Huruvida Q4 satt på info eller om hon är i lyan och fejkar.
Jag hoppas och tror på att det bör bli lite tydligare imorgon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag satt i godan ro och läste+svarade lite här och där och helt plötsligt så hade tiden unnit iväg. Det såg ut som de flesta gjorde det samma.De flesta skulle jag tro? I varjefall på slutet när rösterna började trilla in.
Uppdatering!
Smörblomma var lycklig. Den här världen var så stor! Och överallt fanns det darrande små varelser som pep eller skrek när man klämde på dem - underhållning, var han än såg! Drottningen hade verkligen fört dem till en underbar plats! Han hade dock hört att här fanns mycket järn, men det hade han inte märkt så mycket av.
De andra älvorna var fortfarande nöjda med att studera de där märkliga dansarna, men Smörblomma hade tröttnat - han ville utforska den nya världen! Hitta någonting ännu roligare...
Han hade begett sig mot slottet han kunde se över trädtopparna, och blev förvånad när han upptäckte att där inte fanns någon vakt på post. Där fanns faktiskt ingen alls. Vilken besvikelse, ingen att leka med! Smörblomma lutade sig mot en träspak som stack ut ur väggen vid porten, kanske han borde stannat med de andra älvorna ändå. Det här var ju dödstrå-
*mrmrmrmrmrmrmrmrmrmrmrmr-duns!*
Spaken han lutat sig mot gick till fällgallret, med ett plötsligt muller släppte spärren och gallret föll ner över Smörblommas utsträckta ben. Nu fick han stifta närmare bekantskap med den här världens järn, och upptäckte under de få ögonblick han hade kvar i livet att han verkligen, verkligen inte tyckte om det...
Asko var Smörblomma (älva)
Natt-DL kl 10!
Snurrfian verkar ha snurrat in sig fullständigt. Jag tolkar, liksom flera andra, att Snurrfians kommentar tyder på att hon skulle veta att Q4 är god (i den mån det är möjligt att veta). Kan mycket väl vara så att Asko och Snurrfian satt i lyan ihop och ulvarna offrade Asko.
Jag kan inte förstå hur ni kan få det till en godförklaring när jag försöker fundera på varför det inte blir ett drev mot Q? Min slutsats är snarast att Q sitter i lyan och lyan av den anledning gör allt den kan för att Q inte ska bli misstänkt och det verkar den lyckas bra med... Vilket får mig att fundera över de som har dragit igång den här diskussionen... Jag konstaterad att det fanns ytterligare ett scenario som Mirtai la fram och då hade jag helt plötsligt godförklarat Q?
RIP PilotUppdatering!
Hopp! Skutt! Sprattel! Duns! Steg! Snurr! Skutt! Skutt! Smäll! Sprattel!
Jestanes... Det här dansandet var inte för veklingar minsann! Snickare Smed hade börjat känna benen mjukna redan för över en timme sedan, men kämpat tappert vidare ändå - det var något med hur älvorna (var kom de ifrån!?) stirrade på honom med oblinkande ögon som fick håret att resa sig över hela kroppen... Så länge de dansade höll sig älvorna på avstånd, men så fort de började sakta ner eller missa steg drog älvorna närmare. Och det var något intensivt i deras blick! Så de dansade vidare. Och dansade, och dansade, och dansade... Lancrekarlar var inga veklingar, de var vana vid hårt arbete i bergen hela dagarna, nog kunde de hålla igång en morrisdans! Även om det börjat bränna lite i musklerna vid det här laget...
Den känslan var dock ingenting jämfört med känslan som börjat bli alltmer pressande från andra regioner... Varje Skutt! kändes numer som om hans blåsa skulle explodera! Det gick inte att stå ut! Med en myckenhet sneglande kom snickare Smed fram till att ingen skulle märka om han smög runt en buske i fem sekunder. OK då, tio! (Kanske en minut eller så...) Det var många dansare, och älvorna följde rörelserna med fascinerade blickar, om Smed bara smög runt det här lilla trädet precis efter ett Stamp! så skulle...
Pust och stön, det gick! Äntligen fick han lätta på trycket! Han blundade i extas medan han noggrant vattnade Lancreskogen, och när han öppnade dem igen såg han... en ring av älvor, som såg på honom med glittrande ögon och grymma leenden.
- Öh... Sku...utt? försökte snickare Smed.
Men det kom han inte långt med.
De andra dansarna hörde skriken eka mellan träden, och la lite mer kraft i dansen. Den där Smed hade aldrig varit särskilt smart, helt klart.
Pilot var morrisdansare (bybo)
Dag-DL kl 22.00 ikväll!