En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker som sagt sitta och kolla genom framför allt senaste dagens diskussion men även försöka se mönster i det längre tillbaka. Att folk väljer att rösta på någon som beter sig konstigt, på gränsen till rabiat, ser jag inte som så underligt så även om jag kommer att kolla en hel del på hur rösterna föll så handlar det kanske inte så mycket om vilka som röstade på just mig.

Öhm det här talar ju emot mig själv men jag tror ju att ulvarna gärna ville undvika att vara med att rösta ut dig. Men en eller ett par onda är det nog ändå troligt att det gömmer sig i rösterna.

19:15 Mirtai röstar på Dentaku

19:16: cirkus röstar på Dentaku

21:10 mammas röstar på Dentaku

21:24 Lobelia röstar på Dentaku

21:47 gabby_ossi röstar på Bollen__

21:53 Hedinn röstar på Dentaku

21:56 Tora röstar på Bollen__

21:57 Vira röstar på Dentaku

22:00 Matmissbrukaren röstar på Dentaku

22:00 Dentaku röstar på Gabby_Ossi

22:00 glömmerallt röstar på Gabby_ossi

22:00 bollen__ röstar på Mammas

Jag är banne mig benägen att skriva Dentakus namn i grönt.

Nu är jag förvirrad, varför just dom.

Lite nyfiken hur du tänker sambandet med rösten, om du nu menar att det är ett samband.

Alltså de var överst på min lista över misstänkta precis innan uppdateringen kom och att jag(högst sannolikt) hade fel om dentaku ändrar inte på de misstankarna. Bollens röst och framförallt motivering är allmänt skum också känner jag såhär spontant.

Jag tänker hädanefter i allafall ha Dentaku som god och förutsätter att hon är borgmästare.
Jag har aldrig förut varit med om en borgmästare som avbrutit lynch och hela grejen är väldigt intressant. Jag förstår nu varför D varit så jäkla skum, det är helt enkelt för att locka fram ulvar ur lyan och kunna gå igenom röstlistan nu. Skitsmart och BRA taktik för att gynna den goda sidan. För jag har ju försökt ge D chansen att rätta in sig i ledet och lyssna, men nu fattar jag taktiken - idén har varit att vara rabiat och se vilka som nappar på betet. Jag var danspartnern redan från början. Satan vad smart spelat.

Jag var snarare orolig över att jag stod på menyn.

Alltså om du har den roll jag tror och ulvarna misstänkte det var det ju rätt självklart att de ville bli av med dig, farlig roll för ulvarna. Det kan ju också vara så att Sedna träffade rätt på många ulvar och ulvarna ville ha ut dig för att sedan kunna peka på att hon minsann hade fel.

Jag tänker hädanefter i allafall ha Dentaku som god och förutsätter att hon är borgmästare.
Jag har aldrig förut varit med om en borgmästare som avbrutit lynch och hela grejen är väldigt intressant. Jag förstår nu varför D varit så jäkla skum, det är helt enkelt för att locka fram ulvar ur lyan och kunna gå igenom röstlistan nu. Skitsmart och BRA taktik för att gynna den goda sidan. För jag har ju försökt ge D chansen att rätta in sig i ledet och lyssna, men nu fattar jag taktiken - idén har varit att vara rabiat och se vilka som nappar på betet. Jag var danspartnern redan från början. Satan vad smart spelat.

Mm, kan vara relevant och gå tillbaka och kika på hur tidigare teorier mot dentaku sett ut också.

Kanske får omvärdera en hel del.

Om jag förut lyfte vad jag tyckte talde till Mammas fördel så är det dags att snacka nackdelar nu. Den där rösten skaver.

Jag tycker liksom det är tredje rösten som gör en ström och rösten kändes medflytande. Kan ha berott på tidsbrist från Mammas sida men den är ändå skum den där rösten.

Alltså om du har den roll jag tror och ulvarna misstänkte det var det ju rätt självklart att de ville bli av med dig, farlig roll för ulvarna. Det kan ju också vara så att Sedna träffade rätt på många ulvar och ulvarna ville ha ut dig för att sedan kunna peka på att hon minsann hade fel.

Ulvarna behöver ju egentligen inte känna till vilken roll en god spelare har i det här läget, bara det faktum att en spelare som de vet är god har mycket misstankar mot sig gör ju att den personen med stor sannolikhet saknar skydd.

Rätta mig om jag har fel men skulle det inte också kunna vara så att Borgmästaren är övertygad om att Dentaku är god (pga sia eller övertygelse eller vad som helst) och stoppade lynchningen?

Egentligen spelar det ingen större roll för som det är nu så verkar det som om D med största sannolikhet är god (om det inte bara är någon som verkligen tror att hon är god utan några sior och liknade). För inte kan ulvarna ha fått den förmågan nu när enhörningen är död?

Rätta mig om jag har fel men skulle det inte också kunna vara så att Borgmästaren är övertygad om att Dentaku är god (pga sia eller övertygelse eller vad som helst) och stoppade lynchningen?

Egentligen spelar det ingen större roll för som det är nu så verkar det som om D med största sannolikhet är god (om det inte bara är någon som verkligen tror att hon är god utan några sior och liknade). För inte kan ulvarna ha fått den förmågan nu när enhörningen är död?

Ja läs inläggen som kom efter uppdateringen så ser du att det redan tagits upp.

Jag förstår inte vad det är för förmåga som du menar att ulvarna skulle fått??? De kan ju få paket som alla andra men varken de eller övriga får ju sina roller ändrade under spelaets gång.

Alltså de var överst på min lista över misstänkta precis innan uppdateringen kom och att jag(högst sannolikt) hade fel om dentaku ändrar inte på de misstankarna. Bollens röst och framförallt motivering är allmänt skum också känner jag såhär spontant.
Okej, det var så du tänkte, fick för mig att röstningen som sådan och att dentaku seglade upp som godkanditat påverkade.

Hmm behöver kolla mer på lobelia, känns som om jag har noll koll på vad hon gjort i leken hittills. Inget som sticker ut uppenbarligen då borde jag ju komma ihåg det...

Okej, det var så du tänkte, fick för mig att röstningen som sådan och att dentaku seglade upp som godkanditat påverkade.

Nä det var snarare ett påpekande av attt det inte minskade de misstankar jag redan hade.

Lutade åt att rösta på bollen tills jag såg gabbys röst. Tidigare på dagen var jag ju inne på hedinn och dentaku också( alltså att hedinns skulle kunnat alibiröstat på dentaku om de var ulvar ihop men den ideen har ju ändrats nu.)

Jag är enig om godförklaringen, jag reserverar mig en ytt-pyttig bit. Det kan vara en borgmästare som tror att Dentaku är god men har fel. Nästan försvinnande liten risk tror jag, men helt kalrt möjlig.

Generellt tycker oups jag gjorde fel poster som meningslösa, det något både onda och god kan skriva och beror nog mer på spelstil/personlighet än på om man är ond eller god.

Jag är också tveksam till om det var taktik från Dentaku, det är i och för sig ointressant vilket, men resultatet är väl sisådär. En person som beter sig skumt dra säkert till sig både onda och goda röster i en salig röra. Det lär vara sällsynt att få ett entydigt svar vid massröstningar.

Jag är enig om godförklaringen, jag reserverar mig en ytt-pyttig bit. Det kan vara en borgmästare som tror att Dentaku är god men har fel. Nästan försvinnande liten risk tror jag, men helt kalrt möjlig.

Generellt tycker oups jag gjorde fel poster som meningslösa, det något både onda och god kan skriva och beror nog mer på spelstil/personlighet än på om man är ond eller god.

Jag är också tveksam till om det var taktik från Dentaku, det är i och för sig ointressant vilket, men resultatet är väl sisådär. En person som beter sig skumt dra säkert till sig både onda och goda röster i en salig röra. Det lär vara sällsynt att få ett entydigt svar vid massröstningar.

Fast alla röstade ju inte på Dentaku vilka som gjorde det när de gjorde det och med vilken motivering tycker jag är väldigt intressant. Också de röster som inte kom på dentaku är ju som jag nämnde tidigare mycket intressanta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 395
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 922
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 053
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka