En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
LenaH och Pilot har det väl spekulerats i om de haft info? LenaH finner iaf jag för trolig. Och bagaren finns ju också kvar så det är som sagt vanskligt att förutsätta att Sedna satt på info.

Så du tror att Sedna inte satt på info, läs igenom till exempel sidan 83 och 84. (eller Mirtais teoriinlägg strax härovanför där hon citerar en massa). Såna uttalanden (tex godförklaring av mig och GA) som Sedna gjorde där är synnerligen vanskligt att göra om man inte har på fötterna, det gagnar definivt inte den goda sidan och vi vet att Sedna var god - så jag förutsätter att hon hade extra info.

Intressant att du vid flera tillfällen inte vill kännas vid det.

De flesta har ju helt droppat att Pilot skulle haft någon extrainfo, men du fortsätter att vidhålla det. Vilken info menar du att LenaH skulle ha haft?

Absolut, vilket också är anledningen till att inte jag vågar utesluta att den informationen kan ingå.

Med rädda sig själv menade jag från den som fick spioninfon den natten.

Detta då helt hypotetiskt, OM Mammas är ond och skulle fått en sia och hon trodde att all information kunde dyka upp i spioninfon.

Aaaaaahhaa. Ja såklart. Synd att vi inte vet hur spioninfon är utformad. Eller nån borde ju veta det iofs
Så mammas fortsätter att vara jävla Mammas

Såna uttalanden (tex godförklaring av mig och GA) som Sedna gjorde där är synnerligen vanskligt att göra om man inte har på fötterna, det gagnar definivt inte den goda sidan och vi vet att Sedna var god - så jag förutsätter att hon hade extra info.

Intressant att du vid flera tillfällen inte vill kännas vid det.
,
De flesta har ju helt droppat att Pilot skulle haft någon extrainfo, men du fortsätter att vidhålla det. Vilken info menar du att LenaH skulle ha haft?

Jag förstår att du tycker att en godförklaring av dig är bevis för att Sedna har extrainfo, själv föredrar jag att hålla alla dörrar öppna.

Jag är inte säker på att LenaH eller Pilot hade någon info men jag tänker inte släppa de möjligheterna heller eftersom det är farligt att låsa sig vid ett scenario. Att jag var så säker på att Sedna var ond bevisar väl det.

Jag ska iväg på party ikväll så röstar redan nu :)

Jag tycker Dentaku verkar nästan desperat angelägen om att motbevisa alla som teoriar mot henne. Det brukar hon iofs göra men jag tycker fortfarande att hon snöat in för mycket på att godförklara sig själv och för lite på att teoria mot andra. Fram tills nu ska väl tilläggas eftersom jag inte vet hur hon kommer agera resten av kvällen!

Eftersom jag tycker att hon inte på ett bra sätt kan argumentera mot Sednas teori faller min röst på Dentaku. Att bara försvara sig med att det är en svag teori är i min värld ett svagt försvar ;)

Mirtai röstar på Dentaku

Jag förstår att du tycker att en godförklaring av dig är bevis för att Sedna har extrainfo, själv föredrar jag att hålla alla dörrar öppna.

Jag är inte säker på att LenaH eller Pilot hade någon info men jag tänker inte släppa de möjligheterna heller eftersom det är farligt att låsa sig vid ett scenario. Att jag var så säker på att Sedna var ond bevisar väl det.

Att du var säker på att Sedna var ond - bevisar ingenting. Om du är ond och visste att hon skulle bli käk så kan det vara en dimridå lika gärna (alltså att du skulle använda just det som du gör nu)

Du vänder det hela tiden till att det handlar om mig, det gör det inte alls. . Ärligt talat - hade godförklaringen varit av någon annan hade jag gått lika mycket på det eftersom att godförklara någon gör man inte som god om man inte har torrt på fötterna.

Att hålla alla dörrar öppna i DL5 känns rätt sent i leken när mycket info varit i omlopp. Vägrar man ta den till sig så agerar man skumt.

Alltså jag är ledsen men du är så oresonlig idag - jag hade hoppats på att kunna lägga dig åt sidan som åtminstone neutral, men du gör ingenting för att underlätta det. Du är helt kontraproduktiv i dina inlägg, för varje inlägg som du gör målar du dig längre in i ulvhörnan.

cirkus röstar på Dentaku enligt allt ovan. Plus hennes ihärdighet att vägra ens titta på Sednas lista. Och sen till detta - "bittert" kommentaren när käket aviserades - är det en bitter ulv som bara fick en bybo eller är det en god som tyckte det var bittert ...att någon alls blev käkad? Allt detta toppas av hennes påhopp på mig att jag skulle vara ulvig som är helt utan substans

En som själv är huvudmisstänkt och en som jag har högt på misstankelistan röstar på mig - inte helt oväntat. Jag har ju hela tiden misstänkt att ulvarna försöker styra röstningarna.

Absolut, vilket också är anledningen till att inte jag vågar utesluta att den informationen kan ingå.

Med rädda sig själv menade jag från den som fick spioninfon den natten.

Detta då helt hypotetiskt, OM Mammas är ond och skulle fått en sia och hon trodde att all information kunde dyka upp i spioninfon.

Fast om det är osannolikt att någon skulle ha den infon är det också osanolikt att någon skulle vilja skydda sig mot det tycker jag.

Som du är inne på är det många om inblandat och det är inget jag vill lägga mer energi på nu. Mammas får vänta ett tag jag har andra högre upp på listan.

Det jag vill ha sagt med de föregående inläggen är att jag (så vitt jag visste) la den första rösten på Tora. Min och LenaH:s röster kom ju samma minut så jag hade inte sett den när jag röstade.
Jag hade så bråttom när jag röstade igår så det missade jag helt. Jag kastade bara ett snabbt öga på listan och såg LenaHs namn.

Fast om det är osannolikt att någon skulle ha den infon är det också osanolikt att någon skulle vilja skydda sig mot det tycker jag.

Som du är inne på är det många om inblandat och det är inget jag vill lägga mer energi på nu. Mammas får vänta ett tag jag har andra högre upp på listan.
Fast varför är det osannolikt?

Jag tänker inte heller fokusera på Mammas nu, det var mest ett inflikande till att jag tyckte det vore vågat att godförklara Mammas för misstankarna på Snurrfian.

En som själv är huvudmisstänkt och en som jag har högt på misstankelistan röstar på mig - inte helt oväntat. Jag har ju hela tiden misstänkt att ulvarna försöker styra röstningarna.
Så du tror fortfarande att cirkus sitter i lyan? Du ser ingen möjlighet i att hon är god och felaktigt misstänker dig, om du är god?

Idag är det några andra uppe på tapeten och då Cirkus som även var uppe igår. Idag verkar dock många hålla Cirkus för god och jag är ju inte så insatt eftersom jag bara hoppade in några timmar innan dl igår och har inte lusläst leken så jag antar ni andra fått upp ett spår som gått mig förbi. Även nu när Vira lagt Cirkus lägre ner på misstankelistan. Så jag avvaktar med det spåret och Tora skrev jag redan igår att jag inte ser som ond för hon har inte gjort något i mina ögon som placerar henne i den kategorin, än så länge.
Mammas inlägg har jag läst igenom och tycker hon verkar komma med vettiga teorier och det finns inget i dagsläget som skulle sätta henne åt det onda hållet för min del just nu.

Angående mitt (Sasses) namn på Sednas lista så håller jag givetvis inte med om att jag ska stå med på den, men även om hon haft någon form av info så kan hon omöjligt veta allt och hon har fel om min roll. Ser dock att typ alla som finns på den listan hävdar samma sak som jag ;)
Men att det finns någon ond på listan stämmer säkert.

Så du tror fortfarande att cirkus sitter i lyan? Du ser ingen möjlighet i att hon är god och felaktigt misstänker dig, om du är god?

Det är klart att jag ser den möjligheten, som jag skrivit flera gånger håller jag alla möjligheter öppna. Jag har många - för att inte säga alla - på min misstankelista.

Ifall du hade fått en sia i paket, den som då skulle få spioninfon borde ju se att du siat Snurrfian och då skulle du ju antagligen bli lite misstänkt om Snurrfian sen åkte och du inte riktat misstankar mot henne. Hänger du med?

Jag säger alltså inte att det är så, men jag vågar inte godförklara dig för att du riktade misstankar mot Snurrfian, du har lurat mig för många gånger för det! ;)

Du tror alltså att spioninfon innehåller både info om vem som fått ett paket och hur personen använt informationen? Så mycket info har inte jag gett när jag varit LL, men monster är ju lite förtegen med vad för info som ges så det är möjligt att så mycket info ingår.

Att du inte godförklarar mig är helt ok, jag hade inte gjort det med dig om rollerna vore omvända, jag bara hängde inte med på ditt resonemang. :)

Fast varför är det osannolikt?

Jag tänker inte heller fokusera på Mammas nu, det var mest ett inflikande till att jag tyckte det vore vågat att godförklara Mammas för misstankarna på Snurrfian.

Dels därför att jag inte tycker den infon brukar ges till spioner. Får en info om paketen brukar det ofta var vem som får paketet och vad det innehåller. Ex "myrten får ett paket innehållande en sia" Det brukar inte stå vem motagaren väljer att använda det på. Dessutom är det osannolikt att spioninfon innehåller all tänkbar info(jag tror inte monstermom skulle vara så hemlighetsfull kring det då). Cirkus förslag på spioninfo tycker jag känns rimlig. Men det här är ju teorier från mig som bygger dels på min egen erfarenhet av spionrollen(både när jag själv har haft den och i övrigt) och dels på hur monstermom utryckt sig kring infon.

Ingen har ju godförklarat Mammas pga det heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 407
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 924
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 055
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka