den änden, okej att du ser dig som god, men de andra då?

Du har rätt i att om du är god så gynnar det lyan att vi (också) hamnar i diskussion. Jag tycker dock att du ensidigt pekat på mig som ond, men jag tycker att Sednas lista är intressant iom att jag tror att hon fått spioninfo och det var också därför jag höll henne som god innan hon åkte.

Jag har inte placerat dig i lyan från början, däremot så bemöter du mig på ett sådant vis att jag blir misstänksam mot dig. Du var med på en lista av flera deltagare som Sedna pekat lite extra på och jag kommer att kolla närmre på alla dom. Det märkliga är att du inte ens vill börja i den änden, okej att du ser dig som god, men de andra då?

Du har rätt i att om du är god så gynnar det lyan att vi (också) hamnar i diskussion. Jag tycker dock att du ensidigt pekat på mig som ond, men jag tycker att Sednas lista är intressant iom att jag tror att hon fått spioninfo och det var också därför jag höll henne som god innan hon åkte.

Jag kommer absolut att kolla på de personer hon listade, särskilt i kombination med de som andra bevisat goda varit tveksamma till! Däremot vet jag ju att hon hade fel om mig och vi vet ännu inte vad spioninfon bestod av - så jag kommer inte att begränsa mig till just de personerna.

Som sagt så måste jag börja om helt med mina teorier men att du är är så ivrig att kasta ur dig misstankar om att jag är ulv gör att jag blir tveksam till dina motiv.

Som sagt så måste jag börja om helt med mina teorier men att du är är så ivrig att kasta ur dig misstankar om att jag är ulv gör att jag blir tveksam till dina motiv.

Jag begriper inte varför du inte läser vad jag skriver. Inte förrän du börjar hoppa på mig så tycker jag att du beter dig skumt, jag har inte ens påstått att du är ulv. Du var en av flera på en lista. Inget annat. Däremot så är det du som kastar dig över mig och påstår att jag är ulv. Jag behöver väl inte citera alla de inläggen igen.

Det är det här som är så svårt både @cirkus och @Dentaku har sina poäng och båda argumenterar bra.

Så frågan är vad dom är? En god och en ond (som försöker luras)? Två onda som försöker luras? Eller är båda goda?

Är dom en god och en ond så är det ju tydligt vad ulvarna är ute efter. Och i så fall är den onde duktig på att utge sig för att vara god.

Är båda onda så är frågan vad dom onda har att vinna på det? Risken är ju att någon av de onda blir utröstad i vilket fall. Med tanke på att det bara är ca 4 onda kvar i lyan så är det kanske inte läge att offra någon.

Kan då båda vara goda? Tja rent sannolikt så är det större chans att det är två goda som debatterar med varandra (borde ju finnas minst 6-7 goda kvar, om jag räknat rätt, rätta mig gärna :)).
Är det två goda så spelar det rätt i händerna på de onda. De gör allt jobbet åt dom. De onda kan luta sig tillbaka och bara titta på.

Sen en fundering. Än så länge är det bara bybor som käkats. En natt blev det inget käk. Enhörningen var förvisso en ond men från ulvarnas sida när de jagade så var den bara en bybo bland alla andra.

Är det vanligt att det kan bli så? Borde det inte varit någon med en specialroll som också blivit käkad?

Då tar vi lite sporadiskt olika spelare. Och jag nämde ju själv Mirtai som en av de jag inte riktigt fått grepp om och som jag tyckte borde funnits med på Sednas lista.

Det jag funderar över är varför Pilot så totalt snöade in på Cirkus? Ska läsa det ni skrivit så fort barnen sover och se om ni klurat ut det ;)

Här börjar Mirtai lyfta varför Pilot snöade in på mig

Okej, Pilot verkade vara helt tvärsäker på att Cirkus var ond. Det motiverade hon med en teori som var minst sagt skakig. Hon höll också fast vid det trots att Cirkus visade på att den var skakig.

Jag tycker det ställdes en mycket relevant fråga innan - trodde ulvarna att Pilot var siare eftersom de valde att äta henne?

Jag tänker att det finns några olika teorier:

1. Cirkus är ulv - då käkade man den misstänkte siaren eftersom hon hade siat en ulv.

2. Cirkus är ond utanför lyan - Pilot hade fått en extra sia och sett att Cirkus var ond, då käkade man den misstänkte siaren för att man misstänkte henne vara siare

3. Cirkus är god - Pilot hade ingen specialinfo utan hade helt enkelt snöat in sig på Cirkus utan egentlig anledning.

Jag tror själv inte att alternativ 1 är särskilt troligt. De måste ju ha listat ut att käkandet av Pilot skulle rikta blickarna mot Cirkus.

Kvar finns då alternativ 2 och 3 och där kan jag faktiskt inte avgöra vilken teori jag tror mest på!
¨

Här presenterar hon teorin som sedan Vira och Tora nappade på, men hon själv la inte rösten på mig utan på Tora för att hävda att det är Tora som lyft teorin om mig.

(Inlägg 1179)
Tora verkar vara den som mest lyfter ovanstående teori idag. Eftersom jag inte tror på teorin att rikta misstankarna mot Cirkus så verkar det nästan lite desperat att lyfta den teorin så som hon gör. Kanske en oerfaren ulv som desperat försöker få taktiken att lyckas?

Jag tycker Q:s uttalande om Tora är jättemärkligt! Det känns som att hon vet att Tora är god och vill få det sagt innan resultatet är klart så att alla ska se att hon faktiskt inte höll med om misstankarna mot en god!

ÄNDÅ så fortsätter hon att gå på Tora och rösta där i nästa DL.

Pling i ulvometern. Mirtai känns skum

Det är det här som är så svårt både @cirkus och @Dentaku har sina poäng och båda argumenterar bra.

Så frågan är vad dom är? En god och en ond (som försöker luras)? Två onda som försöker luras? Eller är båda goda?

Är dom en god och en ond så är det ju tydligt vad ulvarna är ute efter. Och i så fall är den onde duktig på att utge sig för att vara god.

Är båda onda så är frågan vad dom onda har att vinna på det? Risken är ju att någon av de onda blir utröstad i vilket fall. Med tanke på att det bara är ca 4 onda kvar i lyan så är det kanske inte läge att offra någon.

Kan då båda vara goda? Tja rent sannolikt så är det större chans att det är två goda som debatterar med varandra (borde ju finnas minst 6-7 goda kvar, om jag räknat rätt, rätta mig gärna :)).
Är det två goda så spelar det rätt i händerna på de onda. De gör allt jobbet åt dom. De onda kan luta sig tillbaka och bara titta på.

Sen en fundering. Än så länge är det bara bybor som käkats. En natt blev det inget käk. Enhörningen var förvisso en ond men från ulvarnas sida när de jagade så var den bara en bybo bland alla andra.

Är det vanligt att det kan bli så? Borde det inte varit någon med en specialroll som också blivit käkad?

Funderingen runt käk.
Jag tror att ängeln valt att skydda antingen själv eller någon som har en viktig specialroll. Det har ulvarna antagligen fattat de med. Jag tror att de åt Sedna för att de förstod att hon fått spioninfo och antagligen inte var skyddad. Sedna visste vem som de försökt käka och misslyckats med, kolla i hennes inlägg och hitta vem hon godförklarat - alternativt att de trodde hon var siare. Hon var bybo och min gissning är att hon fått spioninfo Dessutom så tror jag att efter en viss lobbying så förstod ulvarna också vem som borde fått beskydd inatt och valde därför någon annan även om de var sugna på den för den har en viktig specialare.

Okej, nu måste jag börja fundera och tänka om känner jag. Tora och cirkus har utmärkt sig rejält sedan igår, på sätt som får mig att tro att båda ganska troligt är goda även om de inte behöver vara det.

Tora förstår jag mig inte riktigt på - som jag har fattat teorin var hon och Q4 tvillingar, vilket skulle kunna stämma med Q4:s godförklaring av Tora och eventuellt också med att Tora tror att ulvarna känner till hennes roll. Jag avskriver inte Tora helt från misstankar, men jag sätter henne åt det godare hållet.

cirkus är jag fortfarande osäker på var jag har. Om nu teorin om Tora som tvilling stämmer, varför skulle en ulv-cirkus lyfta den? Det är inte omöjligt att en ulv-cirkus skulle göra det för att få alibi, men eftersom Tora redan hade en hel del misstankar på sig skulle det vara ganska onödigt av ulvarna att inte bara försöka få henne utröstad i stället för att godförklara henne - eh, ja, förutsatt att Tora är god då. Kort sagt, jag vet inte var jag har cirkus, men hon har definitivt svängt åt det godare hållet från igår och även om hon skulle visa sig vara ulv så känns det vettigt att i första hand se sig om efter de övriga ulvarna nu, känner jag.

Sedna var bybo och lär ha fått spioninfo första natten i och med att hon var snabb med att tro på Q4, eller tänker jag fel där? Hon kommer med en lista över potentiella ulvar baserat på hur de har röstat, men jag får känslan av att teorin egentligen inte bygger på hur de har röstat, detta baserat på att hon skriver till GA att "man ju måste ha teorier" angående att GA inte är med på listan fastän GA hade röstat lika sent. Så frågan är hur mycket info Sedna egentligen hade fått - betydde det där att hon trodde sig vara säker på GA som god eller betydde det att hon hade någon sorts ulv-info om alla namnen på listan? Jag lutar nog nästan åt det förra, med tanke på hur mycket spioninfo det skulle krävas för att få så mycket info om alla. Vilket får mig att hålla GA åt det godare hållet också.

Sammanfattningsvis har jag alltså här tre spelare som jag inte håller mot det ulviga hållet, varav en som var min främsta misstänkta igår och i förrgår - men var gömmer sig då ulvarna? :banghead: Jag har några spelare jag vill kika närmare på (eller ja, egentligen allihopa men så mycket tid har jag nog inte...), återkommer när jag har gjort det. Det ska även bli intressant att försöka se hur mycket Sedna verkade vara säker på och var hon uttryckte osäkerhet.

Det svåra i den här leken är att jag tror att det är de goda som utmärkt sig och inte ulvarna. Då blir det svårt för oss som letar ulvar att hitta dom.

Jag ser att Vira lanserar väldigt lika tankar som jag har - bland annat om glömmerallt (jag har inte nämnt dom än, men jag kan lika gärna säga det här). Efters dialogen inatt känner jag att jag kan pussla in henne bland de goda. Jag tror också att det är sannolikt att ulvarna ser på och bara myser när jag hamnar i diskussioner med än den ena än den andra. Jag tycker att tex Dentaku utmärkt sig idag men det kan ju vara ännu en god som börjar träta med en god. Och ulvarna bara ligger lågt. Jag tänka mig att Hedinn som röstat på henne två gånger gör det för att sprida ulvröster så att om någon annan hakar på så får de ett smörgåsbord av goda att välja på, dock hade jag velat att @Dentaku reagerat lite mer på dom rösterna för annars så kan jag tänka mig att det är någon form av ulv röstar på ulv som ändå inte riskerar att åka. Så Hedinn är en från Sednas tankelista jag också tänker kolla närmare på

Jag känner mig som den som först misstänker typ alla och sen kommer på att en efter en borde vara god. Vira lutar också över till den goda sidan, inte minst med avseende på att hon verkar förstå min teori runt Tora och dessutom verkar hon också fråga sig om en ond-cirkus skulle anstränga sig så för att försvara någon så hårt. Jag tror att båda (Vira och Tora) de är helt enkelt "offer" för teorin som Mirtai så snyggt planerade.

Kan förtydliga att jag inte håller Glömmerallt (som väl är undantaget i min teori) som självklart god. Men att Q4, som vi vet var god, mer eller mindre godförklarade Glömmerallt gör att jag gärna vill hålla henne som god. Eftersom vi inte vet vilken roll Q4 hade så kan hon ha varit siarlärling. Men visst Q4 är oberäknelig även som god. Jag har tänkt tanken att Glömmeralllt sitter i lyan. Jagvet att Glömmerallt skulle kunna lura mig till månen i den här leken. Men jag väljer att utgå från att Glömmerallt är god, det passar bättre in i mitt pussel.
Eller hm, nu hittade jag det här inlägget, där Sedna faktiskt förklarar att hon inte är säker på GA, det hade jag missat. Dock så tycker jag att teorin bakom låter vettig (att Q4 siat GA), det är samma grunder som jag har velat ha GA åt det goda hållet på. Det kan ju också hända att Sedna vet att en sia har ägt rum.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 411
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 926
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Atletix