En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian
21.46 Snurrfian röstar på Asko

21.48 Vira röstar på Asko

21.49 Sedna röstar på Asko
21.49 Hedinn röstar på Asko
21.50 Dentaku röstar på cirkus
21.50 Mammas röstar på snurrfian
21.52 Mirtai röstar på Snurrfian

21.53Artline röstar snurrfian.
21.53 Lobelia röstar på Asko

Jag har inte hunnit läsa allt så det kan ha hänt något på slutet som jag missat men här kommer min röst.

Jag tror det här inlägget ihop med Qs tidiga röst och hennes därtill svaga teori(enligt mig) är en hint om att hon har extra info så därför

glömmerallt röstar på Asko

dags att börja reflektera lite över det man ändå vet så här långt:
det bör ha gjorts en sia inatt
det bör ha delats ut ett paket, som antingen valts att användas eller inte
paketet kan ha innehållit (saxat från LL:s egen beskrivning)
Första säcken innehåller sia, extraröst, beskydd, förhäxning, bevittnande om det ges till en god/extrakäk om det ges till en ond.
Man kan då anta att ett antal personer nu har info om andra deltagare:
Siaren bör veta om någon är ond/ el god
brevbäraren bör veta att ett paket delats ut och hur utfallet av det blivit(?)
En ond dold roll är borta- ficktjuven ( enhörningen)

Deltagare:
1. Lilltess
2. bollen__
3. Asko
4. Mirtai
5. Snurrfian
6.Quarter4ever
7. cirkus
8. Mammas
9. Sasse
10. Pilot
11. Dentaku
12. Lobelia var Ficktjuv!
13. LenaH
14. Artline
15. Koppen var häxa
16. Vira
17. Sedna
18. Tora
19. Hedinn
20. glömmerallt
21. Gabby_Ossi

bollen__ röstar på Snurrfian
Först tyckte jag inte att kommentaren många reagerade på verkade speciellt märklig. Men efter att bla @Mammas fick upp mina ögon över hur man kan tänka, samtidigt som Snurris snurrar in sig en del och haft en hel del tankar kring hur lyan borde/har röstat. Det kanske är sån hon är, och det är svårt att förklara sig när man blir ifrågasatt det har jag också fått prova på, men min röst hamnar här idag.

Trots att jag haft mycket tid idag så har jag inte lyckats komma fram till något, men nu känner jag att jag måste rösta :crazy:.

Jag tycker att quarter4evers röst på Asko är det som jag reagerat mest på idag. Jag tycker att teorin om att de försöker spela ut varandra eftersom de sitter i lyan ihop och vill skaffa alibi låter trolig. Asko har haft dåligt med tid + ska hålla i nästa lek så hon kanske gått med på att offra sig? Men sedan finns också möjligheten att Q4 är god med info och därför försöker få ut Asko, även om det kanske skulle varit dumt att sia en inaktiv spelare som någon (hinner inte kolla vem) påpekade. Men det kan ju vara så att q4 inte är så van att vara i den sitsen heller. I vilket fall så pekar det mot att Asko är ond.

Gabby_Ossi röstar på Asko

Som jag ser det så är Koppen nästan alltid lätt att hitta en anledning till att lägga en röst på, Q är nästan likadan, så min fundering är om en lya inte vill avslöja sig så kanske det vore vettigt att lägga röster på två olika "enkla" om det nu inte är så att en av dem är med i lyan. Så av den anledningen funderade jag på varför lyan inte la någon röst på henne. Ännu mer intressant när någon som vi nu vet är ond la en röst där...

Okej då förstår jag lite mer hur du tänkte. :)

OM hon vore ulv två lekar i rad så är det ett smart drag att inte verka ond igen.
Jag var ängel i 3 av 4 lekar. Lotten är konstig och det vet folk.

I övrigt är det smart att aldrig verka ond, vem anser du ha nytta av att verka ond? och då specifikt i denna lek med dessa roller. Det kan finnas undantag.

@cirkus inte det minsta![/QUOTE]

Du menar på allvar att du misstänker mig pga en vad du tror är räddningsröst med ELVA kvar att rösta. Det märks att du är ringrostig

Nu vaknade min minsta ulv just. Mobilen på laddning och jag måste springa ifrån datorn.
Vet att teorin blir luddig men jag hoppas ni har överseende.
Tora röstar på Asko

Av den anledningen att hon skriver att hon läser men kommer aldrig till att kommentera något på riktigt. Det ser jag som att hon är upptagen på annat håll. Nämligen i lyan.
Dessutom har hon en ulv på sin avatar, så frågan är om det egentligen kan bli tydligare!

Nu måste jag rusa iväg och mata min minsting.

21.55 glömmerallt röstar på Asko
21.56 bollen__ röstar på Snurrfian
21.56 Gabby_Ossi röstar på Asko

Help, jag har försökt läsa ikapp - har t.o.m övergått till mest skumläsning pga tidspress men jag är bara på sidan 35 för ni har ju hunnit skriva upp till sida 43 redan :arghh:

Lobelia 2/lilltess har ju en roll som fanns när Lobelia1 också fanns,
så så sett kan det ha med saken att göra
att den rollen kan tycka något om den förra sas
men visst ,
jag gjorde nog en överreaktion på det hela, som jag skrev innan
I see your point...
men just själva frågan är väl ändå relevant?
tycker lobelia2/Lilltess att det var bra att älvorna käkade Lobelia 1
eller inte
det var iaf så jag menade det hela....
Känns lite skumt, om någon frågade en annan om denne tyckte att det var bra att de onda åt upp en ond så kan man väl inte räkna med att få något annat svar än ja? Såvida inte personen vill outa sig själv som ond :p

3. Asko hm ja här finns det inte mycket att ta på, bortsett från att hon är väldigt ...
frånvarande?:confused:
givetvis jobbigt med mormor igår, men var ändå inne och började kolla på det som hänt- sedan ingenting? Och missar röstningen...
Hon var ändå inne och skrev "Jag får nog läsa sida och kommentera efter hand då jag tror att jag inte hinner med alla sidorna därefter, nu var det på sida 12-13." vid 20,52, och om man är så trött att man somnar platt fall, vore det väl varit läge att rösta redan då? Här är det något som skaver!
Jag finner henne skum trots allt och undrar om den enda rösten hon fick på sig i första DL, kanske inte var så fel ute ändå, trots en av de mest underliga motiveringar jag stött på (hittills)@Pilot
Ja, jag var visserligen trött men jag trodde inte att jag skulle somna vid datorn sådär, därför hade jag ingen anledning till att rösta tidigt. Forts ...

med tanke på att jag vet vilken aktivitet ni hade förra leken då du satt i lyan så finner jag det svårt att tro på att du bara hunnit läsa 1-2 sidor sedan igår och inte ens vara inne idag i tråden och kommentera-
trots missad röstning igår, då det borde vara än mer angeläget!
Jag finner dig väldigt misstänkt så här långt, så vill veta mer om dig och dina tankar!

Vilket i sig är lite underligt, jag är ytterst medveten om att jag haft dålig närvaro i leken men att finna mig "väldigt misstänkt" pga det?? :cautious:

Och så ni vet så prioriterar jag inte leken allra högst upp IRL, det finns andra saker som är viktigare. Jag hade funderat innan leken började stryka mig från listan, kanske borde ha gjort det men nu när jag ändå är här så ska jag försöka fokusera mera :)

@Vira
@glömmerallt

det är det här jag reagerat på skrivet sent inatt
och sedan kommer det ....
ingenting?
Jag förstår absolut att IRL ibland kommer ivägen för leken, men det är ändå
konstigt.....
att skriva ett sådant inlägg efter missad röstning
och ändå inte komma med något?
och sedan säga att man kommit till sidan 14 idag när hon var på s12-13 enl egen utsago igår...
Jag vill infoga att jag sa att jag skulle läsa notiserna, sa inte att jag skulle svara på dem. Och så får jag faktiskt säga att jag kände mig alltför trött och ofokuserad för att analysera igår efter jag hade vaknat.
Idag använde jag inte datorn förrän nu till kvällen.

Än en gång lyfter jag fram de två inläggen som hon skrev sent igår kväll tätt efter varandra:

Jag får inte första inlägget att gå ihop med andra inlägget
Hon har redan sovit så trötthet borde det inte vara
Ja det har varit mycket i IRL innan, vilket jag har full förståelse för,
men att inte följa upp det hon skrev
att läsa notiserna, mer än att läsa en sida-två sidor
och inte komma med en enda kommentar om någon alls
det rimmar illa i mina öron

så därför väljer jag redan nu att rösta
quarter4ever röstar på Asko

Alltså det är lite mot reglerna att strunta i att rösta av taktikskäl så därför tycker jag det känns ointressant att teoria kring taktiska skäl. Jag utgår från att folk försöker följa reglerna.

Annars håller jag med. :)

Jag har vissa misstankar mot Asko, inte baserat på aktiviteten, utan på att det lilla Asko bidragit med till tråden är väldigt... magert och skämtsamt(?). Detta är vad Asko skrev efter att ha börjat läsa tråden, efter dess har Asko främst förklarat sin brist på aktivitet.

Och visst, i början av tråden finns det inte mycket att gå på, men varför inte lägga krutet på senare delen av tråden, dvs. röstningsdiskussionen? Jag får intrycket att Asko kanske inte är så intresserad av att leta ulvar.

ahalalslshsgsklll..!!

Måste rösta.

För att rädda mig sälv och dessa skumma inlägg.

Asko röstar på Q4E

21,59 Tora röstar på Asko

19.44 quarter4ever röstar på Asko
21.54 Pilot röstar på cirkus

21,59 Tora röstar på Asko

22.00Asko röstar på Q4E

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 509
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 992
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 823
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 107
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka