En ny bra funktion i forumet

Jag har börjat med att införa prefix under tävlingsgrenarna.

Detta innebär att alla när de skapar en ny tråd kan ange ett prefix för den.

Följande prefix finns för närvarande under Tävlingsgrenar:
Avel:
Utrustning:
Vård:
Gnägg:
(inget prefix)=tävling, träning och övrigt

Längst ned i grenforumen kan man nu välja att endast visa trådar med ett speciellt prefix. Det innebär att man kan välja "Utrustning:" och du visas endast de trådar som har prefixet Utrustning:

Väljer man alla visas samtliga trådar under exempelvis hoppning.

Denna funktionalitet innebär att underforumen som funnits under grenar har spelat ut sin roll.

Jag tycker att detta ger oss det bästa av två världar. Möjlighet att enklare endast se det som intresserar för tillfället samtidigt som allt inte blir uppdelat i många underforum som kanske inte används så mycket.

Mer runt detta kommer framöver.

Jag hoppas att ni tar er tiden att sätta er in i hur detta är tänkt att fungera innan ni eventuellt blir arga på förändringen.

Jag tycker helt klart att det här med prefix är en väldig förbättring.
 
Sv: En ny bra funktion i forumet

Ja gnägg har fått en egen del i menyn så det är inget underforum längre...
 
Sv: En ny bra funktion i forumet

Det har länge funnits önskemål om att Gnägg och en del andra forum skall hittas enklare. Jag har nu precis genomfört den första etappen, av detta.
Vissa forum kommer förmodligen hittas lika lätt men kräva att man klickar en gång extra i samband med att etapp två genomförs.

Och jag utgår ifrån att jag kommer få massor med negativa synpunkter ;)

Tanken är doock att göra det enklare att hitta för nitillkomna men även gamla "rävar" när de väl vant sig av med det gamla :)
 
Sv: En ny bra funktion i forumet

Mycket bättre med prefixen idag!!!
Lättare att läsa rubrikerna på trådarna och ändå finns prefixmöjligheten där för att sortera upp dem om man vill !

Jag tror att många av dem som tycker det känns nytt och förvirrande med prefix helt enkelt inte har hittat rutan med sorteringsmöjligheter längst ner eller hittat hit till den här tråden. Med lite info kommer det att bli en uppskattad funktion - tror jag ;)

:bow: för både taggar och prefix! :bow:
 
Sv: En ny bra funktion i forumet

Verkar superbra!! :bow::D:bow:
Kan inte Hobbyforumet få bli ett prefix under senior, så blir det ännu bättre?
 
Sv: En ny bra funktion i forumet

Jättebra lösning! När vi alla vant oss och kan dra nytta av alla fördelarna är det här ett _mycket_ bättre system än alla underforum!

Tack för det, Gunnar!
 
Sv: En ny bra funktion i forumet

fast det är ju fler än seniorerna som är intresserade av hobbytrådarna
 
Sv: En ny bra funktion i forumet

Jättebra lösning! När vi alla vant oss och kan dra nytta av alla fördelarna är det här ett _mycket_ bättre system än alla underforum!

Tack för det, Gunnar!
Instämmer till fullo! Tack för alla förbättringar gunnar! :bow:
 
Sv: En ny bra funktion i forumet

Jag har inte riktigt fattat det här med prefix, så jag kan inte säga om jag gillar det eller inte.

Hur bär man sig åt för att sortera efter prefix? Jag märkte att man fick upp alla lektrådar om man klickade på L:et före en av trådarna. Men då måste man ju hitta en lektråd först, innan man kan sortera dem? Eller har jag missat nåt?

Undrar också hur man bär sig åt om man vill byta prefix, det måste finnas nåt lättare sätt än att trycka "bakåt" 75 gånger... :angel:
 
Sv: En ny bra funktion i forumet

Längst ner på sidan har du även att sortera efter prefix...
 
Sv: En ny bra funktion i forumet

Du kan gå längst ner i forumet och under Visningsalternativ välja prefix och sedan trycka på "Visa trådar".
 
Sv: En ny bra funktion i forumet

Titta längst ned under trådlistan så kan du välja prefix om du inte hittar någon "bokstav".
Där kan du även välja att visa alla, annars kan du klicka på forum-länken igen för att få upp alla.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 735
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Lite sent, men tyckte det var dags för lite omflyttningar, städning och sammanslagningar av forum, annonser och bloggar. Hoppas jag får...
Svar
6
· Visningar
1 305
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag provar lite ny funktionalitet. Jag har lagt in möjligheten att välja ett inlägg i en tråd till Bästa svar. Just nu finns möjligheten...
Svar
6
· Visningar
1 777
Senast: Niyama
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Som någon kanske upptäckt finns det nu några så kallade prefix här inne på Bukefalos-hjälp. Dessutom är man tvingad att ange ett prefix...
Svar
7
· Visningar
2 153
Senast: Mammas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp