En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svar till dig och @Vira - ni har ju rätt, glömde att Lobelia åkte ut en gång redan :banghead:

Fast det hade kunnat vara en enhörning som försökt kommunicera med lyan ... men nu börjar det bli lite långsökt :grin:
Lite grann kanske, med tanke på att enhörningen inte visste mer än en bybo om vem hon skulle försöka kommunicera med :p.

Vad tänker du att vi kan läsa ut av detta? Om jag förstått det rätt visste lobelia1 inte om ulvarna och ulvarna inte henne, så hennes teorier om röstningen kan inte säga så mycket tänker jag? :)
Förutom att Q läste in saker som inte stod i Lobelia1s inlägg. Hon avfärdade klart och tydligt de senare uddarösterna som försök att styra röstningen i viss riktning. Hon avfärdade inte uddarösterna i sig.

Men teorierna kan inte betyda så mycket, det har du rätt i. Man kan för all del fråga sig varför Q drar upp det alls och då som en utröstads idé när det är hennes egna tankar.

:banghead: Hela diskussionen utgår från att jag svarar Lobelia 1... Så gå tillbaka och läs är mitt tips... Att ni inte ids läsa alla inlägg är inte mitt problem, men jag gillar inte att du med fler försöker få till att jag har gjort en tabbe.. Jag fattar för övrigt inte ens vad ni tror att jag skulle kunna veta?

Det kan nog bli ditt problem. Jag tycker du snärjer in dig själv. Om du är god bör du för alla godas skull försöka reda ut oredan. :)

Just den biten fattar åtminstone jag, Q (i likhet med några till) är ganska lätt att många reagerar på och därigenom drar på sig röster. Till fördel för lyan då om nu Q är god.
Vilket jag är tveksam till.

Dessutom menade du 14 goda väl?

Jo men varför skulle lyan vilja ha ut just någon som är lätt att få ut?

Att de kan försöka få rösterna att trilla iväg mot någon god är jag med på men varför just Q(om hon nu är god)? Dessutom kan ju ulvarna inte vetat vilka som var goda.

Jag ser din förklaring, men jag köper den inte. Jag har läst alla inlägg (iaf tom tabben), och de du citerade nu två gånger. Och jag tycker inte att din förklaring håller. Om du sedan är en god som ställde upp ett hypotetiskt scenario eller en ond som tabbade dig vet jag dock inte.
Du får tro vad du vill, för mig känns det ganska så glasklart när man läser...

Ju mer jag tänker på @Asko och @quarter4ever så får jag uppfattningen att de kan sitta i lyan tillsammans och att Q försöker verka stensäker på Asko (som har dåligt med tid) och därigenom om Asko blir lynchad blir godförklarad.
Är jag helt ute och cyklar nu?

Att du gång på gång nämner dina miniulvar känns ju inte riktigt tryggt, för det är väl bara ulvar som får ulvbäbisar? ;)
Ha ha ha! Dom är lika luriga som ulvar och lika duktiga på att få mamma att göra som dom vill. Sen vet man ju aldrig. Pappan kanske är en ulv i fårakläder. Tror att även tomten har varit uppe på tapeten som den stolta fadern i denna tråden. Vet dock inte om tomten är god eller ond, det är nog delade åsikter om det.
Problemet är att en av dom har rött hår och det har ingen av oss :eek:. Så det kanske är brevbäraren som är fadern till honom (han är rödhårig :D)

Sen reagerade jag också på Gabby_Ossi vilken jag röstade på igår, för jag tyckte att teorin mot Sedna var ytterst märklig. Finner det även märkligt som några påpekat idag, att hon fann det troligt att Koppen var ond men ville inte rösta på Koppen. Det måste ju alltid vara bäst att rösta på den person man starkast misstänker som ond, och förhoppningsvis bidra till att få ut den personen. Naturligtvis kan den vara god, precis som Koppen var igår men, det visste ju ingen före resultatet kom.

Har gett lite fler förklaringar tidigare också, men ska man helt bortse från vem som hade röster sedan innan eller inte så var den jag "starkast misstänkte" just Sedna snarare än Koppen, för jag tyckte inget Koppen skrivit i sig var tillräckligt misstänkt. Jag tyckte att Sednas röst på Mirtai med den motiveringen hon hade var mer konstig än Koppens röst på cirkus som mest kändes som en "hämndröst". Det tillsammans med att jag hellre ville komma med en egen teori/tillföra något nytt till en teori istället för att bara haka på någon annan gjorde att jag valde S istället för K.

(Jag håller fortfarande inte med om Sednas motivering ang Mirtai men utan kopplingen till Koppen jag tyckte mig ana igår så tycker jag inte det är tillräckligt för att misstänka henne idag, då fanns det betydligt konstigare röstmotiveringar. Kanske till och med min egen :p )

Jo men varför skulle lyan vilja ha ut just någon som är lätt att få ut?

Att de kan försöka få rösterna att trilla iväg mot någon god är jag med på men varför just Q(om hon nu är god)? Dessutom kan ju ulvarna inte vetat vilka som var goda.
Alltså, jag förstod bara vad @Snurrfian försökte få fram men det säger mig inget om hennes roll.

Ju mer jag tänker på @Asko och @quarter4ever så får jag uppfattningen att de kan sitta i lyan tillsammans och att Q försöker verka stensäker på Asko (som har dåligt med tid) och därigenom om Asko blir lynchad blir godförklarad.

Med tanke på att det var ett sådant scenario i förra leken, som de båda lekte i, och det dessutom är så tidigt i en stor lek, så tycker jag det låter lite långsökt.

Den tanken har slaigit mig också.
Jag kan verkligen inte se någon anledning till den tidiga rösten på Asko.
Just att den är tidig, vad vill det signalera?
Det känns faktiskt mycket märkligt. Jag tycker dessutom att teorin är väldigt tunn och det finns ju flera som gjort betydligt märkligare saker. Det skaver helt klart

Det skulle kunna vara möjligt, ja. Dock så finns också möjligheten att Q4 vet något, eller att Q4 inte alls är så säker som det låter.

Med tanke på att det var ett sådant scenario i förra leken, som de båda lekte i, och det dessutom är så tidigt i en stor lek, så tycker jag det låter lite långsökt.
Eller inte... Jag har tittat tillbaka och @LenaH har en poäng, @Asko har skrivit att hon kanske borde ha avstått leken eftersom hon har dåligt med tid men försöker ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 477
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 968
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 802
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 093
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka