En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du tror alltså att spioninfon innehåller både info om vem som fått ett paket och hur personen använt informationen? Så mycket info har inte jag gett när jag varit LL, men monster är ju lite förtegen med vad för info som ges så det är möjligt att så mycket info ingår.

Att du inte godförklarar mig är helt ok, jag hade inte gjort det med dig om rollerna vore omvända, jag bara hängde inte med på ditt resonemang. :)
Jag vet inte vad jag tror, men jag vill inte utesluta någonting, det hålls ju trots allt hemligt. Och jag vet att jag deltagit i lekar där allas val ingått, även båda dem så omöjligt tror jag inte det är.

Jag vet inte vad jag tror, men jag vill inte utesluta någonting, det hålls ju trots allt hemligt. Och jag vet att jag deltagit i lekar där allas val ingått, även båda dem så omöjligt tror jag inte det är.

Det är ganska stor skillnad på uttryck här känner jag det är ju ingen som har uteslutit möjligheten?

Vem är det du räknar som huvudmisstänkt :confused:? Både Mirtai och cirkus hålls ju nsom goda av flera stycken?

Eftersom cirkus verkar ha som högsta mål att få mig lynchad har jag väldigt svårt att avskriva henne från misstankelistan och jag börjar tro att jag var rätt ute redan från början, precis som Pilot.

Det är ganska stor skillnad på uttryck här känner jag det är ju ingen som har uteslutit möjligheten?
Nä, inte uteslutit, men någon (minns inte vem, kan inte kolla upp nu) skrev att hon var neutral, möjligtvis mot god pga misstankarna mot Snurrfian. Det upplevde jag som lite vågat bara, men så är jag smått paranoid också. ;)

Frågan är vem jag ska rösta på ikväll?
Du det undrar jag också.

Jag har svårt att tro att både du och cirkus är onda. Tror inte ulvarna vinner på att två onda ställs mot varandra och att man offrar en ond nu när de är så pass få onda kvar......
Inte omöjligt men tveksamt.

Vad jag funderar på är om båda är goda. Det är så pass mycket teorier i omlopp att ulvarna behöver inte göra så mycket avancerade saker egentligen. Dom kan bara luta sig tillbaka och vänta på tills de goda röstat ut varandra. Lite understödjande röster då och då och några bra inlägg för att hålla misstankarna borta. De onda vinner ju när de är fler än de goda.

Sen då om en är god och än är ond. Det är mycket värre för jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall tro.

Idag är det några andra uppe på tapeten och då Cirkus som även var uppe igår. Idag verkar dock många hålla Cirkus för god och jag är ju inte så insatt eftersom jag bara hoppade in några timmar innan dl igår och har inte lusläst leken så jag antar ni andra fått upp ett spår som gått mig förbi. Även nu när Vira lagt Cirkus lägre ner på misstankelistan. Så jag avvaktar med det spåret och Tora skrev jag redan igår att jag inte ser som ond för hon har inte gjort något i mina ögon som placerar henne i den kategorin, än så länge.
Mammas inlägg har jag läst igenom och tycker hon verkar komma med vettiga teorier och det finns inget i dagsläget som skulle sätta henne åt det onda hållet för min del just nu.

Angående mitt (Sasses) namn på Sednas lista så håller jag givetvis inte med om att jag ska stå med på den, men även om hon haft någon form av info så kan hon omöjligt veta allt och hon har fel om min roll. Ser dock att typ alla som finns på den listan hävdar samma sak som jag ;)
Men att det finns någon ond på listan stämmer säkert.

Min fetning.

Varför inte? Tycker du att du och sasse gjort något som gör att du borde godförklaras? Både du och Sasse har ju väldigt oaktiva och jag tycker inte det ni gjort säger så mycket åt något håll alls faktiskt. Så jag tycker det är väldigt konstigt att du protesterar när någon tycker du ska kollas upp? Alla bör ju kollas upp i en lek och det är väl knappt någon som har haft teorier om er, åt något håll?

Det sedna har sagt är att ni borde kollas upp, inte att ni är garanterat onda. Väldigt stor skillnad.

Nä, inte uteslutit, men någon (minns inte vem, kan inte kolla upp nu) skrev att hon var neutral, möjligtvis mot god pga misstankarna mot Snurrfian. Det upplevde jag som lite vågat bara, men så är jag smått paranoid också. ;)

Jag skrev att jag var osäker möjligtvis åt goda hållet så det är nog mig du menar. För mig är det en väldigt stor skillnad på det och godförklarad. Det måste ju gå att teoria om saker som talar till någons fördel utan att folk tror den personen är godförklarad! Jag tittar mycket på vad som talar till folks fördel och inte bara på vad som talar till deras nackdel. jag måste ju kunna lufta sådanna teorier utan att någon helt felaktigt vinklar det till någon sorts godförklaring.

Jag ser för övrigt inte det vågade i att ha folk olika mycket misstänkta? Alltså jag fattar inte. Vad är det vågade i att för tillfället ha tex dig och dentaku som mer misstänkta än ex. Mammas och cirkus?

Jag mår risigt för tillfället ska tilläggas så det kan göra att jag har svårare att ta till mig det du skriver kan vara därför jag inte förstår ditt resonemang.

Min fetning.

Varför inte? Tycker du att du och sasse gjort något som gör att du borde godförklaras? Både du och Sasse har ju väldigt oaktiva och jag tycker inte det ni gjort säger så mycket åt något håll alls faktiskt. Så jag tycker det är väldigt konstigt att du protesterar när någon tycker du ska kollas upp? Alla bör ju kollas upp i en lek och det är väl knappt någon som har haft teorier om er, åt något håll?

Det sedna har sagt är att ni borde kollas upp, inte att ni är garanterat onda. Väldigt stor skillnad.

Säger absolut inte att vi inte ska kollas upp. Sasse var ju som sagt inte så aktiv så fullt förståeligt att inte ha koll på var ni hade henne och har mig eftersom jag inte skriver 100 inlägg i timman.
Det är ju svårt att lägga någon åt något håll om det inte finns så mycket att gå på.

Men jag tolkade hennes lista som att den var över just misstänkta i hennes ögon, och då förstår jag inte riktigt vad Sasse gjort för att hamna på den.

Det är väl ingen som är fixerad?

Om en god åker ut och den gett intryck av att ha extrainfo så är det för mig solklart att det är bra att kika på den personens inlägg och framförallt de senaste.

Det är klart att man ska kolla upp dem men folk verkar helt ha släppt det LenaH skrev nu och jag blir fundersam på varför.

Jag skrev att jag var osäker möjligtvis åt goda hållet så det är nog mig du menar. För mig är det en väldigt stor skillnad på det och godförklarad. Det måste ju gå att teoria om saker som talar till någons fördel utan att folk tror den personen är godförklarad! Jag tittar mycket på vad som talar till folks fördel och inte bara på vad som talar till deras nackdel. jag måste ju kunna lufta sådanna teorier utan att någon helt felaktigt vinklar det till någon sorts godförklaring.

Jag ser för övrigt inte det vågade i att ha folk olika mycket misstänkta? Alltså jag fattar inte. Vad är det vågade i att för tillfället ha tex dig och dentaku som mer misstänkta än ex. Mammas och cirkus?

Jag mår risigt för tillfället ska tilläggas så det kan göra att jag har svårare att ta till mig det du skriver kan vara därför jag inte förstår ditt resonemang.
Nej, det var inte en protest så sett, utan mer ett utvecklande av det hela med min synpunkt.

Säger absolut inte att vi inte ska kollas upp. Sasse var ju som sagt inte så aktiv så fullt förståeligt att inte ha koll på var ni hade henne och har mig eftersom jag inte skriver 100 inlägg i timman.
Det är ju svårt att lägga någon åt något håll om det inte finns så mycket att gå på.

Men jag tolkade hennes lista som att den var över just misstänkta i hennes ögon, och då förstår jag inte riktigt vad Sasse gjort för att hamna på den.

Hon utvecklade ju tyvärr inte så mycket, men den hade ju med röstningsmönstren att göra. Hon skev ju att hon kollat på röstningarna. Om jag ska gissa vilt så hamnade sasse på listan just för att hon inte varit så synlig men som sagt vild gissning.

Det är klart att man ska kolla upp dem men folk verkar helt ha släppt det LenaH skrev nu och jag blir fundersam på varför.

Vad är det du syftar på som Lena skrivit? Jag fick inte intryck av att hon skulle ha extra info? Har du hittat sådanna inlägg.

Har inte kikat så mycket på lena efter att hon åkte jag röstade på just henne så jag hade jag hade ju lite koll innan(annars hade jag ju inte röstat). Det är möjligt att jag missat något så kan du dela med dig av något är det jättebra.

För att jag tycker det att hon blev så väldigt desperat att sätta mig som ulv istället för att se några andra möjligheter. Om en person som ärkonstaterat god och som flera tror har extrainfo kommer med en teori och fundering är det i allafall för mig en bra startpunkt. Men om man är ond så förstår jag om man vill motarbeta det.
Jag håller med dig om Desperationen när det gäller Dentaku, min ulvradar går igång på sånt och det har varit mer rätt än fel att den som reagerar stakt på en misstanke har en anledning så att säga.

Det jag känner mig tveksam till är att du hänvisar till Sednas lista, jag förstår inte poängen att be någon gå efter en tredje parts lista.

Menar du att du tror Sednas lista är korrekt helt och håller i dina ögon? Jag är tveksam till att hela listan grundar sig på information, det låter otroligt att hon fått den den mängden själv. Vad jag förstår så var hon inte ens säker själv utan skulle kolla upp.

Nej, det var inte en protest så sett, utan mer ett utvecklande av det hela med min synpunkt.

Okej, det är såklart du får jag blir bara rätt frustrerad över att folk börjar prata om godförklaringar bara för att man lyfter fram saker som talar till någons fördel. För mig är det absolut inte det utan ett sätt att bolla tankar och teorier. Känner att jag kanske blev lite otrevlig så ber om ursäkt för det. :)

Har kikat närmare på några av Gabbys inlägg, eftersom jag kände att hon är en av dem jag har absolut noll koll på. Plockade med citaten jag har läst samtidigt, eftersom leken är så hopplöst stor.

Alltså, jag tycker det är jättesvårt att analysera allt som alla skriver, så jag försöker börja med det jag vet säkert och utgå ifrån det. Har en teori som legat och gnagt lite hela dagen, men har inte varit säker på om jag borde skriva ut den eller inte. Både för att jag kanske blir jättemisstänkt, och för att jag inte vet om det är dumt att avslöja för lyan hur jag tänker, men kanske framför allt egentligen för att jag inte vet om det öht ger något. Men nu orkar jag inte nojja längre :p

Jag tyckte det var lite konstigt att lyan valde att käka Pilot. Sedan finns ju kopplingen till Asko genom att Pilot röstade på henne i första röstningen, och det känns inte som en rent sammanträffande.
Det skulle såklart kunna ha tagit Pilot bara för att de såg henne som ett säkert käk, men sedan tänkte jag att de kanske trodde/hoppades på att hon hade en viktigare roll?

Lyan kanske trodde att Pilot var siare som hade siat Asko, och att q4 sedan fått info genom en spionrad. Vi sa ju att det verkade som ett konstigt drag att sia Asko eftersom hon knappt varit aktiv, men i och med att Pilot röstade på henne så har hon ju ändå haft någon slags misstanke så det hade kanske inte varit så långsökt att tro att Pilot hade velat få koll på henne, även om hon inte hade mycket till motivering att gå på.
Jag vet inte riktigt vad det skulle betyda om jag har rätt eller hur jag ska resonera vidare, men det är det enda jag har kommit fram till idag så nu skriver jag det i alla fall...
Här ser vi att Gabby var först(?) med att lyfta teorin med Pilot och cirkus - dock inte så många minuter före mig och jag tror att vi skrev oberoende av varandra dvs att jag började innan jag såg hennes inlägg även om jag inte kommer ihåg säkert. Jag tycker inte att det är en konstig teori att ta fram.

Jag håller med om att quarter4evers röst på Asko känns lite märklig. Noterar att en teori är att de sitter i lyan ihop, och det låter som att det skulle kunna vara möjligt. Men typ precis alla andra scenarion känns lika möjliga så jag känner inte att jag vill haka på det spåret just nu. I och för sig har jag ingen annan bättre teori själv och någon måste man ju rösta på så jag börjar känna mig något stressad just nu :arghh:

Noterar också teorin om att Snurrfian skulle ha gjort en tabbe, men så tolkar jag nog inte den specifika kommentaren som åsyftas. Förstår dock inte heller riktigt hennes tankspår att lyan "borde" ha försökt få igång ett drev på q4?

Trots att jag haft mycket tid idag så har jag inte lyckats komma fram till något, men nu känner jag att jag måste rösta :crazy:.

Jag tycker att quarter4evers röst på Asko är det som jag reagerat mest på idag. Jag tycker att teorin om att de försöker spela ut varandra eftersom de sitter i lyan ihop och vill skaffa alibi låter trolig. Asko har haft dåligt med tid + ska hålla i nästa lek så hon kanske gått med på att offra sig? Men sedan finns också möjligheten att Q4 är god med info och därför försöker få ut Asko, även om det kanske skulle varit dumt att sia en inaktiv spelare som någon (hinner inte kolla vem) påpekade. Men det kan ju vara så att q4 inte är så van att vara i den sitsen heller. I vilket fall så pekar det mot att Asko är ond.

Gabby_Ossi röstar på Asko
Jag förstår vad ni menar, jag hängde knappt med i vad som hände själv och jag kan inte undgå att känna mig lite lurad trots att Asko faktiskt visade sig vara ond. :cautious: Men oavsett om det var lyan som drog igång det eller inte så tror jag definitivt det gömmer sig en del ulvröster på Asko.

Det som känns lite vagt misstänkt här är att det skulle kunna vara så att Gabby försöker att hålla alla dörrar öppna tills hon ser att det är kört för Askos del och därför väljer att rösta på denne. Dock så vet jag inte, det skulle lika gärna kunna vara en god Gabby som velar in i det sista, vilket kanske är helt normalt med tanke på hur förvirrat läget var i den röstomgången. Hon låter rätt tveksam till att Q4 har info vilket skulle kunna ses som ett försök att misstänkliggöra Q4 - men å andra sidan vill jag minnas att jag uttryckte mig mer misstänksam mot Q4 än jag var den kvällen för att jag inte ville att hon skulle bli ulvmat under natten, och det kan mycket väl hända att Gabby tänkte i liknande banor.

Så min slutsats av den senaste halvtimmens genomgång? Gabby är kanske god och kanske ulv :meh:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 407
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 924
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 055
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka