En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla ulvar kan ju inte rösta på samma person. Såååå korkade är dom nog inte.

Så jag kan nog tänka mig att det måste bli en viss spridning.

Men även som god så bidrar man till det. Tex så trodde jag inte att Koppen var ond och jag var osäker på om Mirtai var ond. med tanke på hur röstningen slutade så lutar jag så länge åt att även Mirtai är god för tillfället.

Då är det svårt att inte skicka iväg sin röst som ströröst. För inte kan jag rösta på någon som jag tror är god bara för att själv inte bli misstänkt som ond.

Varför tänker du att röstningen tyder på att mirtai är god? :)

Vad tänker du att vi kan läsa ut av detta? Om jag förstått det rätt visste lobelia1 inte om ulvarna och ulvarna inte henne, så hennes teorier om röstningen kan inte säga så mycket tänker jag? :)
Nä så sett är det korrekt!
Men icke destomindre var hon ( Lobelia 1 ) ond
och därför tycker jag det är intressant med hennes kommentarer innan nattDL-resultatet blev upplagt, och då menar jag inte bara röstningskommentaren
för någonstans borde det kunna vara lite sett med en onds ögon, även om hon var själv utanför lyan.

Alltså - jag har lite bekymmer.
Jag tycker @quarter4ever beter sig "out of character" som lägger en så tidig röst, tvärtemot vad hon igår sa att hon vill/brukar göra och på ganska lösa grunder.

Samtidigt kan jag inte annat än hålla med - @Askos frånvaro säger jag inget om men det lilla hon skrivit har ju inte mycket substans alls?

:banghead:

Jag kollade upp @Asko s inlägg lite förut och majoriteten var ursäkter för bristande aktivitet så ja inte mycket substans där.

Gaah, jag som trodde det skulle bli något enklare till denna röstningen, men än så länge hittar jag ännu mindre att gå på idag :banghead:

Alltså om det var två onda från lyan så hade dom ju vetat om varandra. Just därför att jag tyckte Hedinn var så säker på att Koppen var god så var jag inne på att också Koppen var ond.

Ja men såklart. I min tankegång glömde jag bort att vi utgick från förutsättningarna innan lynchen, alltså innan vi visste att Koppen var god.

Jag har inte hänger inte med, jag har inte någonstans sett någon som varit tvärsäker inför DL 1 i någon lek ( med undantag av Q1 som i sin första lek efter att jag mistänkt henne i en svag teori viste att jag var i Lyan- jag var ängel) . Hur drar du slutsaten? Och varför hålla kvar vid teorin om hälften visar sig vara fel?
Jag har skrivit flera gånger att JAG upplevde Hedinn som tvärsäker (dvs det hon skrev lät tvärsäkert i förhållande till andras lite mer vagare stil).

Jag röstade inte på Koppen igår. För jag trodde inte hon var ond. Så jag vet inte hur du menar att jag håller fast vid en teori där hälften visade sig fel. Snarare visade sig hälften rätt då Koppen var god (precis som jag trodde).

Lobelia: "Q4 är alltid skum men ibland kommmer hon med bra idéer, svårt att sortera dem från de dåliga och ogenomtänkta också. Även om jag tyckte Q betedde sig på snudden till oförskämt när hon inte respekterade att jag har en ny roll så tror jag mest att det är så Q är, nyfiken och vill gå till botten med saker och så verkar hon fastna i ett spår. För mig är det inte något tecken på ondska eller för den delen godhet. Det bara är så."
@Sedna Här är ett sådant exempel på hänvisning till tidigare lekar. Jag tycker att dom dyker upp titt som tätt.
Just detta är inte en direkt hänvisning till andra lekar utan en hänvisning till hur Q4 brukar bete sig. Det är förmodligen ofrånkomligt. Jag kan liksom inte glömma hur en person agerat tidigare eller bortse från det. Däremot kan jag inte använda det som teori när jag röstar.

Från dig att du vet att quarter4ever är god? Hur kan du annars säga att det gick åt "en annan god" när det gick mot koppen? Å andra sidan, om nu Q är god och bra för goda att ha kvar, varför är då lyan nöjda över att hon inte åker?

Å andra sidan så finns det ju flera onda utanför lyan, så inte ens lyan är säker på vem som är ond utanför lyan och vem som är god(vilket ju blev uppenbart när de valde käk)- men i sak håller jag med dig Mammas, det luktar lite blooper

Noterar att Q4 ursäktar någon annan pga denne sagt att det var dåligt med tid, men inte när det var jag som sa att jag skulle komma ha dåligt med tid igår? :cautious:

Jag har inga problem med din frånvaro igår, det är det du skrev efter din missade röstning som jag har problem med.
Absolut att mormor ska gå före att delta i en lek,
där valde du rätt.

Nä så sett är det korrekt!
Men icke destomindre var hon ( Lobelia 1 ) ond
och därför tycker jag det är intressant med hennes kommentarer innan nattDL-resultatet blev upplagt, och då menar jag inte bara röstningskommentaren
för någonstans borde det kunna vara lite sett med en onds ögon, även om hon var själv utanför lyan.

Håller inte med här, en ond utanför lyan har nog lika mycket (dvs lika lite :p) koll som random bybo. Eller ja, så funkar det för mig iaf. :p

Har läst i leken hela dagen, men inte gått tillbaka och kollat så mycket utan läst och kommenterat lite. Har gått tillbaka och kollat på några spelare nu, då jag tycker leken är för stor för att jag ska klara att hålla koll på alla så får jag ta några i taget - de som jag tycker utmärkt sig på något vis, för mig.
Pilot Jag reagerade på Pilots röst på Asko igår. Först för att jag inte riktigt kunde läsa vad som stod men sedan efter förklaring så var det en väldigt tunn teori tycker jag. Dock en förstadags teori så man kanske inte ska läsa in allt för mycket, vilket Pilot förklarat med att hon hade ont om tid och ville hinna rösta. Idag håller hon inte Asko mer misstänkt än någon annan vilket gör att jag köper att det var en typisk första DL röst. Sen håller hon LenaH till det goda hållet, pga att hon är tveksam på Cirkus och att Koppen som åkte ut var god. Detta sticker ut för mig och gör att det är en användare jag vill hålla ett extra öga på och gärna se mer av.

Asko har varit på tapeten lite idag men – det som ifrågasätts verkar vara varför Asko inte var vaken, varför hon inte läst mer i leken, ända sen igår osv osv. Väldigt mysko att bli ifrågasatt för att man har lite tid eller somnat. Dock så hoppas jag att Asko får tid att skriva mera, men jag tycker inte att det känns rätt att misstänka en person så hårt pga aktiviteten, eller bristen på den.

Detta får quarter4ever att sticka ut. På vilket sätt vet jag inte än. Jag tycker att q4 är svår att läsa för hon skriver mycket och grottar ner sig i massor och hittar ofta saker. Vilket ju är viktigt för leken och därför blir jag så förvånad av den tunna teorin på Asko, som baseras på Askos frånvaro i leken. Men Q4 brukar skriva mycket så kanske jag hinner få grepp om henne och se mer hur hon tänkte.

Sen reagerade jag också på Gabby_Ossi vilken jag röstade på igår, för jag tyckte att teorin mot Sedna var ytterst märklig. Finner det även märkligt som några påpekat idag, att hon fann det troligt att Koppen var ond men ville inte rösta på Koppen. Det måste ju alltid vara bäst att rösta på den person man starkast misstänker som ond, och förhoppningsvis bidra till att få ut den personen. Naturligtvis kan den vara god, precis som Koppen var igår men, det visste ju ingen före resultatet kom.

Å andra sidan så finns det ju flera onda utanför lyan, så inte ens lyan är säker på vem som är ond utanför lyan och vem som är god(vilket ju blev uppenbart när de valde käk)- men i sak håller jag med dig Mammas, det luktar lite blooper

Sant, men som ulv är min erfarenhet att andra onda utanför lyan inte riktigt räknas. Fast nu kanske jag återigen dömer folk efter hur jag fungerar. :p Men ja, det får snurrfian att bli skummare i mina ögon iaf.

Just detta är inte en direkt hänvisning till andra lekar utan en hänvisning till hur Q4 brukar bete sig. Det är förmodligen ofrånkomligt. Jag kan liksom inte glömma hur en person agerat tidigare eller bortse från det. Däremot kan jag inte använda det som teori när jag röstar.
Nä men det är likväl en hänvisning till hur det brukar vara. Är man med för första gången så har man ju inte en aning om hur det brukar vara.

Vad menar du här (min fetning)? Att du inte vill hänga på drevet på koppen som verkade på gång kan jag relatera till, men vilket annat drev vill du inte hänga på, ingen av de övriga har fått mer än en röst och att kalla en röst ett drev är klart till att överdriva.

Så här såg röstlistan ut när du röstat.

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas

Cirkus hade också två röster och det var många som hade reagerat på Qs sätt att skriva och jag trodde nästan att det skulle bli ett drev mot henne. Att det inte blev det är möjligtvis något att fundera på, ulvarna borde ha sett sin chans att lyfta fram henne som misstänkt med många knepiga teorier som var lätta att lyfta fram som ulviga. Som sagt, Cirkus hittade jag inget som jag tyckte var ulvigt, koppen och Q trodde jag att det skulle bli drev emot eftersom båda är "lätta" att hitta teorier om. Så jag hade inte så mycket mer val än lägga en udda röst och då blev det Mammas eftersom jag saknade henne.

Fast det svarar jag ju på?

Eller du hade kanske inte hunnit läst det än? Jag börjar bli allt mer fundersam på varför det inte blev ett drev mot Q?

Jag tror att många (iaf jag) gärna avvaktar lite med Q. Jag vet inte alls vad hon har för roll men ju längre leken går och hon fokuserar så är hon bra att ha kvar om hon är god!

Därför väljer iaf jag att inte rösta på henne dag 1, även om hon skriver mer än jag någonsin skulle kunna producera och mycket av det är konstigt...

Lite så känner jag också, och jag gissar att lyan var nöjd med att det gick åt en annan god istället och gjorde inget åt saken.
@glömmerallt och @Mammas har ni följt hela diskussionen? Jag funderar ju över varför lyan inte såg chansen att rösta ut Q och vad det berodde på.

Jag har skrivit flera gånger att JAG upplevde Hedinn som tvärsäker (dvs det hon skrev lät tvärsäkert i förhållande till andras lite mer vagare stil).

Jag röstade inte på Koppen igår. För jag trodde inte hon var ond. Så jag vet inte hur du menar att jag håller fast vid en teori där hälften visade sig fel. Snarare visade sig hälften rätt då Koppen var god (precis som jag trodde).
Och jag undrar vad det är som får dig att anse att Hedin är tvärsäker. Jag har vara tankar om henne men kan inte sätta fingret på det, alla tankar är till hjälp att reda ut jättehärvan.

Och ja du hade hälften rätt, fel av mig.

Vill påminna om att i förra leken så hamnade jag och koppen högst upp på röstningslistan under en lynchning och vi båda var onda, så visst kan man ta risken då det visade sig vara värt det! Det slutade med att jag överlevde till slutet pga en liten godförklaring när koppen lynchades och visade sig vara ond.
Kanske lite konstigt om det skulle hända så tätt efter den förra leken ... å andra sidan så kan det vara just därför de gjorde så..
Fast nu var ju Lobelia1 enhörning och inte i lyan, så även om Q4 skulle vara ulv så jag tror att vi kan konstatera att det var genuina diskussioner och inte "spelat", eller hur menade du?

Alltså om det var två onda från lyan så hade dom ju vetat om varandra. Just därför att jag tyckte Hedinn var så säker på att Koppen var god så var jag inne på att också Koppen var ond.

Nu hänger jag inte med, trodde du koppen var god eller ond? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 449
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 933
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka