En pissig tråd

Åh, de hade älskat det! :love:

(Vad roligt det är att vi har en ganska stor dp-maffia här på buke nu för tiden :D)

Gissa hade också älskat det,hon har inte sett en pinne sen hon flyttade från uppfödaren, hennes kompisar är ju frallor en o annan mops och så tunga bulldoggar.
+ grannens retriver tik.
 
Gissa hade också älskat det,hon har inte sett en pinne sen hon flyttade från uppfödaren, hennes kompisar är ju frallor en o annan mops och så tunga bulldoggar.
+ grannens retriver tik.

Men det får vi ju lov att ändra på, hehe.
Var bor ni?

(Vi rör oss ofta mellan till exempel Karlstad och Halmstad.)
 
Javisst. Vi ska jaga på lördagen, dom är hjärtligt välkomna :D
Billy har väl en del jaktinstinkt? :angel:

Haha, det kommer sluta med att ni får jaga Billy. Antagligen med fisknät eller håv...

Han är en duktig spårhund i alla fall, tror dock inte att en endaste fullt utrustad jägare skulle ha en chans att hänga med i hans tempo :idea:
 
Haha, det kommer sluta med att ni får jaga Billy. Antagligen med fisknät eller håv...

Han är en duktig spårhund i alla fall, tror dock inte att en endaste fullt utrustad jägare skulle ha en chans att hänga med i hans tempo :idea:

Äsch, han kommer nog rännandes när vildsvinen sätter fart efter honom ;)

Deal, han får hänga med som eftersökshund :up:

Nädå, vi ska jaga på lördagen, men jag hade tänkt gå på mässan på söndagen.
 
Är i stugan ensam med Bruce. Det finns en matta här som han alltid varit väldigt intresserad av. Både att tugga på, leka på och göra sina behov på. Ser i ögonvrån hur han sätter sig och kissar på den och tänker att nej nu jävlar är det slut med det här. Så jag flyger upp och skriker "NEJ!!!" Bruce rycker till och smiter in under bordet, jag går dit och grappar tar i honom och går ut. Då vill han givetvis inte kissa eftersom han redan kissat klart. Så efter en stund går vi in igen. En timme senare sätter han sig och kissar igen! :banghead: Det är som han är totalt obrydd?
 
Herregud vilken pina... Förstår inte hur du har kunnat ha tålamod med detta så himla länge faktiskt. Jag hade blivit helt rabiat efter ett tag.
 
Bara en tanke, har ni använt er av tidningspapper i rumsrenhetsträningen? Hur har det fungerat? Vissa säger ju att "gå på tidningen" är ett steg i träningen som kan förlänga processen, men i ert läge har det väl pågått plågsamt länge ändå. Vore kanske skönt att han kissar på tidningen istället för på mattor/täcken. :yuck:
 
Bara en tanke, har ni använt er av tidningspapper i rumsrenhetsträningen? Hur har det fungerat? Vissa säger ju att "gå på tidningen" är ett steg i träningen som kan förlänga processen, men i ert läge har det väl pågått plågsamt länge ändå. Vore kanske skönt att han kissar på tidningen istället för på mattor/täcken. :yuck:

Vi hade sånna där "pads" ett tag men märkte snabbt att det inte hjälpte något, Bruce kissade ändå lite varstans och struntade i padsen så vi gav upp det. Han har mest kissat rakt på golvet, mattorna la vi i källaren samma dag som vi tog hem honom och har inte lagt tillbaka dem ännu :p Men här i stugan är det oftast mattan som råkar illa ut..
 
.. och där råkade mattan illa ut en tredje gång idag. Idag har jag faktiskt rytit ifrån ordentligt, två gånger i rad men det stoppar honom inte från att sätta sig ner en tredje gång.

Om ni läser i nyheterna i morgon om en ung kvinna som rotat fram ett gevär och skjutit sig själv i huvudet i norra Roslagen så vet ni vem det är. Eventuellt finns då också en kissande dvärgpinne som behöver adopteras.
 
.. och där råkade mattan illa ut en tredje gång idag. Idag har jag faktiskt rytit ifrån ordentligt, två gånger i rad men det stoppar honom inte från att sätta sig ner en tredje gång.

Om ni läser i nyheterna i morgon om en ung kvinna som rotat fram ett gevär och skjutit sig själv i huvudet i norra Roslagen så vet ni vem det är. Eventuellt finns då också en kissande dvärgpinne som behöver adopteras.
Som det skall vara så skjuter du dig själv och inte hunden :D

Om han nu är så "kär" i mattan skulle man inte kunna offra den? Om man kan få honom att kissa bara på den och sedan flytta ut mattan allt eftersom?

Ge kastreringen några veckor till. Är du verkligen helt säker på att det inte kan vara en urinvägsinfektion eller något sådant? Stressbetende?

För det låter inte riktigt helt normalt alltså.
 
Jag hade blivit galen på riktigt. Typ så galen att jag kastat ut hunden genom fönstret eller så... Herregud, vilken påfrestande tillvaro.

Du har ju typ provat allt utom att bli arg (om vi bortser från de senaste två gångerna), så jag tänker - kanske dags att prova att bli arg?

*hukar mig*
 
Vi har kollat kissprov och blodprov men allt ser bra ut. Fått möjlighet till remiss att kolla alla organen men har sagt att jag vill avvakta till några veckor efter kastreringen för att se om det har hjälpt något. Så ingen UVI eller diabetes i alla fall.

Jag är rädd att vi lärt honom fel från början men gjort precis så som både uppfödaren och instruktören på valpkursen sagt :(
 
Jag hade blivit galen på riktigt. Typ så galen att jag kastat ut hunden genom fönstret eller så... Herregud, vilken påfrestande tillvaro.

Du har ju typ provat allt utom att bli arg (om vi bortser från de senaste två gångerna), så jag tänker - kanske dags att prova att bli arg?

*hukar mig*

Ja, det är väl typ det enda som finns kvar som man kan testa?

Om vi fortfarande står och stampar efter nyår så blir det nog att kontakta någon problemhundsutredare. Hejdå sparkonto :devil:

En tanke, mitt bland allt som jag vet att vi gör rätt med Bruce så finns det faktiskt en sak som jag vet att vi gör fel, och det är att han inte få tillräckligt med träning just nu p.g.a stressig höst för både mig och sambon och månaderna bara går. Både långpromenader har dragits in och mental träning. Kan detta vara en bov i dramat?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
868
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 517
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 291
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp